Quad FM3 FM tuner ombouwen naar mediaplayer a la Sonos

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-05 18:39
Hallo,
Ik heb hier nog een oude Quad FM3 FM tuner liggen,die ik graag wou leegmaken ombouwen naar een netwerk audiostreamer a la Sonos,Denon,Yamaha en co.
Waar vindt ik kwalitatieve inbouwmodules om deze in deze leeg te maken FM3 chassis te kunnen inbouwen ?
Laat gerust iets weten Met dank
https://www.vintagechief.com/quad-fm3-tuner-21549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:32
Wat bedoel je hier precies mee? Voor zover ik weet heeft Sonos geen netwerk audio streamer.
Wil je over een netwerk heen streamen? Of moet deze met het netwerk verbonden kunnen worden om te streamen naar de RCA uitgangen?

In dat laatste geval kijk eens naar een Raspberry pi met audioshield. Hierover is oa op tweakers een hoop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
Beste,
Zoals het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet om het een of ander, maar https://www.hifishark.com/search?q=quad+fm3
Weet je zeker dat je een tuner met marktwaarde van ~200-250 euro voor de looks alleen leeg wilt trekken en wilt vullen met een Pi?

Bedoel, van mij mag je, het is jouw spullenboel. Maar het is wel redelijk kapitaalvernietiging :X

Dat gezegd hebbend: je kunt een Pi met DAC HAT kopen, kost je ongeveer 100 euro inclusief behuizing. Die werk je overal weg. Kun je je tuner intact houden. Kost je alleen een analoge aansluitkabel extra :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
Waar koop je zo een pi module met behuizing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sossolutions bijvoorbeeld. Verder zijn er genoeg andere aanbieders. Alleen kan een pi soms lastig leverbaar zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic gaat op deze manier nergens over. Waar een Pi te bestellen is, behoeft geen topic. Bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.