Natte voeg badkamer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonbors
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-04 14:17
Sinds kort een nieuwe badkamer.

Nu heb ik op twee voegen een donkere plek zitten. Bij de drain is die nat. Bij de andere voeg niet. Die plekken blijven en worden niet lichter, tenzij ik er een tijdje een föhn opzet. Maar uren later weer terug bij af. Terwijl de rest van de voeg goed droog is.

Als ik op de tegel tik, hoor ik op bepaalde plekken een holle tik. Dat vertelt mij dat er te weinig lijm gebruikt is of misschien dat de vloer nog werkt. Misschien niet alle vocht eruit. En dat die op bepaalde plekken door de voeg naar buiten komt.

Voordat de tegels gelegd werden, heeft de vloer ruim drie dagen gedroogd en die zag er goed uit.

Of is het iets anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcHesqohuaB19Dv7yUW4_8SRv0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgi6a5poQ5BU5Kqm7EXLCX5V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hlu8YeKEZQa2iFzNnTKWdsmo28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ac6sceppbumU4rKah1FnXYDL.jpg?f=fotoalbum_large

De aannemer zou begin deze week langskomen maar die zei al na het zien van de foto’s, geen probleem het komt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06 15:21
Even de aannemer afwachten dan maar. Waarom nu al een topic?

1 voeg lijkt in ieder geval wel erg smal. Lastig om die goed waterdicht te krijgen, maar die geeft nu geen problemen zie ik

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat voor vloer is er gestort voordat de tegels werden gelegd? 3 dagen is voor een laag egaline bijvoorbeeld prima, maar voor een dikke ondervloer van zandcement of anhydriet lijkt mij dat vrij kort om goed te kunnen drogen. Of misschien kan er ergens vocht tussen tegel en putje komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonbors
Dat weet ik niet. Ik heb wel foto’s. Ik vond zijn manier van werken ook soms erg vreemd, maar resultaat is mooi. Ik vraag me af of het niet kan gaan lekker door de vloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lCqyvo6TbDKs0Fm7iq0oxS64r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2AusPef5Dwlh5cyCavV94w0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVoazeamUKnYnUNumXeVrY6EWVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8d1ACXay4vN8CskAoIwMHlls.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:52

ViezeVis

Sample Text

_ferry_ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:33:
Wat voor vloer is er gestort voordat de tegels werden gelegd? 3 dagen is voor een laag egaline bijvoorbeeld prima, maar voor een dikke ondervloer van zandcement of anhydriet lijkt mij dat vrij kort om goed te kunnen drogen. Of misschien kan er ergens vocht tussen tegel en putje komen?
@Tonbors zo te zien getegeld over bestaande tegels.

Voeg bij putje moet écht groter. Minimaal 5mm. Door zo'n smalle voeg hebben wij vermoedelijk lekkage gehad. Voegmiddel loopt eruit en je krijgt het nooit meer strak waterdicht. Hebben we dan ook uitgeslepen en afgekit. Eventueel ergens een vochtmeter huren om te zien of de vochtwaarden hoger zijn dan elders?

[ Voor 25% gewijzigd door ViezeVis op 06-03-2024 17:17 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 18:32
offtopic:
Zijn die tegels op maat geknaagd door een bever?

[ Voor 17% gewijzigd door Anton2610 op 06-03-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonbors
Die vloertegels waren niet te snijden met een tegelsnijder. Elke keer brak te tegel. Dus die heeft hij met de hand moeten doen. Mooie tegel, maar verschrikkelijk om te zagen.

Aannemer is geweest en heeft de tegel, die tegen de drain aanligt, vervangen en alles opnieuw gekit en gevoegd. Kit zat niet goed, zij hij. Was gelukkig niet erg nat onder de tegel.

Grotendeels over de huidige vloer gelegd. Waar nu de douche is, zat vroeger een bad.

Ik vind het een vreemd verhaal. De tegel zal wel niet goed gelegd zijn, en misschien voeg en kit werk ook niet 100%. Komende tijd maar aankijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Tonbors op 07-03-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Tonbors schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:57:
Die vloertegels waren niet te snijden met een tegelsnijder. Elke keer brak te tegel. Dus die heeft hij met de hand moeten doen. Mooie tegel, maar verschrikkelijk om te zagen.

