Externe videokaart voor Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker85
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-03-2024
Mijn vraag
Is het mogelijk om een externe videokaart aan te schaffen voor mijn ASUS VivoBook Pro 15 OLED M6500RC-MA027W ?

Ik zou graag mijn Gopro filmpjes willen bewerken en dat gaat helaas niet zonder dat het continu vastloopt.

Ik ben een totaal onbenul op gebied van videokaarten en dergelijke. Mijn vraag is dus of jullie mij kunnen adviseren wat ik nodig zou zijn en waar ik dit alles kan kopen. Het mooiste zou zijn een all in one systeem indien mogelijk.

Relevante software en hardware wat is gebruik:
Videobewerking Magix Video Deluxe Premium 2024

Ik wacht jullie reacties met belangstelling af.

Beste antwoord (via Bakker85 op 03-03-2024 17:23)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:31
Cyriel85 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:34:
- in de opties van het bewerkingsprogramma hardware versnelling en/of gebruik nvidia grafische kaart aanzetten als de optie er is.
Dit dus.
Controleer bij de instellingen of hardware versnelling is ingesteld voor importeren/verwerken en exporteren.
Je kan dan als het goed is kiezen voor de NVidea GPU.

Zoals hieronder wordt getoond.
Ja, Duits maar je kan het laten vertalen door Youtube:

MAGIX Video deluxe schneller machen (Hardwarebeschleunigung, Proxydateien usw.)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Als ik zoek op dat exacte typenummer zie ik een laptop met RTX3050. Waarschijnlijk staan er dus ergens wat instellingen niet goed (energiebeheer, BIOS) aangezien de systeemeisen niet heel spannend lijken te zijn.
Eventueel kun je misschien nog extra geheugen toewijzen aan de iGPU als de laptop toch geen videokaart heeft, kan goed zijn dat het daarop vastloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

Tazzios

..

uitvoering: ASUS VivoBook Pro 15 OLED M6500RC-MA027W
er lijkt mij al een redelijke videokaart in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:08
Ik gok dat meer hebt aan het upgraden van je intern geheugen van 16 naar 64gb ofzo voor dit soort klussen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:02
Zit al een mooie 3050 in. Heb je de drivers van je Geforce wel geïnstalleerd?

Wat loopt er precies vast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Eventueel de Studio Drivers van Nvidia eens proberen als je die nog niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:27
Weet niet of het tegenwoordig nog relevant is maar:
- Bij power opties instellen op performance en dit soort programma's altijd aangesloten op netstroom uitvoeren.
- bij de grafische opties/videokaart opties instellen dat "Videobewerking Magix Video Deluxe Premium 2024" de dedicated videokaart gebruikt.
- in de opties van het bewerkingsprogramma hardware versnelling en/of gebruik nvidia grafische kaart aanzetten als de optie er is.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker85
Dus als ik het goed begrijp zou de huidige kaart voldoende moeten zijn?
Wanneer ik de filmpjes in Magix wil bewerken stotteren deze erg en is bewerken vrijwel onmogelijk.

Misschien erg domme vraag van mij hoor, ik ben hier echt een leek in, maar hoe controleer ik deze instellingen en pas ik deze eventueel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker85
Ik heb inmiddels alles nagekeken. De drivers van Nvidia geïnstalleerd en nagekeken of het werkgeheugen kan worden uitgebreid, dit blijkt helaas niet mogelijk omdat deze gesoldeerd is.

Ik zal zo nogmaals een poging doen met Magix om wat films te bewerken en dan maar hopen dat het beter gaat. Ik laat het jullie weten.

Tot nu toe ontzettend bedankt voor de reacties en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:02
Bakker85 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:56:
Ik heb inmiddels alles nagekeken. De drivers van Nvidia geïnstalleerd en nagekeken of het werkgeheugen kan worden uitgebreid, dit blijkt helaas niet mogelijk omdat deze gesoldeerd is.

Ik zal zo nogmaals een poging doen met Magix om wat films te bewerken en dan maar hopen dat het beter gaat. Ik laat het jullie weten.

Tot nu toe ontzettend bedankt voor de reacties en tips!
Werkgeheugen is plenty. Ik denk inderdaad de manual van Magix er op na slaan qua settings. En anders hier eens vragen: https://www.reddit.com/r/MAGIX/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:31
Cyriel85 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:34:
Dit dus.
Controleer bij de instellingen of hardware versnelling is ingesteld voor importeren/verwerken en exporteren.
Je kan dan als het goed is kiezen voor de NVidea GPU.

Zoals hieronder wordt getoond.
Ja, Duits maar je kan het laten vertalen door Youtube:

MAGIX Video deluxe schneller machen (Hardwarebeschleunigung, Proxydateien usw.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakker85
Het is gelukt. Ik kon inderdaad in de settings de Nvidia aanvinken. Meteen een stuk beter. Bedankt allen!
Pagina: 1