Ik speel verschillende games en heb nooit hoge temperaturen ervaren van de GPU, maar sinds kort probeer ik Last Epoch te spelen en krijg ik constant hoge temperaturen, zelfs als ik de grafische instellingen helemaal op zijn laagst zet wordt de GPU gemiddeld 95 graden. Nu is mijn vraag, waar moet ik precies naar kijken?
Ik heb namelijk op verschillende plekken gekeken, in het taakbeheer van Windows staat dat de GPU 80 graden is tijdens het spelen, MSI Afterburner zegt ook 80 graden, maar wanneer ik iCUE open van Corsair krijg ik 2 temperaturen te zien, de eerste is ook 80 graden maar als ik dan naar de tweede temperatuur kijk is die boven de 90 graden.
Ik ben niet heel bekend op dit gebied en weet niet zo goed hoe ik aan de juiste informatie kan komen als het aankomt op GPU temperaturen.
De videokaart die ik heb is: NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Stof verwijderen/schoonmaken
- Stress test uitvoeren op de GPU (die geeft ook een gemiddelde van 80 graden aan)
- Veel Googlen (de tweede temperatuur heeft iets te maken met een Hot Spot, een plek van de GPU die het heetst wordt?)
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast enorm bedankt!
Ik heb namelijk op verschillende plekken gekeken, in het taakbeheer van Windows staat dat de GPU 80 graden is tijdens het spelen, MSI Afterburner zegt ook 80 graden, maar wanneer ik iCUE open van Corsair krijg ik 2 temperaturen te zien, de eerste is ook 80 graden maar als ik dan naar de tweede temperatuur kijk is die boven de 90 graden.
Ik ben niet heel bekend op dit gebied en weet niet zo goed hoe ik aan de juiste informatie kan komen als het aankomt op GPU temperaturen.
De videokaart die ik heb is: NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Stof verwijderen/schoonmaken
- Stress test uitvoeren op de GPU (die geeft ook een gemiddelde van 80 graden aan)
- Veel Googlen (de tweede temperatuur heeft iets te maken met een Hot Spot, een plek van de GPU die het heetst wordt?)
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast enorm bedankt!