Aannemer is geweest en heeft de tegel, die tegen de drain aanligt, vervangen en alles opnieuw gekit en gevoegd. Kit zat niet goed, zij hij. Was gelukkig niet erg nat onder de tegel.

Grotendeels over de huidige vloer gelegd. Waar nu de douche is, zat vroeger een bad.

Ik vind het een vreemd verhaal. De tegel zal wel niet goed gelegd zijn, en misschien voeg en kit werk ook niet 100%. Komende tijd maar aankijken.
Als ik nu naar die kit kijk dan snap ik wel waarom. Lijkt wel te strak afgemest te zijn bij die hoektegel. Ik vind het ook niet heel strak en netjes ogen. Kan je eens een foto delen hoe het nu is hersteld?

Voeg lijkt ook niet aan te sluiten. Kan komen omdat het nat is daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3CZxWbRPEZN0JNeYOyZZ52kPTs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9EthSpF9nHXcsIYOQ5Sd881Z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door ViezeVis op 07-03-2024 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:44
Deze beste meneer is hopelijk geen echte tegelzetter, anders geeft die geen moer om zijn eigen werk;

-Het zagen/snijden van tegels kan prima met een geschikte schijf om vervolgens met diamantpads/blokken netjes af te werken.
-Bij de zijmuur aanzetten met een kleine tegel om vervolgens te eindigen met een 4/5 tegel geeft blijk van ondoordacht legplan. Wel weer makkelijk ivm het raampje maar toch.

Hopelijk is het probleem zo opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonbors
Ok thx voor de feedback.

Hier foto’s tegel eruit en daarna weer nieuwe erin. Ik vraag me af of de drain wel goed gelegd is. Ik zie de tegel op de drain liggen, dus tussen de tegel en drain moet kit zitten.

Ik begin eigenlijk steeds bozer te worden. Zeker als dat zagen beter had gekund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9q3YEnr72_-IoXlXuLNwUAmJyIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhMDBJyHsxLTcBiUfws7CVRS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kI_ejQe4yDpkoz0_HFvmfgYK8Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEJh9Iddy3e5bDUt9gm4iO7d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:44
Dat de tegel hol klonk was logisch aangezien het hol was. Waarschijnlijk was het niet moeilijk om te tegel eruit te slopen gezien het feit dat er minimaal oppervlak daadwerkelijk gelijmd was. Schandalig.

Tussen de tegel en de opstaande rand van de drain dient een behoorlijke ruimte te zitten voor het afkitten inderdaad. Anders loopt het zo onder de tegels door, zeker als er geen lijm zit.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik ben geen tegelzetter, maar ik heb wel eens een filmpje gezien waarbij de lijm gelijkmatig in dezelfde richting gekamd moet zijn (de korte richting van de tegel). Zo kan de lucht onder de tegel ontsnappen bij het aanbrengen. Vooral bij grote tegels is dit belangrijk. In jouw voorbeeld is de lijm alle kanten op gekamd en is de dekking niet voldoende, want de tegel blijkt bijna nergens contact te hebben gehad met de lijm.

[ Voor 5% gewijzigd door frennek op 07-03-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Grutte Pier schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:47:
Dat de tegel hol klonk was logisch aangezien het hol was. Waarschijnlijk was het niet moeilijk om te tegel eruit te slopen gezien het feit dat er minimaal oppervlak daadwerkelijk gelijmd was. Schandalig.

Tussen de tegel en de opstaande rand van de drain dient een behoorlijke ruimte te zitten voor het afkitten inderdaad. Anders loopt het zo onder de tegels door, zeker als er geen lijm zit.....
Er lijkt inderdaad op een deel van het oppervlakte geen lijm te zijn gekamd (zijkanten voornamelijk). Maar we weten niet of dat is weggehaald of dat een deel op de tegel zit. Het is namelijk ook nat eronder, dus mogelijk dat daarom ook zo lijkt.

Die drain ben ik niet zo zeker van. Volgens mij heeft toch niet elke drain een opstaande rand toch? @Tonbors welke drain ligt erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonbors
Die tegel klonk niet hol, dat heb ik uitgetest. Denk dat de rest van de lijm aan de tegel zit. Dat was een andere tegel en dat is opgelost door er spul via de voeg in te spuiten. Ik hoor nu ook geen hol geluid rond de drain, als ik op de tegels tik.

