Zoals de titel al zegt, de laatste tijd heb ik verschillende telefoons geprobeerd en die hebben allerlei verschillende standaarden rondom het laden. Ik neem even mijn huidige voorbeeld, de Honor Magic6 Pro. Die biedt volgens de specs dit:
/f/image/LICigPISq6E4zVlyLDCkYt1Z.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik met Ampere even een testje gedaan om te zien wat ik haal qua laadsnelheden.
30W pd3.0 lader = 4V - 4400mA = 17,6W
30W lader = 4V - 2200mA = 8,8W
100W stock Honor lader = 4V - 10000mA = 40W
Daar ga ik dus al de mist in. Waarom levert die stock lader geen 80W zoals geadverteerd? Moet ik het voltage omhoog zien te krijgen?
Dan het draadloos laden. Dat is uiteraard gekoppeld aan heel veel omstandigheden, van je charging brick tot je charging dock. Ik heb nu een Oppo SuperVooc draadloze lader gekoppeld aan een 20W PD lader (dus logisch natuurlijk dat ik geen 50W haal, maar waarom maar zo weinig als dit? Mijn charging speed is dit:
:strip_exif()/f/image/xhe7PIAbvfZzZXQcyarrwvYB.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand mij technisch uitleggen hoe die protocollen werken en waar de bottlenecks zitten?
/f/image/LICigPISq6E4zVlyLDCkYt1Z.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik met Ampere even een testje gedaan om te zien wat ik haal qua laadsnelheden.
30W pd3.0 lader = 4V - 4400mA = 17,6W
30W lader = 4V - 2200mA = 8,8W
100W stock Honor lader = 4V - 10000mA = 40W
Daar ga ik dus al de mist in. Waarom levert die stock lader geen 80W zoals geadverteerd? Moet ik het voltage omhoog zien te krijgen?
Dan het draadloos laden. Dat is uiteraard gekoppeld aan heel veel omstandigheden, van je charging brick tot je charging dock. Ik heb nu een Oppo SuperVooc draadloze lader gekoppeld aan een 20W PD lader (dus logisch natuurlijk dat ik geen 50W haal, maar waarom maar zo weinig als dit? Mijn charging speed is dit:
:strip_exif()/f/image/xhe7PIAbvfZzZXQcyarrwvYB.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand mij technisch uitleggen hoe die protocollen werken en waar de bottlenecks zitten?