Verzendkosten bij garantie-retourzending webshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervloet
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-04 21:44
Hallo,

Vraagje. Ik heb bij een webshop een harde schijf besteld. Deze ging na een aantal maanden kapot. Ik heb hem retour gestuurd en heb die verzendkosten zelf moeten betalen. Dit omdat ze eerst de schijf moesten onderzoeken om de kapot-diagnose te stellen. Hij bleek inderdaad kapot en ik heb een andere ontvangen. Volgens mij hoor ik nu ook mijn retourverzendkosten vergoed te krijgen, want het bleek inderdaad een garantiegeval. De webshop weigert het mij echter terug te betalen. Het gaat maar om €6,95 maar omdat de communicatie met deze webshop vanaf begin af aan zo stroef en klantonvriendelijk verloopt is het voor mij een principekwestie(tje) geworden. Kan ik iets ondernemen om die verzendkosten terug te krijgen? De webshop in kwestie is helaas niet aangesloten bij een keurmerk als thuiswinkel.org.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:42
Als de winkelier je heeft gevraagd om het artikel op eigen kosten naar hen op te sturen, hoor je deze terug te krijgen.

De ACM zegt hierover:
U hebt recht op een gratis oplossing. Dus u hoeft niet te betalen voor de reparatie of vervanging. En ook niet voor het terugsturen van het kapotte product. De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.
Bron: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Je kan blijven zeuren of dagvaarden.
Maar ik zou eerder overal een negatieve review achterlaten over dit bedrijf. Dat is uiteindelijk veel schadelijker voor als die 7 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
Als je gelijk hebt heb je gelijk. Hoeveel tijd/zin heb je is dan altijd de vraag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 09:33
Ik zou ze even wijzen op het artikel van Consuwijzer waar @BounceCloud al naar verwijst. In diezelfde mail zou ik ze dan vragen waarom zij denken dat dit niet voor hun geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervloet
Dankjulliewel. Ik heb inderdaad die link en quote gemaild. Ik had al een soortgelijke bron gemaild, maar nu nog maar eens een keer. En inderdaad de vraag waarom ze denken dat dit niet voor hun zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervloet
En ook al reactie:
Hi Jurrien,

Helaas zijn wij niet verplicht de retourkosten naar ons te vergoeden, we kunnen blijven heen en weer mailen maar dat heeft dan ook geen zin. Je gaat akkoord met onze algemene voorwaarden bij het plaatsen van je bestelling. Wij kunnen geen kosten vergoeden die aan een derde partij zijn afgedaan. Mijn collega is hierin duidelijk geweest en gaan we daarom ook niet verder op in.

Als je dit verder wilt escaleren, ben je vrij om dit te doen. Echter kunnen wij hierin verder niets voor je betekenen.

Vertrouwende je voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik vraag me af wat ik nu nog kan doen. Behalve dan m'n gemoedsrust sussen door een negatieve review te schrijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loki504
hun denken stevig in hun schoenen te staan. je zou met behulp van @fopjurist of @Real een concept dagvaardig sturen. of gewoon helemaal sturen en dan mogen zij de kosten voor de dagvaardig betalen. 100+ euro betalen omdat je eigenwijs bent... en 7 euro wil besparen dan leer je het snel af hoop ik:P

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 05-03-2024 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49

Yucon

*broem*

Als ze zelf zo de bal voor het doel leggen klinkt dat wel erg verleidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:52
de wet gaat in ieder geval boven algemene voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

loki504 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:23:
…of gewoon helemaal sturen en dan mogen zij de kosten voor de dagvaardig betalen. 100+ euro betalen omdat je eigenwijs bent... en 7 euro wil besparen dan leer je het snel af hoop ik:P
… na veroordeling daartoe.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
paQ schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:31:
[...]

… na veroordeling daartoe.
Ik verwacht niet dat het bedrijf het doorzet na ontvangen van de dagvaarding. En de 6,99+ dagvaarding kosten zal betalen. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je gaat akkoord met onze algemene voorwaarden bij het plaatsen van je bestelling.
Ben je consument? In dat geval zegt art. 7:6 BW:
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
art. 7:21 lid 2 BW:
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
en Quelle:
De term ‚kosteloos’ in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.
Dit is een hele simpele zaak die je niet kunt verliezen. Het enige risico dat je loopt is dat de verkoper failliet gaat voordat hij jou betaalt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervloet
Dankjulliewel! Heel helder.
Ik ga nog even nadenken of ik zin heb om dit door te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Doorzetten! Alvast dank namens alle shoppers bij deze webshop. ;)

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1