Hoi allemaal,
Ik wil misschien overstappen van Hue+Google Home naar Home Assistant+Google Home en heb daarbij enkele vragen. Hopelijk heeft iemand ervaring met mijn beoogde configuratie.
Mijn huidige configuratie:
Ik wil misschien overstappen van Hue+Google Home naar Home Assistant+Google Home en heb daarbij enkele vragen. Hopelijk heeft iemand ervaring met mijn beoogde configuratie.
Mijn huidige configuratie:
- Ik heb diverse Zigbee lampen, smart plugs, LED controllers en een enkele sensoren, allemaal van verschillende merken (Tradfri, Gledopto, Hue, Silvercrest)
- Die apparaten zijn middels Zigbee gekoppeld aan een Philips Hue bridge (v2)
- De Hue bridge is gekoppeld met Google Home zodat we ook via onze Android telefoons en een Nest Mini speaker de boel kunnen bedienen.
- De Hue bridge kan bij het wisselen van scenes niet tegelijkertijd zowel de kleur als de intensiteit van de Tradfri-lampen aanpassen. Daardoor moet ik elke scene steeds twee keer activeren.
- Als ik schakel van A ) een scene waarbij een smart plug op 'aan' staat, naar B ) een scene waarbij die smart plug op 'uit' staat, dan wordt de smart plug niet daadwerkelijk uitgeschakeld
- De integratie van Hue en Google Home werkt niet goed; zo heeft een deel van de gebruikers van mijn Google Home geen toegang tot de Hue scenes, dus routines waarbij Hue scenes worden aangesproken werken voor die gebruikers niet.
- Ik mis controle over het ecosysteem.
- De Philips Hue bridge vervangen door een Home Assistant Green met SkyConnect-adapter
- De Zigbee-apparaten daaraan koppelen
- Home Assistant koppelen aan Google Home (zonder Nabu Casa cloud abo!)
- Ziet iemand een domme/onlogische overweging bij de beoogde nieuwe configuratie?
- Is de koppeling tussen Home Assistant en Google Home zonder Nabu Casa cloud abo, dus via de 'handmatige' manier stabiel en future proof?
- Worden scenes (kleur/helderheid van een custom setje lampen) die ik in Home Assistant configureer goed ge-exposed naar Google Home?