ADSL via HUB met meerdere pc's TEGELIJK??

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Okeej ik heb een aantal topics gelezen, maar als je ADSL deelt via je HUB kan je dan tegelijk online!!??
Dus: ADSL modem ->crosscable -> HUB -> straightcable -> pc1 -> pc2 enzz

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Volgens mij niet, je hebt een server nodig, met twee netwerkkaarten, een naar de hub, en natuurlijk een naar de modem. VPN delen en klaar. Tenminste bij mij werkt het op deze manier. >:) Ik gebruik een win2k server, erg makkelijk. B-)

• McFlipp
euhhh je gebruikt dus een server?? want ik wil via HUB

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 18:51 schreef McFlipp het volgende:
euhhh je gebruikt dus een server?? want ik wil via HUB
Heb mijn reply net verandert, sorry ben een beetje gaar, :Z

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Oplossingen
1. Gebruik de search
2. Gebruik een ADSL router
3. Hack je adsl modem zodat hij ook al Router kan figureren dit kan weet alleen ff de url niet

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 18:55 schreef TrailBlazer het volgende:
Oplossingen
1. Gebruik de search
2. Gebruik een ADSL router
3. Hack je adsl modem zodat hij ook al Router kan figureren dit kan weet alleen ff de url niet
Heeej das flex, je modem hacken, ben benieuwd hoe dat moet :P

• McFlipp
maaruh met mxstream extra kan je toch 4x inbellen en dan kan het toch gewoon????????

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je voorstel werkt perfect, na de modemtweak kunnen er een vrijwel onbeperkt aantal pc's worden aangesloten, dit werk zonder server.

dus gewoon

Modem->HUB->elke pc in de hub.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Y0ur1
  • Niet online
[topic=192381/1/100]

• McFlipp
ja okeej maar ZONDER tweak werkt het dus nie? want dan verlies je weerr garantie enzo

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 19:14 schreef McFlipp het volgende:
ja okeej maar ZONDER tweak werkt het dus nie? want dan verlies je weerr garantie enzo
nee hoor
je stelt alleen wat in op je modem, is allemaal softwarematig, je verlest je garantie als je hem hardwarematig gaat veranderen

• itsme
  • Niet online
Garantie is als je de instellingen niet terug zet als ie defect zou zijn idd weg, maar als je de oude settings weer hersteld is dat natuurlijk geen probleem.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• McFlipp
ahhhh en heeft het nog bijwerkingen en hoe zet ik de oude instellingen weer terug?? :)

Verwijderd

Kan, moet je gewoon zo'n internet-netwerk-deelprogramma gebruiken. Dus eigenlijk de server gewoon op 1 van de poorten op het netwerk, heeft een vriend van mij in Nijmegen ook!

• McFlipp
Op zaterdag 08 september 2001 19:19 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Kan, moet je gewoon zo'n internet-netwerk-deelprogramma gebruiken. Dus eigenlijk de server gewoon op 1 van de poorten op het netwerk, heeft een vriend van mij in Nijmegen ook!
okeej lees ff verder dan je neus lang is, ik heb al gezegt zonder server!

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 19:17 schreef bas_konings het volgende:
Garantie is als je de instellingen niet terug zet als ie defect zou zijn idd weg, maar als je de oude settings weer hersteld is dat natuurlijk geen probleem.
precies.

Verwijderd

Nu we het er toch over hebben, weet iemand een programma dat met een winxp compu die server is toegang kan geven aan een laptop met win2k.... We hebben het al metSygate.v4.0.build.687 geprobeerd, maar helaas werkt dit niet.... iemand een ander idee voor een programma, of wat je met sygate moet doen om het toch te laten werken??

Sababa

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 19:13 schreef YT-Croc het volgende:
[topic=192381/1/100]
Heb ff gekeken, maar zoals iemand anders al vroeg daar, hoe zit het nou met de veiligheid? Moet je dan op elke pc een vuurmuur gooien? :? Of bestaat er een progje dat je op de modem kan zetten zodat ie tevens een vuurmuur heeft? Dat zou pas echt flex zijn >:) Dan wil ik het ook :9 :9

• Beaves
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

WinRoute, vind ik persoonlijk fijner werken dan Sygate. Is veel beter in te stellen als Sygate.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 20:49 schreef Beaves het volgende:
WinRoute, vind ik persoonlijk fijner werken dan Sygate. Is veel beter in te stellen als Sygate.
Gaat dit over mijn vraag?

Verwijderd

Nee, winroute is een windows internet deel progje, en om antwoord te geven op je vraag: Nee, er zit geen firewall op en die kan er ook niet op.

Je zult dus op elke pc een aparte firewall moeten installeren... Denk dat je dan beter een router kan kopen.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 21:06 schreef Kremez het volgende:
Nee, winroute is een windows internet deel progje, en om antwoord te geven op je vraag: Nee, er zit geen firewall op en die kan er ook niet op.

Je zult dus op elke pc een aparte firewall moeten installeren... Denk dat je dan beter een router kan kopen.
Dat wil ik wel maar we zijn maar studenten en alles moet goedkoop, zo'n router kost volgens mij toch al gauw 600 piekies. :'( Of zijn ze goedkoper, want dat zou flex zijn >:)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 21:06 schreef Kremez het volgende:
[...]

Of een freesco geval bouwen van een oude computer!

Expanding the inexpandable

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Ja kan gewoon met winroute je VPN verbinding op 1 van de pc's sharen. Op de andere PC's moet je dan de PC die de VPN verbinding maakt als gateway opgeven. Maar dit heb ik al veel vaker getypt dus de search moet je ook verder kunnen helpen. Voor die VPN verbinding heb je geen aparte NIC nodig.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 21:24 schreef Expander het volgende:

[..]

Of een freesco geval bouwen van een oude computer!
Kijk dat is nogeens een tip, thnx >:)

Verwijderd

Tja, als je der tijd voor hebt om je der in te verdiepen is een linux/freesco firewall misschien wel het beste, ik had er ook één, maar het is mij te veel gedoe :)

Over de prijzen van routers, ik heb zelf ook ff rond gekeken en de meest gangbare zijn der vanaf fl. 375.

www.asci.nl verkoopt de Vigor 2200E voor fl. 422,50, is een van de betere.

Let wel, niet alle routers ondersteunen MXSTREAM, let daar dus wel goed op als je voor een router gaat.

• itsme
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 20:42 schreef Oracle het volgende:

[..]

Heb ff gekeken, maar zoals iemand anders al vroeg daar, hoe zit het nou met de veiligheid? Moet je dan op elke pc een vuurmuur gooien? :? Of bestaat er een progje dat je op de modem kan zetten zodat ie tevens een vuurmuur heeft? Dat zou pas echt flex zijn >:) Dan wil ik het ook :9 :9
In het modem zelf zit al een firewall !!!

Pagina: 1