Toon posts:

Wat is er aan de hand met chello!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vroeger downloadde ik met chello altijd rond de 150 KB maar de laatste 1,5 maand is het dus gewoon bagger :( Ik haal nu meestal 30~40 KB. Is het nu tijd om over te stappen op adsl of is het een tijdelijke dip van chello?

Verwijderd

hmmz t zal niet veranderen.. snelheid heeft ook met andere factoren te maken he :+
download anders eens DAP ofzo mayb helpt t

Verwijderd

Topicstarter
Ik download al met Dap.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 18:42 schreef Schuursleutel het volgende:
Ik download al met Dap.
ow :+
tja kan er weinig over zeggen misschien klacht indienen bij chello ofzo :?
ik ben zeer tevreden over chello ook al is het soms niet te snel.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Op zaterdag 08 september 2001 18:37 schreef Schuursleutel het volgende:
Hallo,

Vroeger downloadde ik met chello altijd rond de 150 KB maar de laatste 1,5 maand is het dus gewoon bagger :( Ik haal nu meestal 30~40 KB. Is het nu tijd om over te stappen op adsl of is het een tijdelijke dip van chello?
Je bent niet de enige die deze problemen heeft. Ik dus ook, quaken is onmogelijk door de rode spikes en hij wil nu niet sneller dan 20 kb/sec gaan.

Verwijderd

Same problems here....

• Pc123
Op zaterdag 08 september 2001 22:18 schreef Coen het volgende:
Same problems here....
Bennekom en Wageningen zijn allebei slecht dus, dezelfde brakke router waarschijnlijk, de eerste router gaat nog goed maar daarna beginnen de packageloss en de superhoge ping tijden.

Ik heb ze gisteren al gebeld maar behalve dat ze een storingsmelding maken gebeurt er natuurlijk niks.

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10-2025
Misschien dat er heel veel nieuwe abonnees zijn bij Chello en dat ze dat niet hebben opgevangen.....

Zelfde bottleneck, maar veel meer users = verkleining van de bandbreedte :(

• Pc123
Op zaterdag 08 september 2001 23:00 schreef Boomrups het volgende:
Misschien dat er heel veel nieuwe abonnees zijn bij Chello en dat ze dat niet hebben opgevangen.....

Zelfde bottleneck, maar veel meer users = verkleining van de bandbreedte :(
Daar wordt het geen 5 a 10 keer slomer van, ook het aantal gigbit aan internet traffic is niet echt toegenomen, het zijn gewoon brakke routers.

• Artcore
  • Niet online
Mjah, tis idd iets langzamer de laatste tijd. Ik dl echter nog wel gewoon met 160 ofzo, dus ik mag niet klagen :)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Bij mij is er nog nix verandert gelukkig :D (180 down)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb ook geen problemen met de snelhied van Chello. De laaste maanden wel veel down hier, maar niet echt lang. Dit is trouwens de laaste week beter geworden.

Ben nu best een tevreden Chello gebruiker. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 16:39

radial

Watch out

Hier idem. geen probleem behalve dan dat de laatste maand Chello wat vaker storingen heeft en internet "dood" is, maar het downen gaat nog steeds tussen 150 en 200 kb/s dus ben ik ook een tevreden klant.

Heb trouwens vanavond heel de avond zitten uploaden tussen de 35 en 58 kb/sec een nieuw record voor chello.

20xSF170s - ozo

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Ze zijn stervende, heel langzaam, totdat alles stilstaat...

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 02:31 schreef fulgore het volgende:
Ze zijn stervende, heel langzaam, totdat alles stilstaat...
khoop t toch niet :+ zou betekenen dat ik niet meer lang leef :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 09 september 2001 02:28 schreef radial2000 het volgende:
Hier idem. geen probleem behalve dan dat de laatste maand Chello wat vaker storingen heeft en internet "dood" is, maar het downen gaat nog steeds tussen 150 en 200 kb/s dus ben ik ook een tevreden klant.

Heb trouwens vanavond heel de avond zitten uploaden tussen de 35 en 58 kb/sec een nieuw record voor chello.
Diepterecord bedoel je? Ik neem aan dat je 58kbit bedoelt, oftwel zo'n 7KiloByte/sec?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Heb inmiddels met Chello gebeld.... kreeg een muts aan de lijn die alle problemen ging ontkennen en mij vervolgens tot kalmte moest manen :(

Iig gaat UPC mijn verbinding monitoren oid.... mijn PC moet hiervoor 3 dagen aan blijven staan. Daarna kan ik bellen voor de uitkomst.

