Een deur is over het algemeen niet hetgeen wat een doorgang inbraakgevoelig maakt.. Of je moet een kartonnen binnendeur hebben als buitendeur waar je zo een gat in trapt. Kun je vertellen waarom je deur zo inbraakgevoelig is?
Er zijn een hoop dingen die je zelft kunt doen zonder meteen je deur te vervangen:
Zorg dat je sloten/beslag goed zijn (google even op cilindertrekken) en monteer een strip (
https://www.deurbeslag.nl/anti-inbraakstrips).
Volgens mij mag je niet zomaar je sloten vervangen als je huurt (hangt van de voorwaarden af natuurlijk) maar dat heeft mij nog nooit tegengehouden. Oude cilinders en sleutels uiteraard bewaren en terugzetten als je verhuist.
Ik heb in alle keren dat ik ergens naartoe verhuisde (2x huur en 1x koop) meteen de cilinders vervangen. Een strip mag je ook gewoon monteren als het een verbetering is (sterker nog, niks over zeggen en als je verhuist gewoon doen alsof je neus bloedt; "oh, die zat er al").
Je kan ook nog een knip op de deur zetten maar persoonlijk ben ik daar geen fan van, in het geval van brand wil je niet moeten zoeken naar een knip.. Daarom moet je een sleutel ook altijd bij de deur bewaren. Ik laat hem zelfs in het slot (en ja, dat is ook weer inbraak-gevoelig maar het is een afweging. (Mijn slot is met sleutel aan de andere kant ook te openen ondanks dat er een sleutel aan de binnenkant zit)
[
Voor 105% gewijzigd door
FreakNL op 05-03-2024 12:25
]