Vervanging voor NVIDIA GTX750 Ti

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 09:43
Ben mijn PC aan het upgraden naar een I9-12900K met 32 GB DDR en een M2 1TB ssd.

Nu zit er nog een oude videokaart in de NVIDIA GTX750 Ti.
Hier zoek ik een vervanger voor, ben geen gamer, werk met autocad op een 24" scherm.

Wa zouden jullie adviseren als een betaalbare opvolger?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom wil je upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Dank je voor je reactie,

Omdat het Mb nog een oudere versie is van een I3 met PCI-E van 2014, we zijn inmiddels 10 jr verder dus zullen er ook al wel betere videokaarten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:25
De meeste videokaarten zijn tegenwoordig idd een stukje sneller dan de 750 ti.

De goedkoopste 4090 is momenteel de volgende uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 4090 WINDFORCE V2 24G

Alternatief kun je ook kijken naar iets als uitvoering: Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6 Een rx 6600 is het minimum wat ik als videokaart überhaupt zou durven aanbevelen. Daaronder geld goedkoop = duurkoop.

Tussen die 2 in zijn een hoop modellen te krijgen, mocht je niet het uiterste qua prijs, of het uiterste qua performance zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-05 13:42
gtx750 ti is nog steeds een heel degelijke kaart, zal on par of beter nog zijn dan integrated graphics

Als niet gamed moet je niet wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
De goedkoopste 4090 is momenteel de volgende uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 4090 WINDFORCE V2 24G
Een kaart van 1849, wordt me te gortig..dat is meer dan het MB processor geheugen en HD samen

Ik gebruik hem niet om te gamen...

Ik wilde de integrated niet gebruiken ivm het delen van het geheugen daarom liever een standalone kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Activate schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Een kaart van 1849, wordt me te gortig..dat is meer dan het MB processor geheugen en HD samen

Ik gebruik hem niet om te gamen...

Ik wilde de integrated niet gebruiken ivm het delen van het geheugen daarom liever een standalone kaart
Je hebt 32 GB Ram en een beetje 2D beeld tonen heeft echt heel erg weinig MB’s nodig.

3D zoals games heeft veel ruimte nodig, maar dat gaat toch al niet lekker op een interne gpu.

Beetje zonde om voor 2D gebruik een losse kaart te kopen die ook nog eens aanzienlijk meer verbruikt dan de interne gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
@White Feather

Dank voor je reactie, het gaat af en toe ook over 3D CAD, sporadisch maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

ja zoals al eerder gezegd, zou de 750Ti nog prima geschikt zijn.

en als je echt iets 'nieuws' wilt en gecertificeerd zoek je iets uit deze lijst : https://www.autodesk.nl/s...graphics-hardware/autocad
voorbeeld: uitvoering: HP Nvidia T1000

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hextrasher1975
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-02 00:24
AutoCAD werkt overgens ook gewoon met de normale 'gaming' videokaarten, die meestal een stuk goedkoper zijn. Omdat je vorige kaart een 750Ti is, zou ik zeggen dat een simpele RTX3050 met 6 of 8GB VRAM al genoeg is. (vanaf 199 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Activate schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:26:
@White Feather

Dank voor je reactie, het gaat af en toe ook over 3D CAD, sporadisch maar toch....
Dan gebruik je toch gewoon de 750 Ti?
Activate schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:43:
Dank je voor je reactie,

Omdat het Mb nog een oudere versie is van een I3 met PCI-E van 2014, we zijn inmiddels 10 jr verder dus zullen er ook al wel betere videokaarten zijn?
Toentertijd waren er al tig betere kaarten. En een hogere PCI-E-versie zegt weinig.

Uiteindelijk gaat het er om of de kaart doet wat je er van verlangt. Ik zou eerst een kijken wat de igpu doet en of de 750 Ti beter is in 3D CAD. Je kunt altijd nog een nieuwe kaart kopen.

Beetje zonde om € 200 uit te geven terwijl dat misschien totaal niet nuttig is (zo zwaar 3D is de meeste CAD niet en de vraag is of een snellere gpu dan zin heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Activate schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:43:
Dank je voor je reactie,

Dat klinkt een beetje als upgraden om het upgraden. Als die kaart niet tekort schiet, waarom zou je 'm dan vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 15:06
Als de 750ti nog volstaat, dan lekker behouden. Of je meer nodig hebt voor autocad is helemaal afhankelijk van je use case. Klinkt niet alsof je veel grafische power nodig hebt. Wil je echt upgraden, dan zou ik denken aan aan een 4050 of 4060 of het AMD-equivalent.
Pagina: 1