Plakfolie bouwmarkt toegestaan op hr++

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:22
Hoi, korte vraag:

Veneta levert pas over een paar weken. Ik woon nu in een nieuw huis. Kan ik aan de binnenkant van dat matglas melkglas folie plakken, dit om het het zicht een beetje te blokkeren, heb erg grote ramen voor.

Volgens mij vergelijkbaar met wat je vaak op badkamer ramen ziet

Online staat bij elke website natuurlijk dat je "speciaal" hr++ folie moet gebruiken.

Het gaat hier niet om zonwerende folie.

Wie kan er zeggen of het problemen gaat opleveren, kant staat wel op de zo'n.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 12:33
Ik twijfelde over hetzelfde, maar heb uiteindelijk toch speciaal HR++ folie besteld. Het risico op thermische breuk wilde ik niet riskeren voor die paar tientjes verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Ik kan me voorstellen dat het een probleem kan zijn, maar toch niet in maart lijkt me.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:41
Op de totaalkosten van alles een paar tientjes besparen met het risico dat er wat gebeurt met je ramen dan zou ik het wel weten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mag ik HR HR+ HR++ en HR+++ glas beplakken met raamfolie?
HR, HR+ en hoger glas mag niet aan de binnenzijde geplakt worden met (donkergetinte) zonwerende raamfolie.

Doordat er in het HR++ glas een flinterdunne ' zonwerende laag ' zit werkt dit elkaar tegen.
Dit kan lijden tot een thermische breuk.

HR, HR+ en HR++ glas mag dus alleen aan de buitenzijde geplakt worden.

Er is 1 uitzondering: de STARLETT serie, dit is de enige zonwerende raamfolie die de warmte reguleert en als
enige zonwerende raamfolie op HR=, HR++ en hoger aan de binnenzijde aangebracht mag worden.

Bovenstaand geldt niet voor privacyfolie (zandstraalfolie). Deze raamfolie heeft geen
zonwerende werking en vormt geen gevaar als deze aan de binnenzijde van het HR, HR+ HR++ glas geplakt wordt.
https://www.raamfolie-winkel.nl/folie-plakken-hr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou het simpeler, goedkoper en veiliger oplossen door er voor die paar weken gewoon een paar witte vuilniszakken voor te plakken. Beetje plakband en klaar, zit je ook niet met evt risicos of veel lijmresten.

Mocht je al gordijnrails hebben hangen: paar kokosmatjes (van die strand matjes) met een flinke paperclip er doorheen hang je ook zo op.

Zoals je zelf zegt: is maar tijdelijk. Dan moet je ook niet te moeilijk doen imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:22
Oh thanx, zowaar een winkel die er eerlijk over is. Blijkbaar kan ik gewoon badkamer raam folie erop plakken, thanx iedereen.😃

Alle andere ideeën zijn ook prima uitvoerbaar overigens. Witte zakken vond ik wel wat next level maar werkt wel.
Pagina: 1