Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulinja
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-10-2024
Hoi allemaal! Iets meer dan 2 jaar geleden was ik opzoek naar een nieuwe telefoon en ik heb toen de S21 gekocht. Nu na 2 jaar is de batterij echt treurig (was het sowieso al een beetje) en ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. Het liefste een die wat langer meegaat dan 2 jaar.
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken en kwam de S23 Ultra tegen. Zou dit een goede upgrade zijn waar ik weer een tijdje mee vooruit kan? Of kan ik beter voor een ander model/merk gaan?

In een nieuwe telefoon zoek ik:
- Echt een betere batterijduur dan mijn S21. Ik moet deze minstens 1x per dag, al dan niet vaker, opladen. Zou fijn zijn als ik mijn telefoon gedurende de dag goed kan gebruiken. Ik ben best wel een heavy user denk ik, mijn gemiddelde schermduur per dag is 6 uur (incl. navigatie etc)
- Een goede camera

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- S23 Ultra
- OnePlus12 of OnePlus 12R
- Google Pixel 8 serie

Na zo'n 20 filmpjes zie ik door de bomen het bos niet meer...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tsja, de accu zou langer dan 2 jaar mee moeten gaan, dus de eerste vraag is, hoe ga je om met je telefoon en accu? Hangt deze constant aan de lader, houd je hem altijd op 100%, stop je bij 85%, wacht je tot 10% met opladen?
En zit je veel op de wifi, of ben je juist onderweg en constant op 4G/5G?

De Google Pixel 8 heeft op Wifi een betere accuduur dan onderweg op 4G/5G.
De OnePlus 12 heeft speciale eigen proprietary oplaad technieken die zorgen dat de accu langer leeft en sneller vol is, maar dan moet je wel altijd en overal hun eigen opladers gebruiken en aanschaffen.
De S23 Ultra is aardig maar groot, de S23+ is compacter omdat die geen ruimte kwijt is aan de S-Pen intern en de mindere telelens. Echter bij Samsung zit een accu bespaarder optie in om maximaal tot 85% op te laden zodat de accu langer goed blijft, juist voor mensen die vaker tussendoor opladen of bijladen.

Ikzelf heb een S23 Ultra, met de batterij spaar optie aan. Wanneer ik navigeer is de telefoon verbonden met de draadloze oplader in mijn auto, en gebruik ik ook Spotify en Flitsmeister (doe ik dat niet is de accu zo leeg want navigatie en flitsmeister gebruiken beide GPS en dat vreet stroom). Ik gebruik bijna nooit de snellaad opties, zowel bedraad als draadloos staan die uit behalve in speciale omstandigheden dat het nodig is, dan schakel ik ze handmatig in en daarna weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulinja
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-10-2024
swhnld schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:29:
Tsja, de accu zou langer dan 2 jaar mee moeten gaan, dus de eerste vraag is, hoe ga je om met je telefoon en accu? Hangt deze constant aan de lader, houd je hem altijd op 100%, stop je bij 85%, wacht je tot 10% met opladen?
En zit je veel op de wifi, of ben je juist onderweg en constant op 4G/5G?

De Google Pixel 8 heeft op Wifi een betere accuduur dan onderweg op 4G/5G.
De OnePlus 12 heeft speciale eigen proprietary oplaad technieken die zorgen dat de accu langer leeft en sneller vol is, maar dan moet je wel altijd en overal hun eigen opladers gebruiken en aanschaffen.
De S23 Ultra is aardig maar groot, de S23+ is compacter omdat die geen ruimte kwijt is aan de S-Pen intern en de mindere telelens. Echter bij Samsung zit een accu bespaarder optie in om maximaal tot 85% op te laden zodat de accu langer goed blijft, juist voor mensen die vaker tussendoor opladen of bijladen.

Ikzelf heb een S23 Ultra, met de batterij spaar optie aan. Wanneer ik navigeer is de telefoon verbonden met de draadloze oplader in mijn auto, en gebruik ik ook Spotify en Flitsmeister (doe ik dat niet is de accu zo leeg want navigatie en flitsmeister gebruiken beide GPS en dat vreet stroom). Ik gebruik bijna nooit de snellaad opties, zowel bedraad als draadloos staan die uit behalve in speciale omstandigheden dat het nodig is, dan schakel ik ze handmatig in en daarna weer uit.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb een hele tijd (denk 1,5 jaar) de batterij besparingstand gebruikt (die tot max. 85% laad). Maar ik merkte dat ik daarbij na de ochtend al weer op moest laden. Hij hangt niet constant aan de lader, maar als ik onderweg ben wel (google maps, flitsmeister en spotify inderdaad! Dan is die zo leeg). Ik ben wel vaak onderweg!

En super bedankt voor de uitleg:) Dit helpt al een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulinja schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik heb een hele tijd (denk 1,5 jaar) de batterij besparingstand gebruikt (die tot max. 85% laad). Maar ik merkte dat ik daarbij na de ochtend al weer op moest laden. Hij hangt niet constant aan de lader, maar als ik onderweg ben wel (google maps, flitsmeister en spotify inderdaad! Dan is die zo leeg). Ik ben wel vaak onderweg!

En super bedankt voor de uitleg:) Dit helpt al een hoop
Gebruik lijkt blijkbaar op dat van mij, dus dan zou de S23 Ultra ook voor jou kunnen voldoen. Ik heb in mijn omgeving ook iemand de het op de gewone S23 niet red want te kleine accu, zelfde formaat als jou S21.

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 05-03-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ah, de S21 van jou is de non-ultra dus? Want mijn vrouw heeft de S21 ultra van mij gehad (zelf 2 jaar in gebruik gehad, idd met 85% limit aan) en die accu is nog zo gezond als wat (makkelijk 2 dagen).

Navi en FM tegelijkertijd aan vreet stroom, maar genereert ook hitte - tesamen met de hitte die vrijkomt bij het (eigenlijk continue) opladen in de auto maakt elke accu slecht, denk ik. Je accu was al niet groot, dus ik zie wel hoe hij daar rap van is versleten tot het punt dat het niet voldoende meer is.

De ultra heeft een veel grotere batterij waar ik tegen 85% makkelijk 2 dagen mee doe en als ik een beetje voorzichtig doe en tot 100% oplaad red ik 3 dagen ook nog wel, maar in jouw situatie zal ook die accu na 2 jaar echt wel behoorlijk gedegradeerd zijn. Kun je nog beter een goedkoop toestel halen met een groot scherm speciaal voor dat gebruik (ik weet niet of je chauffeur bent oid) en die gewoon afschrijven (of gewoon de S21 daarvoor blijven inzetten!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:02:
[...]

Gebruik lijkt blijkbaar op dat van mij, dus dan zou de S23 Ultra ook voor jou kunnen voldoen. Ik heb in mijn omgeving ook iemand de het op de gewone S23 niet red want te kleine accu, zelfde formaat als jou S21.
Met een Pixel ga je dat ook niet redden. De OnePlus 12 zou wel een goed alternatief zijn, de accuduur is mogelijk zelfs iets beter dan de S23 Ultra en het heeft een jaar langer ondersteuning en ook zeer goede camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Paulinja schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:49:
Hoi allemaal! Iets meer dan 2 jaar geleden was ik opzoek naar een nieuwe telefoon en ik heb toen de S21 gekocht. Nu na 2 jaar is de batterij echt treurig (was het sowieso al een beetje) en ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. Het liefste een die wat langer meegaat dan 2 jaar.
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken en kwam de S23 Ultra tegen. Zou dit een goede upgrade zijn waar ik weer een tijdje mee vooruit kan? Of kan ik beter voor een ander model/merk gaan?

In een nieuwe telefoon zoek ik:
- Echt een betere batterijduur dan mijn S21. Ik moet deze minstens 1x per dag, al dan niet vaker, opladen. Zou fijn zijn als ik mijn telefoon gedurende de dag goed kan gebruiken. Ik ben best wel een heavy user denk ik, mijn gemiddelde schermduur per dag is 6 uur (incl. navigatie etc)
- Een goede camera

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- S23 Ultra
- OnePlus12 of OnePlus 12R
- Google Pixel 8 serie

Na zo'n 20 filmpjes zie ik door de bomen het bos niet meer...
Ik heb recent geupgrade van een S23U naar een S24U. De S23 is een uitstekende telefoon en dankzij de snapdragon enorm goed met de accu ook.

Geen idee wat je er voor neer zou moeten leggen, maar het is sowieso geen slechte telefoon.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1