Ik heb mijn garage, welke 1 bouwwerk is met de buren, laten afbreken bij een grote verbouwing. De fundering is volledig weggehaald aan mijn kant zodat er geen regenwater via de oude fundering de muur intrekt. De oude binnenmuur die nu buiten staat is van kalkzandsteen.
Met de aannemer is afgesproken dit als volgt af te werken: Onder het maaiveld tot 30cm boven het maaiveld wordt bitumen aangebracht. Daarna de gehele muur stucen met wapeningsgaas, SM700 pro en na uitharding nog een laag SM700 pro. De buren zijn het hier niet mee eens. Ze zijn van mening dat de kalkzandsteen muur hiermee niet voldoende is beschermd tegen vocht en vorst en gaan niet akkoord met deze afwerking.
Wat zou de beste manier zijn om dit degelijk af te werken?
Met de aannemer is afgesproken dit als volgt af te werken: Onder het maaiveld tot 30cm boven het maaiveld wordt bitumen aangebracht. Daarna de gehele muur stucen met wapeningsgaas, SM700 pro en na uitharding nog een laag SM700 pro. De buren zijn het hier niet mee eens. Ze zijn van mening dat de kalkzandsteen muur hiermee niet voldoende is beschermd tegen vocht en vorst en gaan niet akkoord met deze afwerking.
Wat zou de beste manier zijn om dit degelijk af te werken?
[ Voor 84% gewijzigd door Makkelijk op 04-03-2024 10:02 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa