Pinters op meerdere locaties bereikbaar via internet in MS36

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 16:17
Ha mensen,

Wat hebben we nodig om verschillende printers (waaronder soms 2 printers op één locatie) beschikbaar te maken vanaf externe locatie (internet)?

Deze printers moeten binnen MS365 toegevoegd worden als remote printers zodat gebruikers binnen de tenant deze printers kunnen selecteren.

Kent iemand een soort 'stappenplan'?

Dank!

Met vriendelijke groet,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
Wat wil je precies bereiken.

Printopdrachten vanaf een 2e pand binnen je firma?
Thuiswerkers de mogelijkheid geven?
ander uitgangspunt?

Hoe is de bestaande situatie momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 14:58
Als ik iets print, heb ik de intentie om deze fysiek op te halen direct na de print.
Dat is een beetje moeilijk met printen op afstand.
Wat is je Use Case voor printen op afstand?

Overigens, het zou mij verbazen als dit niet heel simpel zou zijn.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

Ik denk dan gelijk aan een VPN. Heb je gelijk ook je shared drives beschikbaar zou je dat willen.
https://learn.microsoft.c...unnel?view=o365-worldwide

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
Ha allen,

De printers moeten komen in MS365, mensen moeten vanuit elke plek waar ze zijn kunnen printen op een van de aangesloten printers.
Huidige situatie is een heel oude 2012 omgeving waar personeel middels rdp op inlogt, op die omgeving zijn de huidige printers toegepast en bereikbaar (enkel dus via rdp na inlog)

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 14:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hoe zijn de vestigingen verbonden? VPN/dedicated glas/MPLS/anders...
Heb je printservers beschikbaar op 1 of meer locaties?
Is er sprake van Follow Me/Pull printing?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
Coach4All schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:27:
Hoe zijn de vestigingen verbonden? VPN/dedicated glas/MPLS/anders...
Heb je printservers beschikbaar op 1 of meer locaties?
Is er sprake van Follow Me/Pull printing?
Dat is het lastige, de huidige implementatiepartner (2012) doet dat maar die mag nog niet weten van de komende veranderingen :? Dus hoe kom ik erachter...

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTPBlokje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:25
Kijk eens naar Printix of Microsoft universal print. Beide hebben een agent nodig op locatie. Dit kan op een simpele pc draaien. Printix kan meerdere agents op locatie draaien wanneer je bijvoorbeeld vaste werkstations als agent wil gebruiken.
Maar wat @Coach4All al aangeeft follow me printers kan een uitdaging geven. Niet alle printers worden in beide oplossingen ondersteund. Printix heeft zijn eigen followme oplossing maar je moet wel hiervoor ondersteunde printers gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Printen komt niet heel vaak voor maar op ons kantoor is het geregeld met uniFLOW. Op locatie of thuis maakt niet uit; je kan de opdracht verzenden. En daadwerkelijk afdrukken als je op kantoor en op de printer aanmeldt op je print-inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Qwerty-273

Meukposter

Bijna elke printerfabrikant (gericht op kantoor) heeft tegenwoordig wel een follow-me oplossing. Ook zijn er verschillende oplossingen die werken met tal van printers van verschillende fabrikanten (oftewel universal). Binnen de diensten van Microsoft met Azure en cloud pcs, zal je een site2site vpn of expressroute opzetten waarmee je de connecties mogelijk maakt en vervolgens de rest inregelt via universal print (kleine video met info).

Het is uit de info wel een beetje onduidelijk waar de gebruikers op werken en wat ze moeten kunnen afdrukken. Van een duidelijk overzicht van de vereisten, kan je vervolgens gerichter kijken naar wat je uiteindelijk wilt bereiken. Of wil je liever een printer openstellen aan het internet? Ongeachte wie of welk device kan dan printen :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

UTPBlokje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:20:
Kijk eens naar Printix of Microsoft universal print. Beide hebben een agent nodig op locatie. Dit kan op een simpele pc draaien. Printix kan meerdere agents op locatie draaien wanneer je bijvoorbeeld vaste werkstations als agent wil gebruiken.
Maar wat @Coach4All al aangeeft follow me printers kan een uitdaging geven. Niet alle printers worden in beide oplossingen ondersteund. Printix heeft zijn eigen followme oplossing maar je moet wel hiervoor ondersteunde printers gebruiken
Bij ons op kantoor gebruiken we inderdaad printix hiervoor en ik moet zeggen dat dit eigenlijk wel goed werkt (deels zelf mee ingericht).
De printers zelf ondersteunen geen aanmelding op de printer, maar als je met de app op je telefoon de QR-Code van de printer scant, dan kun je je printjes die je vanaf thuis hebt gestuurd, ophalen met je eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
+1 voor Printix hier. Je krijgt gewoon een 'Print anywhere' printer op je werkstation en kunt printen. Dan loop je naar de printer en met je eigen pasje/pincode/telefoon print je je eigen opdrachten uit.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1