Die drain is van aco. Lees dat bij bepaalde ondergrond, zoals beton, je geen flens hoeft te gebruiken. Je hebt drains met en zonder flens.

Tussen de opstaande rand van de drain en tegels zit een behoorlijke ruimte en die is dichtgemaakt.
met kit.

Ik heb een vermoeden dat de voegen bij de drain niet goed gedaan zijn, en dat het daar is gaan lekken. En de voeg onder de eerste tegel (die eruitgehaald is) die tegen de drain aanligt. Die voeg had ook natte plekken.

[ Voor 17% gewijzigd door Tonbors op 07-03-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-06 21:58
Het is niet leuk om te horen, maar er zijn een paar dingen die mij opvallen.
* vloer is tegels over tegels. Ik zie geen grondering/voorstrijk?
* de voeg rechts boven bij de drain tussen de 2 tegels is echt veelste klein. Dit klein beetje voegsel valt er binnen 3 weken uit.
* soms zijn tegels te hard om te snijden, dan kan je zagen. Maar dit ziet eruit alsof het met een broodmes gezaagd is?
Met een diamant lamellenschijf en diamant polijstschijven kunnen grove zaagsnedes worden afgewerkt. Echter zijn deze zaagsnedes next level gechipt...
*de verwijderde tegel was 100% slecht gelijmd. Wanneer je de lijmrillen nog in de uitgeharde lijm ziet staan dan is de tegel niet goed aangedrukt. Google maar eens op: thinset coverage.
*kitwerk zeer slordig, zeker voor in de natte cel. De dikte varieërt van breed naar smal opnverschillende plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Kromme_plank schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:52:
Het is niet leuk om te horen, maar er zijn een paar dingen die mij opvallen.
* vloer is tegels over tegels. Ik zie geen grondering/voorstrijk?
* de voeg rechts boven bij de drain tussen de 2 tegels is echt veelste klein. Dit klein beetje voegsel valt er binnen 3 weken uit.
* soms zijn tegels te hard om te snijden, dan kan je zagen. Maar dit ziet eruit alsof het met een broodmes gezaagd is?
Met een diamant lamellenschijf en diamant polijstschijven kunnen grove zaagsnedes worden afgewerkt. Echter zijn deze zaagsnedes next level gechipt...
*de verwijderde tegel was 100% slecht gelijmd. Wanneer je de lijmrillen nog in de uitgeharde lijm ziet staan dan is de tegel niet goed aangedrukt. Google maar eens op: thinset coverage.
*kitwerk zeer slordig, zeker voor in de natte cel. De dikte varieërt van breed naar smal opnverschillende plekken.
Kitwerk is niet slordig. Kitwerk is gewoon niet goed. Op heel veel plekken heb ik mijn bedenkingen. Ik ben geen kitter, maar ik weet wel hoe ik moet kitten. En ik als niet-ervaren broekie kan strakkere lijnen zetten dan wat er in deze badkamer is aangebracht voor zover ik kan beoordelen op de foto's. Met name deze foto van ts uit deze post.

- Rechts in de hoek: lijkt wel aangeduwd met de duim en niet ff glad gemaakt.
- Rechts naar beneden t.h.v. de te smalle voeg: lijkt wel alsof de kit daar al uit is.
- Links van de hoek: de 1e tegel van rechts aan de linkerkant van die tegel lijkt wel alsof de kitrand zowat 90 graden is aangebracht. Die trend zie ik op sommige plekken doortrekken.
- Dan langs het metalen hoekprofiel: onderkantje profiel vergeten? Ik zou dat ook afkitten.

Het kitwerk is te verhelpen en die gechipte tegels zijn klote. Als TS nog niet heeft betaald, zou ik daar even mee wachten en nog een kritisch een ronde maken. Het is weliswaar niet de vraag van TS, maar ik zou me niet nog zo'n lekkage scenario willen indenken.

Je geeft trouwens aan: geen voorstrijk. Ik zie wel voorstrijk: betokontakt van Knauf. Maar ik heb de indruk dat dat geen voorstrijk is die je gebruikt op tegels of op een dekvloer :)

/edit en ook niet gebruikt, anders had ik zeker onder de vloertegels wel die oranje primer vandaan zien komen. Of een andere kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-06 21:58
ViezeVis schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Kitwerk is niet slordig. Kitwerk is gewoon niet goed. Op heel veel plekken heb ik mijn bedenkingen. Ik ben geen kitter, maar ik weet wel hoe ik moet kitten. En ik als niet-ervaren broekie kan strakkere lijnen zetten dan wat er in deze badkamer is aangebracht voor zover ik kan beoordelen op de foto's. Met name deze foto van ts uit deze post.

