Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-09 21:26
Hallo

Ik heb een smarttv Philips model 34PUS8536/12 en een laptop asus tuf dash f15. Deze staan in verbinding met elkaar door een nieuwe hi-speed hdmi kabel van 5 meter.

Normaal kan ik mijn laptopscherm op mijn tv krijgen, maar opeens gaat dit niet meer. Op tv komt de foutmelding dat er 'geen signaal' is. Ondanks dat mijn computer wel aangeeft dat er een signaal is.

Ook heb ik al geprobeerd met de andere hdmi-poorten, maar geen resultaat.

Iemand een idee wat ik kan doen?

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Het probleem is ontstaan nadat de pc uit slaapstand kwam.

Heb hem terug gereset naar fabrieksinstellingen, maar dit hielp niet...

[ Voor 17% gewijzigd door dellete op 03-03-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwSIyWGctvyBHO4gcjLHPtBo5Sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuMcvyqORrB2yFHhCxgaDz2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NU4YbtJxJUbCZRWKkbSCYEjYrFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSSr2bsHdBltLKD4Fh85Mz5O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
bovenste foto is van pc die vermeld dat er verbinding is, onderste foto is foutmelding van de tv…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Kalm an, het is niet de bedoeling dat je binnen 24u je eigen topic gaat zitten bumpen. ;)
dellete schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:14:
[...]
Deze staan in verbinding met elkaar door een nieuwe hi-speed hdmi kabel van 5 meter.
[...]
Normaal kan ik mijn laptopscherm op mijn tv krijgen, maar opeens gaat dit niet meer.
[...]
Even voor de duidelijkheid; heeft het überhaupt ooit gewerkt met de nieuwe kabel? En functioneert het wel met je oude of een andere (kortere) kabel?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-09 09:36
nvm, had nog geen koffie op. @D4NG3R was een stuk sneller en scherper dan ik deze ochtend. 8)7

[ Voor 255% gewijzigd door baldstuff op 04-03-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
heeft het überhaupt ooit gewerkt met de nieuwe kabel? En functioneert het wel met je oude of een andere (kortere) kabel?
Met de oude kabel werkte het plots niet meer, waarna ik gewoon dezelfde (nieuw) ben gaan kopen maar dit loste niets op.

Een korte kabel heb ik nog niet geprobeerd.

Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de kabel kan liggen, het heeft gewoon altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-09 09:36
Heb je de mogelijkheid om zaken uit te sluiten?
Andere apparaten op het scherm om te kijken of die wel werken. Laptop op een ander scherm etc.
Heb je misschien een driver update gehad die alles in de war schopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

dellete schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:18:
[...]

Met de oude kabel werkte het plots niet meer, waarna ik gewoon dezelfde (nieuw) ben gaan kopen maar dit loste niets op.

Een korte kabel heb ik nog niet geprobeerd.

Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de kabel kan liggen, het heeft gewoon altijd gewerkt.
Het belangrijkste is op dit moment uitsluiten, het kan best zo zijn dat de kabel eigenlijk net op het randje zat en na een driver update of wijziging van (externe) apparatuur besluit er geen zin meer in te hebben.

Een HDMI kabel van een ander (werkend) apparaat proberen is bijvoorbeeld een goede en driver software met DDU verwijderen en schoon herinstalleren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dellete
Heb je de mogelijkheid om zaken uit te sluiten?
Andere apparaten op het scherm om te kijken of die wel werken. Laptop op een ander scherm etc.
Heb je misschien een driver update gehad die alles in de war schopt?
Heb hem eens aangesloten op een ander scherm en dat lijkt half te werken (er staan overal rode pixels waar het niet hoort eigenlijk)

De decoder van mijn digitale televisie werkt wel perfect.

Ik denk nu dat het gewoon aan de poort van mijn laptop zal liggen en hem eens binnen zal moeten doen voor reparatie.
Pagina: 1