Toon posts:

Videokaart installeren,zwaar hulp nodig!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi dit is mijn laatste hoop op een goede afloop met het installeren van mijn asus agp-v3800 ultra deluxe(32 mb frame buffer)vid.in/tv-out rev.1.04 op een asus cuv 4x-e rev.1.05

Wat ik ook probeer ik krijg er geen beeld uitgetoverd.Videokaart al geprobeerd in zelfs 2 andere computers daar werkt ie als een tiet,andere agp kaart(diamond stealth)in de cuv 4x-e boem sprong meteen aan?
Het rare hiervan is dat normaal mijn irq 5 leeg is maar als ik die diamond erin steek,de diamond en mijn geluidskaart ineens samen op irq 5 staan en zodra ik die diamond weer verwijder mijn geluidskaart ook weer terugspringt naar irq 11?

Bios instellingen:
Graphics aperture size staat nu op 128 mb 32,64 etc.heb ik ook al geprobeerd.
Primaire vga bios staat op agp.
assign irq to vga ken niet op dit mobo. en hij staat zoizo ingesteld op plug and play!

Appataat beheer:
Als ik de v3800 insteek word hij herkend als "pci 386 cpu" bij overige apparaten?en een stuurprogramma installeren ken niet!Als je dan bij bronnen kijkt staat er dat hij een conflict heeft:

Geheugenbereik 00000000 - 00FFFFFF gebruikt door:
Systeemkaartuitbreiding voor ACPI-BIOS
Geheugenbereik 00000000 - 00FFFFFF gebruikt door:
3dfx Voodoo3
Geheugenbereik 00000000 - 01FFFFFF gebruikt door:
Geheugenbereik 00000000 - 01FFFFFF gebruikt door:
3dfx Voodoo3
Geheugenbereik 00000000 - 0000000F gebruikt door:

Ja wat moet ik hiermee als ik die voodoo3 drivers en die kaart eruithaal krijg ik nog steeds geen beeld,hij start trouwens wel op maar beeld krijgen ho maar.En waarom krijgt die agp diamond stealth wel meteen beeld en werkt dan wel alles meteen zoals het zou moeten?Die andere abracadabra dingen weet ik niet wat ik daar mee aan moet??

Verdere uitsluitsels zijn:Voeding ed.is niets mis mee 235w want die v3800 draaide altijd als een tiet op mijn bh6,en heb ook een zwaardere geprobeerd!Mijn berichten naar asus werpen ook geen vruchten af,die laten gewoon niets van zich horen 1 keer ja toen snapte ze mijn verhaal niet idem als hierboven!En onder mijn agp kaart zijn ook 2 sloten vrij bijdeweg!

Dus ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want dit vind ik een jammer begin met mijn nieuwe mobo en zou graag mijn v3800 weer aan het werk zien.

Verwijderd

Je zult je voodoo drivers HELEMAAL moeten deinstalleren.
dwz incl registersleutels etc.
Toen ik overstapte van een Banshee naar een Geforce had ik ook een soortgelijk probleem.
In mijn register stonden nog verwijzingen naar mijn VoodooBanshee kaart en iedere keer liep de hele boel vast.
Er zullen wel programmaatjes bestaan die alles kunnen verwijderen,daar zul je even naar moeten zoeken.
Anders zul je Windows gewoon weer schoon moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je repley maar dat kan het niet wezen want toen ik de hardware over ging zetten zat die voodoo er helemaal niet in!Wel trouwens en dat is natuurlijk ook belangrijk om te vermelden,bij de eerste boot up starten hij niet eens helemaal op kreeg toen 1 lange en 3 korte piepjes,volgens de handleiding betekend dat:
videocard not found or video card memory bad,mwja ik heb al uitgelegd dat in en met andere apparaten alles werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las de faq net nog eens door en zag daar dat er hier ca.25.000 mensen rondlopen,is er nou niemand die mij kan helpen!?

Verwijderd

Misschien helpt 1 van de volgende opties:

- Start, Uitvoeren, msconfig, Geavanceerd, EMM A000-FFFF uitsluiten aanvinken
- Power Management (APM en ACPI) uitschakelen in BIOS
(User define, dan alles uit zetten, of helemaal op disable)
- Om te testen alle overige kaarten uit je PC halen
- Plug & Play in de BIOS aan of juist uit zetten
- BIOS upgraden
- Zoveel mogelijk uitzetten in de BIOS om IRQ's vrij te
maken (b.v. geen USB als je dat niet gebruikt, geen Com1
of Com2 als je die niet gebruikt).
- In veilige modus opstarten (F8 indrukken bij opstarten)
en alle (overgebleven) drivers m.b.t. videokaarten
verwijderen.
- NVidia Detonator 12.41 WHQL drivers proberen
- Asus v6.31c Drivers proberen (ftp.asuscom.de)
- AGP in de BIOS testen op 4x, 2x of 1x
- PC niet overklokken
- Forceer in de BIOS iets anders op IRQ 5, b.v. LPT poort
- VIA 4-1 Drivers installeren (VIA chipset op de CUVX toch?)
- Secondary IDE uitzetten in BIOS

Zo zal het toch zeker moeten lukken, suc6

Verwijderd

gewoon formatje

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
heb je ergens een oude harddisk liggen van een gigabyte?
Probeer dan eens windows hierop te installeren met alleen je netwerkkaart als insteekkaart. Als dat lukt, is het blijkbaar dus mogelijk om je kaart goed op dat systeem te installeren. Vervolgens installeer je de volgende kaarten. Is dat allemaal gelukt, is inderdaad je huidige windows installatie over de zeik, en het enige goede dat dan nog werkt is format c: /q en opnieuw beginnen...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:25

Klippy

Still Game

Op zaterdag 08 september 2001 18:26 schreef didaaf1 het volgende:
[..]
Als ik de v3800 insteek word hij herkend als "pci 386 cpu" bij overige apparaten?
[..]
En hoe kan jij dat zien als je geen beeld hebt :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
De boel formateren had ik al een paar keer geprobeerd!