- Rechts in de hoek: lijkt wel aangeduwd met de duim en niet ff glad gemaakt.
- Rechts naar beneden t.h.v. de te smalle voeg: lijkt wel alsof de kit daar al uit is.
- Links van de hoek: de 1e tegel van rechts aan de linkerkant van die tegel lijkt wel alsof de kitrand zowat 90 graden is aangebracht. Die trend zie ik op sommige plekken doortrekken.
- Dan langs het metalen hoekprofiel: onderkantje profiel vergeten? Ik zou dat ook afkitten.

Het kitwerk is te verhelpen en die gechipte tegels zijn klote. Als TS nog niet heeft betaald, zou ik daar even mee wachten en nog een kritisch een ronde maken. Het is weliswaar niet de vraag van TS, maar ik zou me niet nog zo'n lekkage scenario willen indenken.

Je geeft trouwens aan: geen voorstrijk. Ik zie wel voorstrijk: betokontakt van Knauf. Maar ik heb de indruk dat dat geen voorstrijk is die je gebruikt op tegels of op een dekvloer :)

/edit en ook niet gebruikt, anders had ik zeker onder de vloertegels wel die oranje primer vandaan zien komen. Of een andere kleur.
Heb de foto's even op groot scherm bekeken, en bij nader inzien ben ik het volledig met je eens. Het kitwerk is ronduit slecht.

Ik installeer ±6 badkamers per jaar, echter het kitwerk besteed ik uit aan een professionele kitter. (Net zoals het stukadoorwerk en schilderen)

Inderdaad, voor tegelwerk gebruik je een ander soort voorstrijk. En dan zit er nog verschil in zuigende ondergronden en niet zuigende ondergronden (tegel over tegel bijvoorbeeld)

Edit
Zoals je zelf aangeeft en op de foto's te zien is: de tegels liggen op de drain. Dat is fout dus geïnstalleerd.
Op deze manier krijg je het nooit waterdicht.

De drain ligt te laag... of de dekvloer is te dik gesmeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Kromme_plank op 07-03-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11
ViezeVis schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Eens met je reactie. Heel slordig gekit. Alleen je laatste puntje: in principe laat je de binnenkant vaak open zodat het water dat tussen de glasplaat en houder komt de natte cel in kan lopen. Dit moet dan wel aan de binnenkant van de "u" houder gekit zijn waar de u de muur raakt en aan de buitenkant van de natte cel @Tonbors ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Kromme_plank schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:24:
[...]

Edit
Zoals je zelf aangeeft en op de foto's te zien is: de tegels liggen op de drain. Dat is fout dus geïnstalleerd.

Is dat de verklaring waarom die RVS-rand mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

FitTiv schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:38:
[...]

Eens met je reactie. Heel slordig gekit. Alleen je laatste puntje: in principe laat je de binnenkant vaak open zodat het water dat tussen de glasplaat en houder komt de natte cel in kan lopen. Dit moet dan wel aan de binnenkant van de "u" houder gekit zijn waar de u de muur raakt en aan de buitenkant van de natte cel @Tonbors ?
Volgens mij worden die profielen geleverd met een pakking voorgeïnstalleerd. Dan is kitten van het glas niet nodig (is hier ook niet gedaan, dus zou kunnen duiden op zo'n pakking). Dan zou het profiel wel gekit kunnen worden omdat er dus geen water tussen zou komen. Maar ik kan het niet bevestigen met bronnen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:40

Freakie1NL

Grote Baas

ViezeVis schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:14:
[...]

@Tonbors zo te zien getegeld over bestaande tegels.

Voeg bij putje moet écht groter. Minimaal 5mm. Door zo'n smalle voeg hebben wij vermoedelijk lekkage gehad. Voegmiddel loopt eruit en je krijgt het nooit meer strak waterdicht. Hebben we dan ook uitgeslepen en afgekit. Eventueel ergens een vochtmeter huren om te zien of de vochtwaarden hoger zijn dan elders?
Als een badkamer correct geïnstalleerd is zorgt een lekkende voeg niet voor lekkage. In het douche gedeelte zou dan namelijk kimband of een andere waterkering gebruikt zijn. Wat hier niet geval is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonbors
Ik heb even dingen nagelopen.

