Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbroekho3071
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-09 08:27
Zoals de titel aangeeft wordt de wifi erg traag wanneer de TV aan gezet wordt. Wij hebben een abonnement bij Caiway met 500Mbps internet snelheid. Op alle bedrade apparaten wordt deze snelheid gehaald, zelfs wanneer de TV aanstaat. Zodra de TV weer uitgezet wordt, schiet de speedtest van de wifi op mijn mobiel omhoog.

In het plaatje is een klein overzicht gegeven hoe de situatie er uit ziet. Overige apparaten zijn aangesloten op de modem en gaan buiten dit stukje setup om. Ik heb mijn laptop ook met een utp kabel aangesloten op de switch en kreeg hier ook de volle snelheid op binnen bij een speedtest. De router is ingesteld als access point.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DymSnTDnE8D06KcaTa2re2TI2dk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uGOHjReNjWziOBmtEmDSIdXM.png?f=user_large

Gebruikte apparaten:
- Switch: unifi flex mini
- Router: tp-link AC1750
- Tv ontvanger is de standaard ontvanger die Caiway heeft geleverd.

Wat er al geprobeerd is:
- Firmware van de switch/router updaten.
- Resetten van switch/router.

Beste antwoord (via lbroekho3071 op 03-03-2024 17:53)

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47
Als ik dit zo lees lijkt het er op dat er een netwerk component in je netwerk zit die IGMP snooping niet ondersteund.

Een switch tussen je modem en een router is niet echt een standaard opstelling.

Als ik de reviews van je switch nalees kom ik meerder keren tegen dat IGMP snooping niet wordt ondersteund.

https://tweakers.net/pric...ex-mini-per-stuk/reviews/

[ Voor 34% gewijzigd door saaltink op 03-03-2024 13:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47
Als ik dit zo lees lijkt het er op dat er een netwerk component in je netwerk zit die IGMP snooping niet ondersteund.

Een switch tussen je modem en een router is niet echt een standaard opstelling.

Als ik de reviews van je switch nalees kom ik meerder keren tegen dat IGMP snooping niet wordt ondersteund.

https://tweakers.net/pric...ex-mini-per-stuk/reviews/

[ Voor 34% gewijzigd door saaltink op 03-03-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Drie vragen ter verduidelijking:

- "wordt de wifi erg traag" - wat is "erg traag"? Wat haal je onder deze omstandigheden? En hoe meet je dat op je mobiel? Wat haal je als de TV uit staat op je mobiel? Welke mobiel heb je trouwens?
- "wanneer de TV aan gezet wordt" - treedt het probleem gelijk op als je jet televisietoestel aan zet, of enkel wanneer je op die TV een IPTV-stream van Caiway kijkt?
- "de standaard ontvanger die Caiway heeft geleverd" misschien dat dit voor Caiway helpdesk duidelijk genoeg is, maar wat meer info zou hier wel nuttig zijn, minimaal merk+model van dat ding (staat geheid op sticker onderop). Bedenk dat Caiway waarschijnlijk door de jaren heen nogal wat verschillende decoders geleverd heeft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lbroekho3071
Bedankt saaltink, ik heb een andere switch aangesloten die wel IGMP snooping ondersteund, wifi gaat als de brandweer nu. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lbroekho3071
Ondanks dat het probleem verholpen is, wellicht dat het anderen nog helpt om de situatie te verduidelijken met soort gelijke problemen.
dion_b schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:43:
- "wordt de wifi erg traag" - wat is "erg traag"? Wat haal je onder deze omstandigheden? En hoe meet je dat op je mobiel? Wat haal je als de TV uit staat op je mobiel? Welke mobiel heb je trouwens?
Doorgaans meet ik ongeveer 300 Mbps wanneer de TV uit staat. Wanneer deze aan staat haal ik initieel rond de 50 Mbps, maar dit zakt al snel weg naar tussen de 5 en 10 Mbps. Om de snelheid te meten gebruik ik de WiFiMan app van Unifi, daarnaast heb ik ook speedtest.net via de browser benaderd. Mobiel is iPhone 12.
- "wanneer de TV aan gezet wordt" - treedt het probleem gelijk op als je jet televisietoestel aan zet, of enkel wanneer je op die TV een IPTV-stream van Caiway kijkt?
Voor het gemak zei ik TV, maar eigenlijk gebeurd dit door de ontvanger. De eerste minuut lijkt de wifi gewoon steady 300 Mbps te halen, maar daarna zakt het weg.
- "de standaard ontvanger die Caiway heeft geleverd" misschien dat dit voor Caiway helpdesk duidelijk genoeg is, maar wat meer info zou hier wel nuttig zijn, minimaal merk+model van dat ding (staat geheid op sticker onderop). Bedenk dat Caiway waarschijnlijk door de jaren heen nogal wat verschillende decoders geleverd heeft.
Het gaat om de Amino Aria 7X.