Sinds een aantal weken valt met grote regelmaat, met name tijdens gamen, mijn computer uit. Ik dacht eerst dat het probleem zo verholpen zou zijn maar ondanks meerdere pogingen het probleem te verhelpen maar dit alles heeft tot niets geleid. In bestanden werken, Internetten, Youtube en ook stresstesten doorstaat de computer zonder problemen. Zodra ik een aantal minuten in een game zit valt mijn PC gelijk uit en start hij vanzelf opnieuw op. De game speelt zonder haperingen, op hoge en/of lage graphics zonder problemen en dan ineens: Zwart scherm.
Mijn systeem:
Machine Gigabyte Technology Co., Ltd. - B450 AORUS ELITE
Operating System Microsoft Windows 10 Pro (64-bit)
Memory 2 x DDR4 16GB(2x8GB) van corsair, 32GB in totaal
Processor AMD Ryzen 5 3600 6-Core Processor
Motherboard Gigabyte Technology Co., Ltd. - B450 AORUS ELITE
Video Cards NVIDIA GeForce RTX 2070
Monitors VG249QM1A ( + MSI Optix G27 Series)
Hard Disk 1 NVMe Samsung SSD 970 (500.0 GB)
Hard Disk 2 NVMe Samsung SSD 970 (1.0 TB)
Network Card Realtek Gaming GbE Family Controller
Voeding PSU 550V Gold Cooler master
Wat heb ik al geprobeerd?
- Om te beginnen heb ik een schone Windows 10 pro geïnstalleerd.
- Ik heb binnen Windows de instellingen voor automatisch opnieuw opstarten bij fouten uitgezet.
- Nagegaan of er sprake kon zijn van een temperatuur gerelateerd probleem; niet aan de orde.
- Ik heb mijn hele computer gedemonteerd. Alle kabels opnieuw aangesloten. Nieuwe koelpasta, Fans schoongemaakt en het weinige stof in mijn kast weggeblazen.
- Ik heb mijn slots en ripjes werkgeheugen gecontroleerd met MEMtest86 (duurde lang!
)
- Ik heb, omdat er op internet vaak werd aangegeven, nieuwe DDR4 ripjes uitgeprobeerd; Geen oplossing.
- Ik heb gezocht naar afwijkende waarden die zichtbaar zijn in de corsair-applicatie: Geen bijzonderheden.
Ik ben nu op het punt aangekomen dat ik geen idee heb wat ik zelf nog zou kunnen proberen.
Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen. Hopelijk kan iemand met mij meedenken. Mocht er nog aanvulling nodig zijn hoor ik het graag.
Fijne avond!
Mijn systeem:
Machine Gigabyte Technology Co., Ltd. - B450 AORUS ELITE
Operating System Microsoft Windows 10 Pro (64-bit)
Memory 2 x DDR4 16GB(2x8GB) van corsair, 32GB in totaal
Processor AMD Ryzen 5 3600 6-Core Processor
Motherboard Gigabyte Technology Co., Ltd. - B450 AORUS ELITE
Video Cards NVIDIA GeForce RTX 2070
Monitors VG249QM1A ( + MSI Optix G27 Series)
Hard Disk 1 NVMe Samsung SSD 970 (500.0 GB)
Hard Disk 2 NVMe Samsung SSD 970 (1.0 TB)
Network Card Realtek Gaming GbE Family Controller
Voeding PSU 550V Gold Cooler master
Wat heb ik al geprobeerd?
- Om te beginnen heb ik een schone Windows 10 pro geïnstalleerd.
- Ik heb binnen Windows de instellingen voor automatisch opnieuw opstarten bij fouten uitgezet.
- Nagegaan of er sprake kon zijn van een temperatuur gerelateerd probleem; niet aan de orde.
- Ik heb mijn hele computer gedemonteerd. Alle kabels opnieuw aangesloten. Nieuwe koelpasta, Fans schoongemaakt en het weinige stof in mijn kast weggeblazen.
- Ik heb mijn slots en ripjes werkgeheugen gecontroleerd met MEMtest86 (duurde lang!

- Ik heb, omdat er op internet vaak werd aangegeven, nieuwe DDR4 ripjes uitgeprobeerd; Geen oplossing.
- Ik heb gezocht naar afwijkende waarden die zichtbaar zijn in de corsair-applicatie: Geen bijzonderheden.
Ik ben nu op het punt aangekomen dat ik geen idee heb wat ik zelf nog zou kunnen proberen.

Fijne avond!