Hoe groot is de upgrade. Samsung edge lit naar miniled

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:08
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Nieuwe 65” tv. Momenteel aanbiedingen bij de blauwe winkel met een soundbar

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

2000 is wel het maximale

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Ik heb nu een samsung 55” tv 4k mét edge lit technology. Geen qled oid.
De tv zal gebruikt worden voor youtube, plex, netflix en mijn vriendin kijkt veel TV. We hebben KPN als tv provider.

Mogelijk wil ik een apple tv 4k erbij kopen. Dan ben ik niet afhankelijk van tizen OS.

Gamen wordt er niet echt op gedaan. Heel af en toe een hack en slash vanuit de ps4 of een pokemon spel via de nintendo switch

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Voorkeur voor Samsung omdat ik dat nu ook heb. Geen harde voorkeur maar hier zijn nu ook aanbiedingen van
De samsung qled qn85c heeft mijn oog gevat. Ik wil deze ook aan de muur bevestigen.

Mijn woonkamer zit op het zuiden dus ik heb heel veel licht op en rond de tv. Zonnescherm en lichtdoorlatende gordijnen. Ik kijk wel tv in de avond dus dat scheelt wellicht al.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn voornaamste vraag is hoe groot de upgrade zal zijn. Mijn huidige 55” tv heeft modeljaar 2017.
Ik heb ze via tweakers vergeleken en zie niet heel veel verschillen behalve 120 hz ipv 100 en dan de miniled technology.

Ga ik hier veel plezier uit halen?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1922122;761391/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Verschil in beeldkwaliteit tussen jouw MU7000 en de QN85C is groot, of jij/ jullie dit ook zo zullen ervaren en hier veel plezier uit gaan halen is een andere vraag, daar kan niet een eenduidig antwoord op gegeven worden. Dit is persoonlijk.

Met name films/ series in SDR en HDR zullen met een goede bitrate er veel beter, mooier en indrukwekkender uitzien.

De genoemde Q700C soundbar kun je imo skippen en voor de Q800C kiezen, o.a door de grotere subwoofer en zijwaarts gerichte speakers is de soundstage een stuk beter en wijder in de surround preset.

Die combi deal is een sigaar uit eigen doos, o.a. bij Art en Craft is de 65QN85C Benelux model al voor een paar honderd euro minder te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:08
Ik had de tv inderdaad met andere prijzen bij een andere webwinkel gezien. Echter voor mij een onbekende en zal ik dieper in moeten duiken.

Momenteel heb ik een Samsung HW-K335 als soundbar. Die vind ik al ‘goed’. Ben niet echt een audiofiel dus ik denk dat de q700c al een enorme vooruitgang is.
De q800c is overigens ook niet in aanbieding bij coolblue.

Misschien ook vermelden dat ik nog een kadobon heb van coolblue wat nog eens 100 van de prijs haalt