Schakelaar rolluiken, zonnewering laten stoppen na x tijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bjornve
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 17:02
Mijn vraag
Ik heb in mijn huis een rolluik en een zonnescherm (allebij) apart. Ik zoek een schakelaar die automatisch stopt na een x aantal seconde of als het rolluik/zonnescherm de eindstand heeft bereikt. Dus dat de schakelaar terug naar de 0 stand gaat. Hier moet toch iets voor zijn dat de stroom er af gaat na een tijdje.

De reden waarom ik dit wil is: als ik de schakelaar laat staan op een van de actieve standen doet mijn rolluik het niet meer voor een bepaalde tijd als ik hem dan een tijdje op de nulstand laat staan werkt hij wel weer.

Ik wil ook geen schakelaar die ik vast moet houden omdat dat te lang duurt.

Heeft er iemand hier ervaring mee om een schakelaar terug te laten gaan naar de nulstand en wat voor schakelaar zou ik dan moeten kopen. Ik heb momenteel de standaardschakelaar.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:25
Gebruik een dubbele drukknop (bestaan netjes met pijltjes voor een rolluik) en stop er een Shelly 2.5 tussen. Die kan je instellen zoals je wil (ik heb hem staan dat je drukt en hij start, druk opnieuw en hij stopt --> wat je wil, en je kan ook halfweg stoppen). Je kan ook op stroom checken (als ie vastloopt tegen iets stopt ie vanzelf), tijd instellen, en als je hem aan je wifi koppelt en even laat calibreren kan je hem met de app (of domotica) op een percentage instellen --> bijvoorbeeld op warme dagen na 14u de screen naar 40% zakken, zodat geen direct zonlicht binnenkomt. In principe gaat het ook met de huidige schakelaar, maar fix dan eerst het volgende:

Het lijkt me wel dat er iets mis is met je rolluik, normaal stopt ie op de eindeloop maar je verhaal klinkt alsof ie stopt op oververhitting. Normaal heb je op de rolluikmotor 2 inbusboutjes om eindeloop boven en beneden in te stellen, als je die juist zet zou je probleem ook opgelost moeten zijn (boven stoppen als ie nog in de rail zit maar niet zichtbaar door raam van binnen, je hebt dan ook die uitstekende plastiekjes niet meer nodig; en beneden stoppen als ie net helemaal dicht is).

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 05-03-2024 11:47 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.