Hallo,
Ik zou graag jullie advies over de volgende uitdaging in de woonkamer.
Ik verdwaal in de audio mogelijkheden en wil voor mijn situatie de juiste.
Huidige woonkamer situatie is rechthoekig; tv in het midden en de bank recht tegenover. Eigenlijk ideaal.
Een Onkyo nr-tx575 met 2 Mission M74 zuilen, in basis voor alleen muziek, deze staan niet naast de tv (front), maar achter ons bij de bank (rear). Niet zoals het hoort, maar er is te weinig ruimte naast de tv voor de grote zuilen. En oh ja, m'n vrouw wil ze ook niet naast de tv.... :-)
Nu wil ik graag wel meer surroundbeleving vanaf de voorkant icm de Mission zuilen voor o.a. films. Hoeft echt niet "top" te zijn, maar zoek een nette oplossing, waarbij ik de receiver wil gebruiken voor de aansturing (ook voor de Mission), dus moeten de speakers passief zijn.
A. Bestaat er een passieve surroundbar, een alles in 1 oplossing?
B. ben ik toch het beste uit met een passieve center en bookshelfspeakers of
C. alleen passieve surroundspeakers (die dus front staan)?
Ik begrijp dat met de zuilen als rear dit niet resulteert in de perfecte opstelling, maar de mogelijkheden zijn beperkt.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Vrgr.
Tom
Ik zou graag jullie advies over de volgende uitdaging in de woonkamer.
Ik verdwaal in de audio mogelijkheden en wil voor mijn situatie de juiste.
Huidige woonkamer situatie is rechthoekig; tv in het midden en de bank recht tegenover. Eigenlijk ideaal.
Een Onkyo nr-tx575 met 2 Mission M74 zuilen, in basis voor alleen muziek, deze staan niet naast de tv (front), maar achter ons bij de bank (rear). Niet zoals het hoort, maar er is te weinig ruimte naast de tv voor de grote zuilen. En oh ja, m'n vrouw wil ze ook niet naast de tv.... :-)
Nu wil ik graag wel meer surroundbeleving vanaf de voorkant icm de Mission zuilen voor o.a. films. Hoeft echt niet "top" te zijn, maar zoek een nette oplossing, waarbij ik de receiver wil gebruiken voor de aansturing (ook voor de Mission), dus moeten de speakers passief zijn.
A. Bestaat er een passieve surroundbar, een alles in 1 oplossing?
B. ben ik toch het beste uit met een passieve center en bookshelfspeakers of
C. alleen passieve surroundspeakers (die dus front staan)?
Ik begrijp dat met de zuilen als rear dit niet resulteert in de perfecte opstelling, maar de mogelijkheden zijn beperkt.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Vrgr.
Tom