Toon posts:

Niet werkend netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb 2 computers met elkaar verbonden via een UTP crosscabel. Ik heb ik beide computers een werkende UTP-netwerkkaart zitten. De kaarten geven geen conflicten en de groene lampjes op de kaarten branden ook. Kaarten en kabel zouden volgende mij dus goed moeten zijn.
Het probleem is alleen dat de computers elkaar niet 'herkennen' in Netwerkomgeving.
Softwarematig heb ik alles ingesteld zoals beschreven in het stappenplan op computertotaal.nl (Testlab -> Doe het zelf -> Netwerkkaart en NetBEUI -protocol installeren)

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

RoboB

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Probeer eens een ipx protocol te installeren. en ook een tcp/ ip. En zorg dat de frametypes gelijk zijn.. maakt niet uit welke maar ze moeten wel gelijk zijn

suc6

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 19:12 schreef RobertB het volgende:

Softwarematig heb ik alles ingesteld zoals beschreven in het stappenplan op computertotaal.nl (Testlab -> Doe het zelf -> Netwerkkaart en NetBEUI -protocol installeren)

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

RoboB
NETBEUI :? installeer TCP/IP dan werkt het -> lees deze handleidingen maar ff wedden dat het dan wel werkt ;)

Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

HardwareInfo.net

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allebei,

Ik ga ff met TCP/IP stoeien.....

RoboB

Verwijderd

Rechter muisklik op mijn netwerk

Toevoegen TCP/IP en NETBEUI

Ga naar eigenschappen van TCP/IP

Krijg je een schempje met ip adres
Bijde pc een ander.

[TIP]
Gebruik maar 192.186.0.1 voor pc 1 en
gebruik maar 192.186.0.2 voor pc 2
zet bij beiden het subnetmask op 255.255.255.0
[TIP]

en dan moet hij het doen.
*D

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lees alle eerder genoemde links, dan kom je vast een heel end.

Als je er dan nog niet uitkomt mag je uiteraard je vraag hier stellen, lees dan wel even de [topic=152460] door, onderandere het stukje met "wat te doen voor ik een vraag stel" is erg handig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.