Afkortingen (meest recent CTIVD)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 08:53
Eerste reactie op nieuws: Voorzitter toezichthouder Nederlandse veiligheidsdiensten stapt per d... - maar al vaker gemeld door mensen die bepaalde afkortingen niet kennen.

Waarom niet simpelweg abbr of acronym gebruiken? @sabineschults heeft ze nu halverwege het artikel voluit geschreven, maar het maakt het artikel er eigenlijk minder leesbaar door. Ik weet niet hoe erg de backend voor artikelen verschilt vergeleken, maar ik ga er van uit dat dit soort dingen wel mogelijk zijn?

Het gelinkte artikel krijgt dan het volgende:
Nico van Eijk, voorzitter van de CTIVD, stapt per direct op. Demissionair premier Mark Rutte maakt dit bekend in een Kamerbrief en spreekt van 'verstoorde verhoudingen' binnen de commissie die toezicht houdt op de Nederlandse veiligheidsdiensten AIVD en MIVD.

De precieze redenen van het vertrek van Van Eijk bij de CTIVD zijn niet bekendgemaakt. In de Kamerbrief schrijft Rutte dat de huidige samenstelling van de CTIVD geen basis biedt voor herstel van de verhoudingen binnen de commissie, wat impliceert dat er sprake is van meningsverschillen of conflicten binnen de commissie.

Van Eijk is sinds 2019 voorzitter van de CTIVD. De commissie toetst of de AIVD en MIVD zich aan de regels houden. Een definitieve vervanger van Van Eijk is er nog niet. De Tweede Kamer mag drie kandidaten aandragen. Het kabinet zal vervolgens een nieuwe voorzitter kiezen. Tot er een vervanger is gevonden neemt het langstzittende lid van de commissie de rol van Van Eijk over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:12

The Executer

Lekker belangrijk!

Nadeel is dat het (voor zover ik weet) op mobiel niet te lezen is. Het woord lang ingedrukt houden levert alleen het selecteren van het woord op. Op het forum kies ik er dan voor om het aparte bericht te lezen zodat je de code ziet maar op de FP kan dat niet.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:10

sabineschults

Redacteur
@Werelds Ik heb even overlegd en daarop je voorgestelde wijzigingen doorgevoerd. Dat maakt het inderdaad prettiger leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@The Executer waar, maar dat kan wel opgelost worden met wat CSS. Ik zal straks even met wat custom CSS spelen zodat het team achter T.net dat vervolgens over kan nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Executer schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:25:
Nadeel is dat het (voor zover ik weet) op mobiel niet te lezen is. Het word lang ingedrukt houden levert alleen het selecteren van het woord op. Op het forum kies ik er dan voor om het aparte bericht te lezen zodat je de code ziet maar op de FP kan dat niet.
Klopt, die functie werkt op mobiel niet.
Gezien het gebruik van diverse mobiele devices vraag ik mezelf oprecht af waarom ie überhaupt nog steeds gebruikt wordt.

@sabineschults puur uit interesse: wat zijn de huidige cijfers van mobiel (tablet / smartphone) gebruik vs desktop of laptop, en dan specifiek voor de FP?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:10

sabineschults

Redacteur
The Eagle schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:35:
[...]

Klopt, die functie werkt op mobiel niet.
Gezien het gebruik van diverse mobiele devices vraag ik mezelf oprecht af waarom ie überhaupt nog steeds gebruikt wordt.

@sabineschults puur uit interesse: wat zijn de huidige cijfers van mobiel (tablet / smartphone) gebruik vs desktop of laptop, en dan specifiek voor de FP?
Ik beschik niet over die informatie, maar ik zal je vraag doorzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 21:02

soczol

Doet iets met energie

Werelds schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:21:
@The Executer waar, maar dat kan wel opgelost worden met wat CSS. Ik zal straks even met wat custom CSS spelen zodat het team achter T.net dat vervolgens over kan nemen :p
Er is overigens al een Custom CSS snippet om de afkortingen inline te tonen: Afkortingen inline tonen

Werkt prima, ook op mobiel. Maar, die moet je dan logischerwijs wel eerst aangezet hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

MazeWing

The plot thickens...

@.oisyn heeft daar in 2019 al een mooie CSS-snippet voor geschreven

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
abbr[title]:after {
   content: " (" attr(title) ")";
}

@media screen and (min-width: 1025px) {
   abbr[title] {
      border-bottom: 1px dashed #ADADAD;
      cursor:help;
   }

abbr[title]:after {
      content: "";
   }
}

Werkt perfect en is alleen zichtbaar op mobiel. Het is me een raadsel waarom dit niet standaard is doorgevoerd door het ontwikkelteam...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
Hah, zijn dus al een hoop implementaties.

Ik had het volgende geproduceerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
abbr:focus:after, abbr:hover:after {
    content: " (" attr(title) ")";
}

@media screen and (min-width: 980px) {
   abbr:focus:after, abbr:hover:after {
      content: "";
   }
}

Dan kun je er op mobiel gewoon op klikken om de volledige vorm weer te geven, in plaats van dat ze altijd zichtbaar zijn. Oisyn's title specifier maakt het nog wat netter, zo vermijd je lege haakjes.

@sabineschults ik denk dat het dev team uit al het bovenstaande wel iets kan halen en iets produceren waar ze zelf happy mee zijn. Kleine wijziging maar een grote verbetering ;)
Pagina: 1