Waarom ik pci 386 cpu kan zien,omdat mijn voodoo ernaast draait in een pci slot!

Ik heb alles nu vrijwel uitgezet en heb nu 4 vrije irq's,maar hij verwijst die v3800 niet naar een irq hij blijft 'm een PCI 386 PCU noemen |:( en daar kun je verders niets mee!
Drivers proberen ken niet want die zijn er niet voor PCI 386 CPU |:( Die bios instellingen die jij (omni) noemde staan op de manier zoals jij zei,veilige modus heeft geen nut zonder beeld!En als ik al mijn kaarten eruit haal en alleen die v3800 erin laat en dan formateer (toch weer gedaan)krijg ik weer die 1 lange en 3 korte piepjes???
Het enigste wat ik nog zou kunnen doen is mijn bios flashen maar ja het lijkt me sterk dat ie dan ineens wel mijn v3800 ziet ofniet???
Die 4 in 1 drivers had ik trouwens ook al staan!

aaarrrrrggggg ben bang dat het me weer geld gaat kosten of ik ruil die mobo om met een abit daar had ik nooit dit vage gezeik mee,zou die bewering dan toch kloppen dat asus op asus gelazer geeft(heb het vaker gehoord)

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
je kan proberen ergens in je bios display init first op agp in the stellen (zal nu wel op pci staan) daarna die voodoo eruit en die asus drin , waarschijnlijk gaat die het dan doen, vriend van mij had hetzelfde probleem. Staat trouwens okk in de asus manual.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Check ff of ACPI aan of uit staat in je BIOS en zet dit uit. Zorg ook dat PNP-OS op DISABLE staat, dit laat de BIOS de IRq's regelen. Mocht dit niet werken dan is ws je mobo of je AGPkaartje stuk

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat acpi zou ik er graag vanaf smijten maar die optie staat niet op dit mobo net als assign irq to vga???

De laatste bios staat erop uit 6/12/2001 en het werkt NIET!

Ik ga de vraag maar is anders formuleren:Waarom noemt dit mobo mijn v3800 "PCI 386 CPU" hier moet het probleem inzitten!?

Ik heb 'm nogmaals geprobeerd te installeren,dat kan als je software uit de lijst aanklikt,dan geeft ie de foutmelding dat deze software niet is geschreven voor deze hard ware!dan staat ie toch bij je apparaat beheer onder beelscherm adapter als asus v3000 drvers van de windows cd,wil je dan de juiste drivers installeren dat kan niet omdat ie de drivers niet kan vinden |:( |:( en reken maar dat ik er verschillende heb geprobeerd.

Dus moraal van het verhaal mijn v3800 krijgt geen irq en drivers kun je niet installeren omdat hij pci 386 cpu heet!waarom

Verwijderd

Uit de CUV4X-E manual v1.01 (blz 44)

Award BIOS beep codes. One long beep followed by three
short beeps: Video card not found or video card memory bad.

Als er direct bij het booten (POST) wat mis gaat lijkt het
meer een hardware of compatibiliteits-probleem :?

Als de V3800 in een ander systeem wel prima werkt, dan zal
dat video memory wel ok zijn en kan de combinatie V3800 en
CUV4X-E fataal zijn, dan zou je nog de laatste BIOS kunnen
proberen (momenteel 1005.002 voor onboard audio, 1004.002
zonder onboard audio op ftp.asuscom.de let wel op dat je
de juiste versie voor je mobo hebt dat kan ook het probleem
zijn).

Of misschien wordt de videokaart niet gevonden omdat de
kaart niet lekker in het AGP slot zit of dat de poort niet
lekker is, dat laatste kan je uitsluiten door een ander AGP
kaartje te proberen (dat had je al gedaan met die Diamond,
was dat ook op de hoogste AGP snelheid?).

Je zou ook nog even de default instellingen kunnen laden in
de BIOS...

'T is een beetje trial en error met PC's... ik heb er ook
soms slapeloze nachten van... :Z

Verwijderd

Topicstarter
compatibiliteits-probleem :?
Ik ben bang dat dit het is,asus heeft ook al een week niets meer van zich laten horen!Ik heb ooit wel eens gelezen dat er ook een asus nederland is!?

jij sprak ook nog over de laatste bios 1004.002 Op die asus site kon ik 'm niet vinden!alleen de 1003x en die is ouder dan de gene die er nu opstaat dus ik had maar gecanceld.
Ook trouwens de 1003 versie maar volgens aflash was de datum van de huidige nieuwer!

Ps:die kaart zit trouwens perfect in zijn slot dus die is ook uitgesloten!Kan alleen nog een nieuwere bios proberen en dan is het verhaaltje echt uit ;(

Bios gevonden op de duitse site ga het nu proberen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Vol verwachting mijn kaart er weer in geprikt,NIETS hetzelfde als voorheen met voodoo erin zoekt ie weer naar 'pci 386 cpu' en zonder krijgen we weer die biepies 10* |:(
Stuur nog 1 e-mail op hoge poten naar asus het liefst de hollandse,dan zet ik 'm maar te koop amen.

Nog hartstikke bedankt voor de hulp he, alleen jammer dat het niet gelukt is, mwja ken niet alles hebben he :'(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
Heb je ook getest op 633 mhz :-)
kan zijn dat de nieuwe kaart niet goed tegen de hoge bus snelheid kan?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1