Toon posts:

Computerklokje heeft een redelijke afwijking!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Het klokje van mij pc-tje heeft een redelijke afwijking. Hij loopt een beetje te hard. Als ik zo moet gokken loopt hij per maand misschien wel een minuut voor. Neem zo aan dat dat enkel en alleen samenhangt met mijn moederbordje waar ik verder HEEL ERG tevreden over ben, een CUSL2-c.

Ik denk ook dat misschien (bijna) alle mobotjes dit wel hebben dat ze niet bepaald conform het atoomklokje in Frankrijk of waar dan ook lopen,... maartoch. Is hier misschien wat aan te doen behalve eens in de zoveel tijd de tijd maarweer handmatig terugzetten of een progje gebruiken die via internet als je bent ingelogd de tijd synchroniseerd? Ben absoluut tegen het gebruik van extra programmatjes in de achtergrond laten lopen en zon progje is sowieso niet echt niuttig als je het net zo makkelijk met de hand kan doen.

Volgens mij kun je hier dan verder niets aan doen,...of weet iemand hier meer over dan ik?? :)

Verwijderd

Topicstarter
huhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh? kun je je berichtje maar 1x wijzigen? knullig... wilde er nog wat spelfoutjes in aanpassen, maar dat kan weer niet blijkbaar?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
je bericht is gewijzigd door een moderator, waarom weet ik ook niet, moet je aan hen vragen ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja ik zie ook nix dat gewijzigd is, misschien dat zij al een ander spelfoutje zagen en zo vriendelijk zijn geweest die even te verbeteren? ;)

OK, ehmm denk dat ik inderdaad gelijk heb en dat daar niets aan te doen is verder.
Laten we zeggen dat vanaf nu af aan als je ook geen oplossing weet voor dit probleempje het ook gewoon even zegt. Goed?

Verwijderd

ok :)

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wil je helemaal geen proggie gebruiken of alleen geen achtergrond proggie?

Ik gebruik zelf namelijk AboutTime 4.8 www.arachnoid.com. Dat start op na het inloggen/opstarten van Windows, ververst de klok en sluit zichzelf vervolgens af.
Niks geen achtergrond proggie dus...

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Ik draai dimension 4 van thinkman, http://www.thinkman.com/dimension4/index.html
bij het starten wordt dat geladen hij zet je tijd goed, en sluit zichzelf af, je merkt er helemaal niets van en het draait niet op de achtergrond. Als je dat wel wil kan je dat natuurlijk wel instellen en zeggen dat je bijvoorbeeld iedere seconde wil syncen (voor de echte chronofielen onder ons) ;)

Verwijderd

Topicstarter
tja klinkt opzich aardig, amar ik heb geen kabel of ADSL dus ik ga de KPN niet NOG meer spekken. Of is het zo dat zo;n proggie ook kan kijken of je verbinding hebt, zo ja dan pas effe actief wordt en na een paar seconden na het sync-en weer afsluit?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik gebruik cmdtime.exe, een erg eenvoudige command-line ntp-client voor windows, werkt perfect.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AboutTime probeert verbinding te maken met een aantal mogelijke sites. Of dat nu lukt of niet, hij zal zichzelf na een bepaalde tijd (20 à 30 seconden?) afsluiten.
Tenzij je automatisch verbinding met Internet laat maken, zal er geen verbinding geopend worden.
Probeer het anders gewoon, baat het niet, dan schaadt het niet.... ;-)

Verwijderd

Applicaties maken ook gebruik van je systeemklok, maar daardoor verstoren ze hem wel: vandaar die afwijking in de tijd.
Bij mij gaat et om een paar minuten per maand.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 20:17 schreef Ransweijck het volgende:
Applicaties maken ook gebruik van je systeemklok, maar daardoor verstoren ze hem wel: vandaar die afwijking in de tijd.
Is dat zo joh? das maf dan, waar haal je die info vandaan dat app's je klokje verstoren??
Bedankt voor de replies!
Hoppie jij ook bedankt, nuttige en snelle replies, daar hou ik van! ;)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook StatBar 2.01 gebruiken *D

En daarin heb je ook een optie om je klok gelijk te zetten met een andere atoomklok in NL,DL en FR :)

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op zaterdag 08 september 2001 20:40 schreef robinvreuls het volgende:
Je kunt ook StatBar 2.01 gebruiken *D

En daarin heb je ook een optie om je klok gelijk te zetten met een andere atoomklok in NL,DL en FR :)
niet alleen daar, overal ter wereld waar je maar wilt (maar wat je dr aan hebt?)

