Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfreak20
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-05 13:17
Hallo, ik heb een Asus X541UV laptop tweedehands gekocht en ik heb een probleem.

Ik heb een nieuwe installatie gedaan met windows 11 erop, maar wanneer ik de laptop in slaapstand zet, dan doet hij gewoon helemaal niets meer, dan moet ik iedere keer de accu loskoppelen zodat hij weer opstart.

Heeft een i7 processor en nvidia geforce 920mx grafische kaart.

Ik heb alle updates gedaan, maar maakt geen verschil.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Want de accu zit in de laptop en dan moet ik hem iedere keer openmaken om los te koppelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:22

pling

Lekker Kepjoeteren

Niet de oplossing hoor, maar de aan/uit knop ingedrukt houden (5 seconden bijv.) voor een reset werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Exact hoe heb je Windows 11 op die machine gekregen? De i7-6/7500U worden namelijk niet ondersteund.

Met wat handmatige wijzigingen valt Windows 11 er wel werkend op te krijgen, maar is in dat proces wellicht wat fout gegaan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
D4NG3R schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:17:
Exact hoe heb je Windows 11 op die machine gekregen? De i7-6/7500U worden namelijk niet ondersteund.

Met wat handmatige wijzigingen valt Windows 11 er wel werkend op te krijgen, maar is in dat proces wellicht wat fout gegaan?
Dat zijn alleen maar een paar checks tijdens installatie. Is de installatie afgerond is niet te zien dat je deze checks hebt uitgezet, alle hardware wordt gewoon ondersteund..

@Carfreak20 Is alle hardware voorzien van drivers in apparaatbeheer? Geforce drivers recent er ook op?

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 04-03-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

pennywiser schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:19:
[...]

Dat zijn alleen maar een paar checks tijdens installatie. Is de installatie afgerond is niet te zien dat je deze checks hebt uitgezet, alle hardware wordt gewoon ondersteund..
Ik haal ook nergens aan dat het niet zou werken, enkel dat er in het process om die check te omzeilen wat fout kan zijn gegaan.

Er zijn nogal wat rotte tooltjes in omloop welke met meer dan het enkele aan te passen registery veld klooien. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfreak20
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-05 13:17
Gewoon met een usb opgestart en Windows 11 geïnstalleerd, het is niet de eerste laptop waarop ik het doe, daar zou het niet aan moeten liggen.

Ook de aan uit knop ingedrukt houden lukt niet, accu moet er echt uit.

Drivers zijn ook allemaal up to date.
Heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Carfreak20 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:02:
Ook de aan uit knop ingedrukt houden lukt niet, accu moet er echt uit.
Heel apart inderdaad dat dat niet werkt?
Sommige laptops hebben daarvoor dan een pinhole-reset button om de accu/CMOS te ontkoppelen/resetten.
Maar wat ik zo lees heeft dit model dat dus niet.

Wat ik zou gaan doen/checken:

Adapter wel/niet in pluggen tijdens indrukken aan/uit knop?
Zijn er misschien energie/stand-by opties in de bios?
Bios instellingen naar default zetten.
Maar met verwijderen accu wordt de bios ook al gereset neem ik aan want er is geen CMOS batterij?
Bios update misschien beschikbaar?
Testen met een Windows 10 installatie natuurlijk.

Workaround?
In plaats van normale stand-by kan je de sluimerstand/hibernate mode gebruiken?
Pagina: 1