Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kww1976
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-09 19:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone met een goede audio kwaliteit.

Wat is je budget?
Zou mooi zijn als het rond de 5 a 600 euro kan blijven, mocht er veel verschil zitten tussen daarboven dan spraren we door.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik stap over van een LG G8SThinq met APTX en een Sony WH-1000XM2 en Spotify op de hoge resolutie stand. De Sony en Spotify blijven nog eventjes

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen merk voorkeur, maar moet wel weer een jaartje of 5 mee kunnen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Een paar andere vereisten zijn snelladen, draadloos laden, nearfield en lange batterijduur

Verschillende websites hebben verschillende informatie op hun website staan, in vergelijkingssites etc.
Ik game niet met de mobiel, en in principe voldoet de LG nog prima. Ware het niet dat er geen updates mer voor zijn en dat de niet verwisselbare accu nu rap minder wordt.
Merken die ik vaak voorbij zie komen zijn Xiaomi, Motorola en Sony.
Snelladen zie ik nu soms al met 120 watt, lijkt me ideaal want ik moet de LG nu urenlang aan de lader hebben.
Bovendien, als de accu wat minder wordt in de toekomst heb je er minder last van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 07:36

13art

Moderator Mobile
Heb even de titel aangepast zodat duidelijker is waar het topic over gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 04-03-2024 20:56 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:02
Beste optie voor lange support zijn de Google Pixel 8 of Samsung S24 serie, beide doen 7 jaar vanaf lancering. Beide zitten boven je budget.

Ga je richting je budget kom je uit op een OnePlus 12R, 5 jaar support vanaf lancering. Heeft ook snelladen met proprietary laders van hun eigen merk.

Xiaomi 14 serie heeft een hele OS overhaul gedaan. Zou ook 5 jaar mee moeten.

Sony heeft 3 jaar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:04:
Beste optie voor lange support zijn de Google Pixel 8 of Samsung S24 serie, beide doen 7 jaar vanaf lancering. Beide zitten boven je budget.

Ga je richting je budget kom je uit op een OnePlus 12R, 5 jaar support vanaf lancering. Heeft ook snelladen met proprietary laders van hun eigen merk.
De OnePlus 12R krijgt helaas maar 4 jaar ondersteuning, enkel de flagship OnePlus 12 krijgt 5 jaar ondersteuning.

De 128GB variant van de Google Pixel 8 is inmiddels wel binnen budget verkrijgbaar. Maar die heeft geen bijzonder goede accuduur en laadt ook relatief traag op (dik anderhalf uur tot vol).

De Xiaomi 13T Pro valt binnen budget en krijgt nog zo'n 4.5 jaar aan updates. Het heeft ook een prima accuduur en 120W snelladen. Enkel geen draadloos laden. Voor zo'n 550 euro heb je de (Xiaomi) Poco F5 Pro met 67W snelladen en 30W draadloos opladen. Dit toestel heeft echter nog maar 3 jaar en een aantal maanden software ondersteuning. De Poco F5 Pro heeft wel goede custom ROM mogelijkheden, dus je kunt de ondersteuning eventueel rekken. Op beide toestellen kun je gebruik maken van de APTX codec en NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kww1976
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-09 19:54
De Redmi K70 Pro moet binnenkort uitkomen, ik vermoed dat die wel aardig aan de wensen gaat voldoen.

https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_k70_pro-12714.php

[ Voor 22% gewijzigd door kww1976 op 12-03-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnneN
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb t zelfde 'probleem'. Heb ook de lg g8 s- thinq en ben er na heel veel speurwerk achter dat t lastig vinden is. Heb één dag de oneplus 12 in huis gehad (niet de 12r). Geluid vond ik te schel, heb hetzelfde nummer via mn lg en oneplus 12 beluisterd. De 'oude' lg klonk beter.
Het scherm vd oneplus vond ik vrij flets. En de oneplus 12 heeft ook geen looping homescreen zoals de lg. (Er zijn weinig telefoons die deze handige instelling hebben)
En zo veel meer wat me tegenviel t.o.v. de lg.
Kortom... Ik zoek nog even verder. Maar 1200 euro uitgeven voor een smartphone, ben ik niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:08
AnneN schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:08:
Ik heb t zelfde 'probleem'. Heb ook de lg g8 s- thinq en ben er na heel veel speurwerk achter dat t lastig vinden is. Heb één dag de oneplus 12 in huis gehad (niet de 12r). Geluid vond ik te schel, heb hetzelfde nummer via mn lg en oneplus 12 beluisterd. De 'oude' lg klonk beter.
Het scherm vd oneplus vond ik vrij flets. En de oneplus 12 heeft ook geen looping homescreen zoals de lg. (Er zijn weinig telefoons die deze handige instelling hebben)
En zo veel meer wat me tegenviel t.o.v. de lg.
Kortom... Ik zoek nog even verder. Maar 1200 euro uitgeven voor een smartphone, ben ik niet van plan.
Maar OnePlus 12 heeft geen 3.5mm, dus misschien lag het niet eens aan het toestel.

Voor telefoons zonder 3.5mm maakt de audio kwaliteit weinig uit, een goede dongle (DAC) zorgt voor goede audiokwaliteit, en een slechte dongle voor slechte audiokwaliteit (ik ga vanuit dat de IEM of hoofdtelefoon die je gebruikt niet zelf de boosdoener zijn)

Ik heb een oude dongle van de Action gehad en de audio klonk gewoon bagger, vlak en zonder diepte.

Terwijl met eentje van Urgeen of Apple het meteen veel beter is (en er zijn nog betere als je genoeg geld op tafel smijt ervoor)

Overigens heb nog een oude LG G8s in de la liggen, en de audio daarvan is super.

Maar "hoe goed is de audiokwaliteit op deze telefoon" speelt alleen een rol op een telefoon die een 3.5mm aansluiting heeft, dus zoals veel goedkope telefoons, of topmodellen zoals die van Sony of Asus ROG.
oneplus 12 heeft ook geen looping homescreen zoals de lg
Daar zijn andere launchers (zoals Nova of Niagara) voor als de meegeleverde niet bevalt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 09-07-2024 20:01 ]

Pagina: 1