Natuurlijk zal die uitkomst belabberd zijn.... ik wist vanmorgen nog bijna ISDN nivo te halen op de UPC testserver:( Dat was wel heel zout....

UPC zal echter wel verklaren dat de verbinding perfect is. Gewoon een policy van alles ontkennen :(

Verwijderd

Het vreemde is trouwens dat UPC beweerd geen verdere klachten uit mijn omgeving te hebben. Misschien moeten jullie ook eens bellen.... gemiddelde wachttijd is iets van 5 minuten nu...

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33

[Jules]

Confusion in confusion

Bij mij in Zaltbommel zakt alles iedere dag rond 8 uur 's avonds in elkaar. Pingtijden van 700ms tot totaal geen response is dan normaal. :r
Bel je chello; beweert zo'n figuur dat dat komt doordat ik mirc draai?!?? :r :r :r

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Pc123
Op zondag 09 september 2001 14:35 schreef Coen het volgende:
Het vreemde is trouwens dat UPC beweerd geen verdere klachten uit mijn omgeving te hebben. Misschien moeten jullie ook eens bellen.... gemiddelde wachttijd is iets van 5 minuten nu...
Ik heb ook al gebeld hoor, dat zeggen ze tegen iedereen. Het gaat hier nog steeds als een slak.

• Pc123
Ik kan niet eens meer een download test doen, hij begint op 5 a 10 kb/sec en halverwege stopt ie en naar een tijdje komt een timeout.

Ik probeer nu al 5 keer dit bericht te verzenden, de packageloss is meer dan 50%

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Ik vind wat chello nu hier presteert echt niet meer normaal. Bij de meeste websites (en dit is niet overdreven) krijg ik gewoon time-outs... :(

Vroeger wilde ik ook nog wel es online een potje UT-en.. maar dit is nu helemaal uit den boze... ping 250+ en 25% packet loss zo gemiddeld... :r

ik kan nog wel even zo door blijven gaan.. maar ik denk dat de overstap naar ADSL snel gemaakt is als t hier te krijgen is.. Tot dan toe me maar de hele tijd ergeren.... |:(

Specs | Audioscrobbler

• BigB
  • Niet online
Gisteren was het helemaal bagggggggger ging lampje weer op orange dus ik lekker wachten tot hij weer groen was.
Start ik snel me explorer op gaat lampje weer op orange en zo ging dat de hele f*cking dag door
Eventjes kon ik surfen en downloaden om 2 uur 's nachts met jaja 0.06 kb/s met coax ding en zelfs chello pagina laden duurde uren

Nu doet hij het gelukkig weer beetje normaal :)

Verwijderd

hier in almere klapt de verbinding er gewoon uit..

Verwijderd

hier in 's-Gravendeel is de ping enorm hoog.. normaal ping 40, nu 120 tot 180.. Downloaden gaat wel snel zoals altijd..
Meer mensen in mijn buurt die dat hebben ? (Dordrecht bijvoorbeeld)

• Pc123
Ik heb net weer even de helpdesk gebeld, het internet deed het net zelfs helemaal niet. Ik kon hem overtuigen door te zeggen dat ik ook linux had, toen geloofde ie me dat het probleem niet bij mij zit.
Even later heeft iemand anders me terug gebeld, hij heeft een tijdje ping's op mijn computer uitgevoerd en ik moest ook een aantal keer een tracert doen. Het is lastig te zien waar de problemen zitten maar we konden allebei wel een duidelijke verhoging van de ping zien bij een router hier in de buurt. Hopelijk gebeurt er nu echt iets aan het probleem.

Verwijderd

hij lag er net weer ffkes uit gezellig :+

Verwijderd

Goed... de verbinding is nog steeds brak en ook op COAX.NL is het de laatste tijd duidelijk minder.

Opvallend vind ik dat daar cornerstone modems worden vermeld die over de 2000kbps halen.... Ik dacht dat 1532kbps het maximum was? Hebben die lui met die cornerstones soms beter specs ofsow...

Verwijderd

het werkt hier alweer (bijna) een HELE dag zonder problemen, 3x hoera voor chello! :+

• Pc123
Op zondag 09 september 2001 19:55 schreef Coen het volgende:
Goed... de verbinding is nog steeds brak en ook op COAX.NL is het de laatste tijd duidelijk minder.