Maak je eigen poll

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom zou een applicatie die de klokt leest hem verstoren?

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik me ook af Olaf! Daarom vroeg ik het al aan hem waar hij die info vandaan haalt. Of zou het weer zo iemand zijn die maares wat verzint, het wel grappig vind klinken en het vervolgens als zijnde een FEIT de wereld in gooit? Vervelend is dat altijd...

Naja ... ik hou het wel effe bij het eens in de maand ofzo handmatig bijstellen van het klokje dan, als ik weer es denk dat ie wat te snel heeft gelopen...

Verwijderd

Ikzelf gebruik het shareware proggie Sync-It with Atom 2.20.1784. Hierin zit de optie die een dial-up verbinding detecteert of evt. zelf een verbinding opzet, de tijd synchroniseerd en de verbinding weer verbreekt.

het is te downloaden op http://www.tolvanen.com/syncit

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 19:46 schreef BurningSheep het volgende:
Ik draai dimension 4 van thinkman, http://www.thinkman.com/dimension4/index.html
bij het starten wordt dat geladen hij zet je tijd goed, en sluit zichzelf af, je merkt er helemaal niets van en het draait niet op de achtergrond. Als je dat wel wil kan je dat natuurlijk wel instellen en zeggen dat je bijvoorbeeld iedere seconde wil syncen (voor de echte chronofielen onder ons) ;)
Prima programma, gebruik het al jaren. Je kunt instellen dat het programma geen dailup actie gaat uitvoeren...

Verwijderd

Windows XP heeft die functie eindelijk ingebouwd

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

WinXP:

Dubbelklik op je klokje, kies het tabje 'Internet Time' en type een timeserver in (of gebruik de default van Windows). En klik 'Automatically Sync...' aan. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 08 september 2001 19:46 schreef BurningSheep het volgende:
Als je dat wel wil kan je dat natuurlijk wel instellen en zeggen dat je bijvoorbeeld iedere seconde wil syncen (voor de echte chronofielen onder ons) ;)
Ghaha, daardoor gaat 'ie juist minder precies lopen. Naar de timeserver heb je namelijk een bepaalde pingtijd. Om een betrouwbare update te doen, maken de meeste programma's eerst een aantal pings. Daarna wordt de gemiddelde pingtijd van de doorgekregen tijd afgetrokken. Maar goed, dat levert dus altijd een kleine onnauwkeurigheid op, waardoor de klok zelfs achteruit kan worden gezet. Als jij dan zo'n chronofiel bent, dat je een proces hebt lopen dat elke milliseconde de tijd nodig heeft, krijg je daar wel problemen mee :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Gekke vraag misschien, maar is het echt zoveel gevraagd om gewoon een klok te hebben die niet 3 seconden op een dag voor gaat lopen (toevallig gisteren zelf mijn klok goed gezet (analoog via 09008008) en vandaag 3 seconden verschil!)

echt belachelijk dat ik op de kermis een horloge kan halen voor een knaak dat wel blijft kloppen maar mijn dure abit bordje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 00:01 schreef palloquin het volgende:
Gekke vraag misschien, maar is het echt zoveel gevraagd om gewoon een klok te hebben die niet 3 seconden op een dag voor gaat lopen (toevallig gisteren zelf mijn klok goed gezet (analoog via 09008008) en vandaag 3 seconden verschil!)

echt belachelijk dat ik op de kermis een horloge kan halen voor een knaak dat wel blijft kloppen maar mijn dure abit bordje niet!
HAHA! Ja daar ben ik het helemaal mee eens! Daarom vond ik het verhaaltje van die figuur die zei dat applicaties het klokje beinvloeden bijna aannemelijk! Want hoe kan het nou zo zijn dat al die mobo's met zulke vreselijk geavanceerde chippies erop enzo altijd met zo'n onnauwkeurig klokkie uitgerust worden?? Terwijl dat in deze tijd toch echt geen probleem meer zou moeten zijn. Heel typisch.
Pagina: 1