bbbrumbrum schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:37:
Voor 1350 een nieuwe aansluitkabel lijkt me wel heel goedkoop.
Maar dit lijkt me bij uitstek een vraag voor de desbetreffende netbeheerder, als hij dit niet in z’n voorwaarden voor dit aansluittype vermeld.
Maar als je de accu gebruikt om de PV te spreiden over de dag, lijkt me dit geen probleem.
Maar misschien is het een idee om je situatie eens echt goed te schetsen want heb nog steeds meer vragen dan antwoorden.
Waarom zou je dit willen? Salderen is toch (veel) interessanter?
Van de andere kant, 3x80A: je hebt een schuur waar je >50kWP kwijt kab?
Ok, om de hele achtergrond te geven:
In september 2022 had ik een contract afgesloten voor een jaar met 95cent terugleververgoeding voor 1 jaar. Daarop heb ik zelf de hele tuin volgelegd met zonnepanelen, 124 stuks. Destijds gevraagd wat een zuivere terugleveringsaansluiting kost maar het zou minimaal 6 maanden gaan duren dus ipv daarvan heb ik een tweede meter laten plaatsen en de hoofdaansluiting in huis naar 3x40A laten verzwaren want hoger was niet mogelijk zonder weer die 6+ maanden te wachten.
Omvormers op elkaar aan gesloten en een maximum aan opwek ingesteld zodat de hoofdzekering niet constant eruit klapt.
Vorig jaar 20k plus teruggekregen maar ook ben ook uit elkaar met mijn ex dus zit nu in een huurhuis waar ik geen zonnepanelen mag leggen.
Was al een tijdje aan het kijken naar die accu's die automatisch kopen en verkopen in principe en kan ze nu redelijk goedkoop krijgen. Heb de berekening gemaakt en kom op 1900 per jaar winst met 30kwh opslag maar als je 1800 per jaar aan de aansluiting alleen al kwijt bent heeft het geen nut