Opvallend vind ik dat daar cornerstone modems worden vermeld die over de 2000kbps halen.... Ik dacht dat 1532kbps het maximum was? Hebben die lui met die cornerstones soms beter specs ofsow...
Hier is ie ook nog steeds brak, hopelijk gaat er snel een monteur langs de kapotte router. 1536 kbps is volgens mij echt de max.

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

de chello verbinding hier in wageningen is de laatste dagen heel beroerd. Een paar keer helemaal niks meer 's avonds. Van ellende mijn hetnet accountje maar weer opgepoetst. Ik ga ook eens die testserver bestoken denk ik.

[off topic] ben ook bang dat UPC een stille dood aan het sterven is, aandelen niks meer waard, topman weg.. straks failliet en dan opgekocht door, ja door wie eigenlijk?

[edit] misschien verklaart dit wat
Donderdag 6 september 2001

(netwerk) Gisteravond hebben delen van de regio's Friesland, Flevoland en Gelderland nauwelijks tot geen verbinding gehad met het Internet in de periode van 20:00 uur tot ongeveer 22:00 uur. Vanwege de storing in Brabant is het niet mogelijk geweest om goed in te schatten wat de verstoring in deze regio's is geweest en om deze melding eerder te plaatsen. Na een analyse van de problemen is gebleken dat door de storing zowel de primary als de secondary DNS server niet bereikbaar waren, waardoor er een paar uur geen Internet mogelijk was.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Pc123
Op zondag 09 september 2001 20:51 schreef freddifish het volgende:
de chello verbinding hier in wageningen is de laatste dagen heel beroerd. Een paar keer helemaal niks meer 's avonds. Van ellende mijn hetnet accountje maar weer opgepoetst. Ik ga ook eens die testserver bestoken denk ik.

[off topic] ben ook bang dat UPC een stille dood aan het sterven is, aandelen niks meer waard, topman weg.. straks failliet en dan opgekocht door, ja door wie eigenlijk?

(netwerk) Gisteravond hebben delen van de regio's Friesland, Flevoland en Gelderland nauwelijks tot geen verbinding gehad met het Internet in de periode van 20:00 uur tot ongeveer 22:00 uur. Vanwege de storing in Brabant is het niet mogelijk geweest om goed in te schatten wat de verstoring in deze regio's is geweest en om deze melding eerder te plaatsen. Na een analyse van de problemen is gebleken dat door de storing zowel de primary als de secondary DNS server niet bereikbaar waren, waardoor er een paar uur geen Internet mogelijk was.
Dat bericht is van drie dagen geleden hoor, maar hier in Wageningen is het ook superslecht, dus het ligt echt niet aan jou.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 20:51 schreef freddifish het volgende:

Het bericht is dan wel van 6 september 2001 maar volgens mij klopen de tijden niet. Het is nu nog niet vooruit te branden (2K per seconden was altijd zo rond de 150K) :r

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
mmmz dus ik ben niet de enigste hier in wageningen LOL :+ .
Ik heb ze mijn 486 gegeven ze waren er super blij mee blijkbaar werkt i niet goed.... :z

• Pc123
Op zondag 09 september 2001 21:12 schreef JPG het volgende:

[..]

Het bericht is dan wel van 6 september 2001 maar volgens mij klopen de tijden niet. Het is nu nog niet vooruit te branden (2K per seconden was altijd zo rond de 150K) :r
De tijden kloppen zeker wel, het gaat hier om een oude storing die al opgelost is. Wij hebben te maken met een nieuwe storing die niet op de chello site staat.

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
hier in het zuiden via hub hm18 getest met upc tester zeer brak 4.5kbsec en dit al sinds twee weken
helpdesk zegt instaleer alles maar opnieuw
zeer flauw he maa r het zal toch heel vlug opgelost
moeten zijn want anders over op iets anders
zijn er nog meer die via hubhm18 slecht zitten

• Pc123
Op veel plaatsen is het slecht op het moment. Ik zeg meestal dat ik linux heb en dan geloven ze wel dat het probleem niet bij mij zit. Er zijn echt een groot aantal brakke routers.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 21:14 schreef Pc123 het volgende:

[..]

De tijden kloppen zeker wel, het gaat hier om een oude storing die al opgelost is. Wij hebben te maken met een nieuwe storing die niet op de chello site staat.
Dat weet ik wel maar sins een week is het echt treurig. Zelfs het laden van de chello site kan 7 tot 10 minuten duren.

