Inbraakveilige deur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozmordre
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ik woon in een vrije sector huurwoning met een zeer inbraakonveilige voordeur.
Kan ik de verhuurder dwingen een inbraakveilige deur te installeren?
Ik vind online wel informatie over verplichte brandveiligheidseisen maar niks over inbraak.

Beste antwoord (via Nozmordre op 05-03-2024 13:50)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

dat is wel op te lossen met een knip met druknop die buiten bereik van een hand zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LJZIgSLvsBirGVUnJQaH7VyVFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nt3f3OcbRvogde0DhlBzqPDm.jpg?f=user_large

Zoals gezegd, ik ben geen fan van deze dingen vanwege brand maar het is kiezen tussen twee kwaden in dit geval...

Je kan hem ook onderop plaatsen, dan is het brand-argument al minder aanwezig maar dat is weer irritant als je hem dicht en open wilt doen in normale gevallen

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 05-03-2024 13:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien als je er geen PKVW op kan krijgen?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Een deur is over het algemeen niet hetgeen wat een doorgang inbraakgevoelig maakt.. Of je moet een kartonnen binnendeur hebben als buitendeur waar je zo een gat in trapt. Kun je vertellen waarom je deur zo inbraakgevoelig is?

Er zijn een hoop dingen die je zelft kunt doen zonder meteen je deur te vervangen:

Zorg dat je sloten/beslag goed zijn (google even op cilindertrekken) en monteer een strip (https://www.deurbeslag.nl/anti-inbraakstrips).

Volgens mij mag je niet zomaar je sloten vervangen als je huurt (hangt van de voorwaarden af natuurlijk) maar dat heeft mij nog nooit tegengehouden. Oude cilinders en sleutels uiteraard bewaren en terugzetten als je verhuist.

Ik heb in alle keren dat ik ergens naartoe verhuisde (2x huur en 1x koop) meteen de cilinders vervangen. Een strip mag je ook gewoon monteren als het een verbetering is (sterker nog, niks over zeggen en als je verhuist gewoon doen alsof je neus bloedt; "oh, die zat er al").

Je kan ook nog een knip op de deur zetten maar persoonlijk ben ik daar geen fan van, in het geval van brand wil je niet moeten zoeken naar een knip.. Daarom moet je een sleutel ook altijd bij de deur bewaren. Ik laat hem zelfs in het slot (en ja, dat is ook weer inbraak-gevoelig maar het is een afweging. (Mijn slot is met sleutel aan de andere kant ook te openen ondanks dat er een sleutel aan de binnenkant zit)

[ Voor 105% gewijzigd door FreakNL op 05-03-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozmordre
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:11:
Kun je vertellen waarom je deur zo inbraakgevoelig is?
Er is geen strip en een kier breed genoeg om pijn pink in te stoppen, 5 seconden breekijzer werk denk ik. Daarnaast heeft het glas dat naar mijn inschatting makkelijk in te tikken zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Glas kun je zeer weinig aan doen.. Maar is dat dan ook glas waar een persoon doorheen kan als het helemaal ingetikt is?

Een strip kun je uiteraard zelf (laten) monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozmordre
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:46:
Glas kun je zeer weinig aan doen.. Maar is dat dan ook glas waar een persoon doorheen kan als het helemaal ingetikt is?

Een strip kun je uiteraard zelf (laten) monteren.
Aan de binnenkant is geen sleutelgat maar zo'n draaiknop, en het glas zit vlak naast de klink dus gat groot genoeg voor je hand en je bent binnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

dat is wel op te lossen met een knip met druknop die buiten bereik van een hand zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LJZIgSLvsBirGVUnJQaH7VyVFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nt3f3OcbRvogde0DhlBzqPDm.jpg?f=user_large

Zoals gezegd, ik ben geen fan van deze dingen vanwege brand maar het is kiezen tussen twee kwaden in dit geval...

Je kan hem ook onderop plaatsen, dan is het brand-argument al minder aanwezig maar dat is weer irritant als je hem dicht en open wilt doen in normale gevallen

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 05-03-2024 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Laatst online: 24-09 23:04

Glewellyn

is er ook weer.

Nozmordre schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:21:
[...]

Aan de binnenkant is geen sleutelgat maar zo'n draaiknop, en het glas zit vlak naast de klink dus gat groot genoeg voor je hand en je bent binnen.
Als het een knopcilinder is zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pklVfLZf7JeEWZeaQlaDFxuOiFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GFz4lQNstejfOAFBvOxqFyb.jpg?f=fotoalbum_large
Kan je die gewoon vervangen door een normale cilinder. Nadeel is wel dat je 's nachts de deur afsluit je bij brand een sleutel nodig hebt om de deur te openen.

Een ander alternatief is om een plaat te monteren achter het glas naast de knop waardoor de knop onbereikbaar wordt. Nog een optie is om inbraakwerende raamfolie op het raam te plakken. Kunnen ze het glas wel breken, maar het is daarna alsnog heel moeilijk het glas echt uit het kozijn te krijgen.

Je hoeft je huis niet ontzettend inbraakwerend te maken, als het maar moeilijker is dan bij de buren })

[ Voor 19% gewijzigd door Glewellyn op 05-03-2024 13:50 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozmordre
  • Niet online
Bedankt voor de tips 👍
Pagina: 1