De glazen douchewand is aan beide kanten gekit.

Overal zit de kit wel goed, had wel veel netter gekund. Denk dat foto ook dingen vertekend laat zien.

Waarom moet de drain hoger geplaatst worden. Als de drain hoger geplaatst zou zijn, dan kom die afdekplaat met tegel erop er toch bovenuit steken. Of zie ik iets over het hoofd.

Ik heb een andere aannemer gemaild of die langs wil komen om te kijken of alles goed geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Glazen douchewand even in de handleiding kijken, sommige wanden mogen aan de binnenkant niet gekit worden omdat dan evt water in het profiel niet weg kan, waardoor het aan de buitenkant uit het profiel komt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruijter Kit
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-03-2024
*knip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 08-03-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

@Tonbors wanneer verwacht je een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
_JGC_ schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:55:
Glazen douchewand even in de handleiding kijken, sommige wanden mogen aan de binnenkant niet gekit worden omdat dan evt water in het profiel niet weg kan, waardoor het aan de buitenkant uit het profiel komt lopen.
Als beide kanten gekit zijn kan het water vaak niet weg en zal het profiel dus permanent nat blijven. Goede bron van schimmelgroei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Kromme_plank schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:24:
[...]

Heb de foto's even op groot scherm bekeken, en bij nader inzien ben ik het volledig met je eens. Het kitwerk is ronduit slecht.

Ik installeer ±6 badkamers per jaar, echter het kitwerk besteed ik uit aan een professionele kitter. (Net zoals het stukadoorwerk en schilderen)

Inderdaad, voor tegelwerk gebruik je een ander soort voorstrijk. En dan zit er nog verschil in zuigende ondergronden en niet zuigende ondergronden (tegel over tegel bijvoorbeeld)

Edit

Een echte vakman kent zijn eigen grenzen. Hier ook een zeer kundig timmerman over de vloer gehad, maar afkitten van kozijnen besteed hij altijd uit zei hij. Vervolgens een zelfstandige die badkamers verbouwd en renoveert en zeer kundig tegelt, maar ook hij besteed het kitten altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
frennek schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Als beide kanten gekit zijn kan het water vaak niet weg en zal het profiel dus permanent nat blijven. Goede bron van schimmelgroei.
Meestal komt het dan tussen het profiel en het glas alsnog aan de bovenkant uitlopen. En idd, het blijft nat, schimmelgroei, maar ook roest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonbors
De aannemer is langsgekomen. Helaas kon ik er niet bij zijn. Mijn vriendin wel en die heeft er bij gestaan.

Tegel is eruit gehaald en daar zat niet mega veel water onder. We hebben ook geen lekkage naar beneden gehad. De aannemer zei dat er een lekkage zat vanuit de drain, dus niet goed gekit zei die 8)7.

Nieuwe tegel geplaatst, voegen gedaan en opnieuw gekit waar nodig was. Ik heb de drain gecontroleerd met een kleine spiegel en iphone en dat ziet er goed uit.

Al twee dagen nergens last van en alle voegen drogen snel. Dus het ziet er goed uit.

Alleen beide zijde aan de onderkant van de douchewand zijn gekit. Het profiel is alleen aan de binnenkant gekit. Ik heb nog niet de handleiding ervan gelezen.

Ik heb de waterpas op meerdere plekken op de tegel gelegd en dat is goed.

Ik heb ook het vermoeden dat die tegel niet goed vastzat. Mijn vriendin hoorde de eerste week, na oplevering, al iets vreemds als ze op de tegel stond.

Ik heb aan een professionele kitter gevraagd wat het kost om de gehele vloerranden opnieuw te kitten.Die prijs moet ik nog krijgen. De rest van het kitwerk ziet er wel beter uit.

De drain heeft geen flens. De tegels liggen ongeveer 3 mm over de drainrand. Op de goot komt de tegelstrip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6khBsMIuL8MpsICyspu06fSj_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrj3sOIGXtCKtMchpahUXeyz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Tonbors op 12-03-2024 17:53 ]

Pagina: 1