• Pc123
Op zondag 09 september 2001 21:22 schreef JPG het volgende:

[..]

Dat weet ik wel maar sins een week is het echt treurig. Zelfs het laden van de chello site kan 7 tot 10 minuten duren.
Bij mij precies dezelfde problemen :( Het is heel lokaal, ze moeten gewoon een monteur langs al die kapotte routers sturen, das toch niet zo moeilijk, en ze kunnen zelf prima zien welke het zijn.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 21:31 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Bij mij precies dezelfde problemen :( Het is heel lokaal, ze moeten gewoon een monteur langs al die kapotte routers sturen, das toch niet zo moeilijk, en ze kunnen zelf prima zien welke het zijn.
Heb even een testje gedaan. Laden van de site duurde net zo lang als de test maar goed. De reultaten:

Behaalde download snelheid: 114 Kbit/sec
14.2 KByte/sec
1.8 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag

Verwijderd

En morgen gaan ze in Gelderland weer werkzaamheden aan het Terayon platform uitvoeren. Heeft de supportafdeling tenminste weer iets om de problemen op af te schuiven :(

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 16:15 schreef Sappie het volgende:
Ik vind wat chello nu hier presteert echt niet meer normaal. Bij de meeste websites (en dit is niet overdreven) krijg ik gewoon time-outs... :(

Vroeger wilde ik ook nog wel es online een potje UT-en.. maar dit is nu helemaal uit den boze... ping 250+ en 25% packet loss zo gemiddeld... :r

ik kan nog wel even zo door blijven gaan.. maar ik denk dat de overstap naar ADSL snel gemaakt is als t hier te krijgen is.. Tot dan toe me maar de hele tijd ergeren.... |:(
Zie sig. Ik speel een hoop halflife en ik ping sinds adsl op servers binnen europa gewoon < 80ms.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
Op zondag 09 september 2001 16:38 schreef MadCat het volgende:
hier in 's-Gravendeel is de ping enorm hoog.. normaal ping 40, nu 120 tot 180.. Downloaden gaat wel snel zoals altijd..
Meer mensen in mijn buurt die dat hebben ? (Dordrecht bijvoorbeeld)
zelfde duffe gehucht, download 180KB/s, pings in NL rond de 30ms, US 120-170ms.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://router.aedp.nl/down_1mb.jpg

Hierboven 1 MB download van de testserver.

Afbeeldingslocatie: http://router.aedp.nl/down_2mb.jpg

Hierboven 5 MB download van de testserver.

In wageningen. Best wel ok dus.

Shit dat was dus ik vergeten het had sneller gekund :(

Ik was ook met kazaa aan het spelen op het moment van het downloaden ging er ongeveer dit doorheen.

Afbeeldingslocatie: http://router.aedp.nl/kazaa.jpg

• Redleg
Doe dit vanaaf of van middag nog een keer dan is het om te treuren in wageningen :( smorgens gaat best dan zit er geen kip op het net :)

• Pc123
Op maandag 10 september 2001 10:21 schreef Redleg het volgende:
Doe dit vanaaf of van middag nog een keer dan is het om te treuren in wageningen :( smorgens gaat best dan zit er geen kip op het net :)
Ja dat klopt, in het weekend en 's avonds, dan is het echt supersloom :(

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Het heeft er hier binnen 1,5 uur 2x uitgelegen. De modem stond gewoon op online, maar hij deed geen zak meer.

:r Chello!

Verwijderd

Ik heb hier al een brief voor me liggen die ik morgen aangetekend ga versturen. UPC reageert namelijk absoluut niet op de feedback die via de website wordt verstuurd en ontkennen glashard dat er structurele problemen zijn. Dit ondanks dat de bewijzen daarvoor inmiddels zijn geleverd. Blijkbaar hebben de helpdeskmedewerkers instructies om de boel te vernaggelen :( "Nee hoor meneer... we hebben geen verdere klachten uit de omgeving gehad" ... terwijl ik wéét dat anderen wel degelijk hebben gebeld. Pure misleiding dus :r

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 21:42 schreef Coen het volgende:
Ik heb hier al een brief voor me liggen die ik morgen aangetekend ga versturen. UPC reageert namelijk absoluut niet op de feedback die via de website wordt verstuurd en ontkennen glashard dat er structurele problemen zijn. Dit ondanks dat de bewijzen daarvoor inmiddels zijn geleverd. Blijkbaar hebben de helpdeskmedewerkers instructies om de boel te vernaggelen :( "Nee hoor meneer... we hebben geen verdere klachten uit de omgeving gehad" ... terwijl ik wéét dat anderen wel degelijk hebben gebeld. Pure misleiding dus :r
Ik krijg een kleine déja vu.
Ik heb 2 maanden geleden om soortgelijke redenen opgezegd.

