Eens even wat meningen proeven....
Ik maak in m'n schaarse vrije tijd kattenloopwielen, van deze dingen
:strip_exif()/f/image/lIqar4HtIZVgDFm1b3lFuW1G.jpg?f=fotoalbum_large)
En dat zit zo in elkaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ccr1wu2xFBf8wLULa8KPvHQt.jpg?f=user_large)
Edit: ik zie balkjes van 34x44 op m'n tekening staan, ik neem altijd 44x44mm.
Een normaal standaard wiel van 1200mm doorsnede maak ik uit een plaat 18mm multiplex van 1220x2440.
Het loopvlak is 250mm breed.
Ik krijg echter de vraag of ik de wielen ook groter kan maken, tot bijvoorbeeld 1500mm diameter.
Dat kan in principe, plaatmateriaal is ook verkrijgbaar in 1530x3100mm.
Ik ga dus op proef een groter wiel maken, ik heb het onderstel al gereed en ligt bij de poedercoater.
De hamvraag is nu, neem ik een plaat van 15mm dik of 18mm dik? Het loopvlak is bij dit groter wiel 300mm in plaats van de standaard 250mm.
Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen wat wijsheid is?
Het is nogal een gevaarte en als ik wat gewicht kan besparen zou dat mooi zijn, maar het wiel moet natuurlijk wel supersterk blijven.
Ik maak in m'n schaarse vrije tijd kattenloopwielen, van deze dingen
:strip_exif()/f/image/lIqar4HtIZVgDFm1b3lFuW1G.jpg?f=fotoalbum_large)
En dat zit zo in elkaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ccr1wu2xFBf8wLULa8KPvHQt.jpg?f=user_large)
Edit: ik zie balkjes van 34x44 op m'n tekening staan, ik neem altijd 44x44mm.
Een normaal standaard wiel van 1200mm doorsnede maak ik uit een plaat 18mm multiplex van 1220x2440.
Het loopvlak is 250mm breed.
Ik krijg echter de vraag of ik de wielen ook groter kan maken, tot bijvoorbeeld 1500mm diameter.
Dat kan in principe, plaatmateriaal is ook verkrijgbaar in 1530x3100mm.
Ik ga dus op proef een groter wiel maken, ik heb het onderstel al gereed en ligt bij de poedercoater.
De hamvraag is nu, neem ik een plaat van 15mm dik of 18mm dik? Het loopvlak is bij dit groter wiel 300mm in plaats van de standaard 250mm.
Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen wat wijsheid is?
Het is nogal een gevaarte en als ik wat gewicht kan besparen zou dat mooi zijn, maar het wiel moet natuurlijk wel supersterk blijven.