Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 16:58
Ik heb de afgelopen 3 jaar een Garmin vicoactive 4s gehad.

Deze gebruik ik normaal als smartwatch, en tijdens het sporten in combinatie met hartslagband als sporthorloge.
Hoewel ik heel tevreden ben over de functionaliteit, is het scherm veel krasgevoeliger dan "ouderwetse" sporthorloges. Over die 3 jaar heb ik al meerdere krassen op het scherm gehad door kleine stoten en vegen langs oppervlaktes. Recent heeft het horloge een flinke tik gehad, waarbij er twee diepe barsten in zijn gekomen. Ik draag het horloge onder andere bij het wandklimmen en boulderen. Dat is waar het gros van de krassen en de recente barsten van zijn.

Er zijn van Garmin wel horloges met "Sapphire" glas, maar de prijzen daarvan liggen veel hoger dan bijvoorbeeld de nieuwe vicoactive 5 of venu 2 waar ik naar aan het kijken ben.

Voor telefoons zijn screenprotectors de standaard om vergelijkbare problemen te verminderen. Voor horloges vind ik allereerst veel minder, en bovendien zijn recenties (als ze er zijn) altijd slecht, of zijn het een soort cases die over je hele horloge heen vallen. Zoals hier bijvoorbeeld op bol.com te zien is:
https://www.bol.com/nl/nl...otector&view=list&N=18161

Ik ben van de cases bang dat het er niet uit ziet. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft er iemand andere suggesties om het horloge heel te houden?

Het niet dragen tijdens het klimmen is technisch gezien een optie, maar dat verslaat het doel van een sporthorloge natuurlijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ik zou gewoon voor zo'n case gaan en die dan enkel gebruiken tijdens het klimmen.
Op Aliexpress vind je ook wel goed beoordeelde glazen screenprotectors voor alle Garmin toestellen, dus ze bestaan wel.