Samsung TV + Sonos + Ziggo + PS5 aansluiten (HDMI splitter?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miedrof
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-09-2024
Hoi allemaal,

Thuis hebben we de boel flink verbouwd. Op advies van de installateur hebben we ook gelijk een 50mm PVC buis in de muur gefreesd om vervolgens te stucen, zodat de tv netjes en strak aan de muur gehangen kan worden. Echter, wat ik me bedenk is dat volgens mij 50mm behoorlijk krap wordt voor 5 kabels, namelijk:

* Ziggo Next -> HDMI kabel naar de TV
* PS5 -> HDMI kabel naar de TV
* Nintendo Switch -> HDMI kabel naar de TV
* Sonos Arc -> HDMI kabel naar de TV
* Stroomkabel naar de TV

Nu las ik op internet het idee om HDMI mini kabels te gebruiken met verloop naar normale HDMI, hier ben ik geen voorstander van in verband met kwaliteitsverlies.

Daarom dacht ik wellicht een goed idee om HDMI splitter te bekijken, dan kan alle randapparatuur hierop aangesloten worden en gaat er nog maar 1 HDMI naar de TV en 1 naar de Sonos, zodat het maar 3 kabels in de buis zijn (2x HDMI en 1x stroom). Zijn er splitters die hiervoor geschikt zijn (om namelijk wel de kwaliteit van de PS5 te behouden) en geen lag in audio en/of video veroorzaken?

Of moet ik nog een buis infrezen, dit nog stucen en de muur nog een keer sauzen?

Achteraf gezien had ik wellicht beter voor een Samsung met One Connect kunnen gaan, echter vond ik het niet fijn om te horen dat wanneer de One Connect stuk is, je geen nieuwe kunt bestellen omdat deze alleen maar compatible is met de meegeleverde tv.

Hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:48

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een HDMI-splitter kan een goede keus zijn, maar integreert vaak niet met je afstansbediening, dus kan zijn dat je er naartoe moet lopen om van ingang te wisselen. HDMI-spliters die de hoge resolutie van de PS5 aankunnen bestaan. Als het om een splitter gaat ( in tegenstelling tot een schaler, veroorzaakt het geen lag. Je kunt ook optische HDMI-kabels bekijken, er passen meestal een hoop glasvezeltjes door een buis.

[ Voor 23% gewijzigd door dmantione op 05-03-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miedrof
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-09-2024
dmantione schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:58:
Een HDMI-splitter kan een goede keus zijn....
Check, dank je wel voor je snelle reactie. Ik zag al wel splitters voorbij komen die ook 8K/60hz en 4K/120hz aan kunnen. Dan zal dat het wel worden. Voor wat betreft de optische kabels, ik snap dat de kabels zelf wel in de buis passen, het gaat me er meer om hoe ik de HDMI aansluitingen zelf door de buis krijg als er al 2 of 3 kabels inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:30
Ik zou ze aan een touwtje knopen en ze 10cm achter elkaar er tegelijk doorheen trekken.
Of koop een receiver, dan hoeft er maar 1 kabel doorheen. Prijsverschil tussen hoge kwaliteit splitter en instap receiver zou mee kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:48

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat lijkt me een goede methode. Mocht het ergens echt krap worden, er bestaan HDMI-transceivers, dan hoef je alleen maar een standaard LC-LC vezeltje door je buis te voeren.