Google websites via Chrome traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn vraag
Is er een oplossing voor het traag werken via Chrome van bijvoorbeeld Maps, Youtube en News?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem op 2 HP Chromebooks 8Gb i5 processor, W11 laptop i3 processor 8Gb en een W11 PC AMD 2950 processor 32Gb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Chrome verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, cookies verwijderd, geschiedenis verwijderd, cache geleegd, hersteld naar originele instellingen, extensies verwijderd. Contact opgenomen met Chrome Support, maar die geven precies hetzelfde aan en helpt dus niet.

Als ik op de W11 machines Edge gebruik, is er geen probleem, maar dit kan ik helaas niet installeren op de chromebooks.
Op Google News scrollen via Chrome gaat de processor op maximaal draaien, totdat ik een pagina open om het bericht te lezen, dan is het weer normaal en werkt het gewoon snel. Ook als ik aan het einde ben van de nieuws berichten in News, wordt er niks meer geladen en werkt het weer goed.
In Google Maps kan ik eigenlijk niet meer inzoomen, of de kaart verschuiven. Wederom hoog processor gebruik en schokkerig beeld, waardoor je ineens te ver bent verschoven, of te veel bent ingezoomd.
In Youtube is een filmpje kijken ook niet meer te doen. Heel erg schokkerig beeld en constant laden.

Met Edge op W11 heb ik hier totaal geen last van. Ik kan Maps goed gebruiken, snel door News bladeren en Youtube op de hoogste kwaliteit kijken zonder haperen. Dit zou dus een oplossing kunnen zijn, maar ik kan Edge niet installeren via Google Play op mijn chromebook helaas.
Het zal, denk ik, door de laatste update van Chrome komen? Chrome support geeft aan dat het kan liggen aan dat mijn internet verbinding niet snel genoeg is (Odido glas 1000), teveel en verkeerde extensies gebruik (zelfs met alles vewijderd geen verbetering), ik mijn modem en/of router opnieuw moet opstarten (standaard en automatisch eens per week), of dat het geheugen van de machines te weinig is (zelfs met 32Gb problemen). Ik denk dus dat Chrome hier niets aan zal gaan doen, maar ik zal toch niet de enige zijn die ineens op 4 verschillende apparaten dit probleem heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gebruik Chrome zo weinig mogelijk, en Google news heb ik vandaag voor het eerst ooit gezien, dus weet niet zeker of het een momentopname is. Maar bij even testen gaat het hier op een laptop met 8GB acceptabel snel. Welke Chrome-versie?

8GB is inderdaad voor Chrome zegmaar niet veel. Kan je op Chromebooks zien hoeveel er beschikbaar is voor de browser / hoeveel er per tab gebruikt wordt, etc?

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2024 12:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij Google News gaat het voornamelijk mis bij de tab 'voor jou'. De processor gaat dan heel hard werken en de pagina hapert.
Youtube en Maps heb je ook geen last als je via Chrome werkt?

De meeste chromebooks hebben toch 8Gb geheugen, dus dat zou het probleem toch niet moeten zijn? Tot een week of 3-4 geleden was het ook geen probleem en als ik op de W11 laptop met 8Gb geheugen via edge Youtube kijk, is er ook geen probleem. Alleen met Chrome.

De hoeveelheid geheugengebruik op News is 166Mb en op dit moment deze Tweakers site 113Mb.