Wij hebben ruim een jaar geleden 20 zonnepanelen laten plaatsen a 405 Wp. Deze zijn aangesloten op 3 fasen en dat wat je op de bijgaande foto ziet is daarvoor bijgeplaatst in onze meterkast.
Door een ander bedrijf is onlangs een 8 kW warmtepomp geplaatst als hybride. Er zit geen back-up element (heather) in de warmtepomp. De warmtepomp is door de installateur aangesloten op dat kastje van de zonnepanelen. In het deel net boven het Enphase kastje zie je dat aan de extra kabel die erin gaat.Zie foto's.
De warmtepomp is op 1 fase aangesloten in dat kastje, wat ik kan zien aan de P1 meter.
Mag de installateur van de warmtepomp dit op deze manier aansluiten?
Een tweede punt is dat de spanning op die fase van de warmtepomp tijdens het koken soms wel erg hoog oploopt, zie afbeelding van P1 meter. Is dit niet te hoog?
Ik heb er te weinig verstand van, maar heb er ergens niet zo'n goed gevoel over. Hopelijk is dat onterecht. Ik hoop dat jullie me kunnen geruststellen.
:strip_exif()/f/image/oBfogEFexwDoAgGSmiJZBjDT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SYtVbXBCY6dw8nj49wu5cDah.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TGRLRfrcGSvBva7K1hulNcc0.png?f=user_large)
Gezien het best uitgebreide vraag is splits ik hem even af. Is alles rond de WP ook niet offtopic
Door een ander bedrijf is onlangs een 8 kW warmtepomp geplaatst als hybride. Er zit geen back-up element (heather) in de warmtepomp. De warmtepomp is door de installateur aangesloten op dat kastje van de zonnepanelen. In het deel net boven het Enphase kastje zie je dat aan de extra kabel die erin gaat.Zie foto's.
De warmtepomp is op 1 fase aangesloten in dat kastje, wat ik kan zien aan de P1 meter.
Mag de installateur van de warmtepomp dit op deze manier aansluiten?
Een tweede punt is dat de spanning op die fase van de warmtepomp tijdens het koken soms wel erg hoog oploopt, zie afbeelding van P1 meter. Is dit niet te hoog?
Ik heb er te weinig verstand van, maar heb er ergens niet zo'n goed gevoel over. Hopelijk is dat onterecht. Ik hoop dat jullie me kunnen geruststellen.
:strip_exif()/f/image/oBfogEFexwDoAgGSmiJZBjDT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SYtVbXBCY6dw8nj49wu5cDah.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TGRLRfrcGSvBva7K1hulNcc0.png?f=user_large)
Gezien het best uitgebreide vraag is splits ik hem even af. Is alles rond de WP ook niet offtopic
[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 04-03-2024 10:47 ]
:strip_exif()/f/image/pXdoWXmjPOtkrliK0198FsbR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vGQe0JXiL6R0jCFFjkTiQFtp.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/p2rHnLyJE5do3JbL3XbhaV2i.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b6kWEjeEAXAWh560S22OUIHD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NH4SjnVBTxw7bl9fbyNwG4HS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cpxo4OKsIpgfIbb3mP9rEgfx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ufQJgk8fR8W1shcXxbIxzcnk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bMcsGSMaJilR6sSVIWAQjaLd.jpg?f=fotoalbum_large)