Passieve surroundoplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombelt73
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-04-2024
Hallo,
Ik zou graag jullie advies over de volgende uitdaging in de woonkamer.
Ik verdwaal in de audio mogelijkheden en wil voor mijn situatie de juiste.

Huidige woonkamer situatie is rechthoekig; tv in het midden en de bank recht tegenover. Eigenlijk ideaal.
Een Onkyo nr-tx575 met 2 Mission M74 zuilen, in basis voor alleen muziek, deze staan niet naast de tv (front), maar achter ons bij de bank (rear). Niet zoals het hoort, maar er is te weinig ruimte naast de tv voor de grote zuilen. En oh ja, m'n vrouw wil ze ook niet naast de tv.... :-)

Nu wil ik graag wel meer surroundbeleving vanaf de voorkant icm de Mission zuilen voor o.a. films. Hoeft echt niet "top" te zijn, maar zoek een nette oplossing, waarbij ik de receiver wil gebruiken voor de aansturing (ook voor de Mission), dus moeten de speakers passief zijn.
A. Bestaat er een passieve surroundbar, een alles in 1 oplossing?
B. ben ik toch het beste uit met een passieve center en bookshelfspeakers of
C. alleen passieve surroundspeakers (die dus front staan)?

Ik begrijp dat met de zuilen als rear dit niet resulteert in de perfecte opstelling, maar de mogelijkheden zijn beperkt.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Vrgr.
Tom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met losse bookshelve fronts ga je voor films en muziek laag missen, dus daar zou ik ergens een sub bij zetten. Die hoeft niet per se ook aan de voorkant te staan. Je vloerstaanders als rear kan ook prima. Beetje onconventionele setup en meestal zie je het andersom, maar er is niks op tegen.

Verder is je toverwoord LCR speaker.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombelt73
Oké, dank voor je informatie.
En helaas is de onconventionele setup een gegeven.

Ik zit nu te denken aan bv. een Klipsch rp440d sb; een passieve soundbar.
Een strakke all-in-one oplossing onder de tv. Ik heb daarmee misschien niet de volledige waarde en beleving van losse speakers, maar ik hoop in ieder geval meer beleving te hebben dan alleen het tv geluid. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZOiets is idd wat je zoekt. Klipsch heeft ze, Sennheiser volgens mij ook en ik meen Loewe en Dali ook.
Vwb die Klipsch, bij de specs staat:
Ingangen Drie sets enkele bindpalen
Mooie vertaling van " er zijn drie speakeraansluitinten (voor L, C en R) ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:50
wat natuurlijk wel een issue is, is dat als je stereo speelt, dat je dan de vloerstaanders als 'fronts' gebruikt, en bij een surround weergave worden de vloerstaanders ineens surround speakers. ik weet niet of/hoe je dat moet instellen.

Persoonlijk zou ik de vloerstaanders wegdoen, en een kwalitatief goede 5.1 set kopen met 4 boekenplank speakers + center en sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombelt73
...daar zeg je wat..... 🤔

Misschien te eenvoudig gedacht en "houtje-touwtje", maar met (contra)banaanstekkers werken en deze omwisselen naar gelang de functie surround of muziek?...
Ik zou het anders niet weten in deze setting....

[ Voor 14% gewijzigd door Tombelt73 op 08-03-2024 19:58 ]

Pagina: 1