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
downloaden lukt meestal wel maar mn ping met UT is echt drama 300 dat kan toch niet eerst altijd 70

Verwijderd

En dit alles terwijl ik eigenlijk een jaar lang geen noemenswaardige problemen had :(

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

SHit jonge! Zie je wel dat ik niet gek ben! Ik dacht het al dat het aan Chello lag. Ik heb namelijk XP Corporate geinstalleerd en merkte toen het probleem op. Dus ik al die instellingen nagaan in en outs. Nu zie ik dit tpoic en ja hoor......het ligt aan Chello. Die fl....rs!
En als je belt doen ze net of er niets aan de hand is.
Het enigste wat ze zeggen is dat men moet bijhouden elk uur van de dag hoeveel men krijgt bij hun testserver en via www.mordax.nl. Belachelijk! Heb hem al een jaar en nog nooit problemen gehad met het downloaden, okee op een paar kleine dingetjes na dan. Maar dit is triest van Chello. Het lijkt er op of ze dat express doen zodat ze meer inkomsten gaan verkrijgen via hun 0900 informatielijn!

Echt zielig dan zijn ze.

Maar een zwager van me die in Diemen zit die heeft er geen direkte last van.

Ik zelf zit in Amsterdam

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Echt zielig hoor die Chello en hun helpdeskmedwerkers.

Sorry hoor maar ik moet me kwakje kwijt.

Time outs bij web browsen en testjes via www.mordax.nl kom ik uit op 30 KB/s! Normaal krijg ik over de 100 (+/- 180KB/s) KB/s meldingen!

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Hebben jullie ook problemen met downloaden vande news servers?

Ik zelf zit in zaandam maar kan al een week ofzo niet meer van de nieuws servers downloaden. Headers ophalen gaat nog van 2 servers maar de rest reageert niet meer :(

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Tacoos

i am i

Op dit moment strak onder de 100 Kbps op de newsservers :(
En het is al meer dan een week zo k*t!

Bij chello geen kik over problemen of zow!!

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
net weer even getest op upc test op hub hm18
een luizige 20kb sec dit is dus de laatste druppel
ik ga opzeggen en isdn aanschaffen er is hier geen alternatief het is chello of 56k modem
brabant.mail.chello .nl werkt maar af en toe

• marsian
  • Laatst online: 21:02
heb er vorige week 2 dagen uitgelegen, eerst door de dns server en daarna knipperde mijn modem oranje, dus wat dat was weet ik nie. ben inmiddels online en haal 150 kbs!! ben dus weer ff een happy man!
bij de weg: ik woon in ede!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

nah mij downloads zijn wel ok, maar de news servers doen t nu gewoon niet :( headers haal je maar binnen van 2 servers de rest doet gewoon nix :(

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Redleg
Ik heb ook chello kom niet meer boven de 25kb/s dus heb besloten om over tegaan op adsl van xs4all :)

Verwijderd

Hier na veel ellende en waarschijnlijk voor beperkte duur momenteel:

- Mordax.nl: 136KB/s
- Speedtest.nl: 132KB/s
- UPC testserver: 128KB/s
- Ping ca 30ms

Nog niet wat het was, maar al wel een stuk beter dan vorige week....

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op vrijdag 14 september 2001 00:39 schreef Coen het volgende:
Hier na veel ellende en waarschijnlijk voor beperkte duur momenteel:

- Mordax.nl: 136KB/s
- Speedtest.nl: 132KB/s
- UPC testserver: 128KB/s
- Ping ca 30ms

Nog niet wat het was, maar al wel een stuk beter dan vorige week....
Die test servers zijn eigenlijk ook harstikke nep, want dat zal toevallig net altijd binnen een aantal hops van je liggen die wel goed zijn en haal je r goeie snelheden op, maar zodra je r buiten gaat, gaat t traag etc.

chello, stelletje ********. wou dat we weer a2000 hadden hier, toen was t nog goed :)

Pagina: 1