ik vind de bestanden niet terug in Finder na datatransfer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patverhelst
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-06-2024
Mijn vraag
...Door middel van de migratieassistent heb ik de data van mijn oude Mac getransferreerd naar mijn nieuwe Mac.Dit leek succesvol te gebeuren, maar de bestanden worden niet getoond in Finder.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Datatransfer dmv migratieassistent.Leek correct te verlopen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..."Verborgen bestanden" oproepen met commando's werkt niet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit gedaan?
Wanneer Migratie-assistent is voltooid, sluit je Migratie-assistent op beide computers en log je in bij de gemigreerde account op de nieuwe Mac om de bestanden ervan te zien.
Bron: https://support.apple.com/nl-nl/102613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patverhelst
inderdaad, ingelogd bij de gemigreerde account, krijg ik de getransfereerde bestanden te zien.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze bestanden ook bereikbaar zijn vanuit de account die ik had aangemaakt op de nieuwe Mac?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:13

nelizmastr

Goed wies kapot

patverhelst schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:25:
inderdaad, ingelogd bij de gemigreerde account, krijg ik de getransfereerde bestanden te zien.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze bestanden ook bereikbaar zijn vanuit de account die ik had aangemaakt op de nieuwe Mac?
Handmatig overkopiëren. Geef je nieuwe account rechten op de mappen van het oude account en haal ze over. Als het niet alleen om losse bestanden zoals documenten gaat kun je beter het oude account weer in gebruik nemen, libraries e.d. overnemen is een nachtmerrie.

Migratie-assistent zet niet terug naar een ander account, maar herstelt het originele.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patverhelst
Dank je wel.Ik ben goed geholpen.