Hi mede Tweakers,
Ik open deze post omdat ik graag samen met jullie een opensource product zou willen ontwikkelen, waarbij de tekeningen en het ontwerp voor iedereen toegankelijk is en een positieve bijdrage geeft aan de verduurzaming van onze wereld.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/ELRw2SgPAE4CfjvU3Grh8y3j.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rpOvqQhQOF4dJf2UqBnyCS3C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bt4l0cPsPVjt5H0MPWTDgkOy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aMamFAtn3VTgZGuzpjyGwIJ8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mBeCZ9GUo5SKvHs4Kexfkpi1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/waB6g4DXsL1kRC12neHo2MKK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oRmwZUEEem4ggTdLJwl908YZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals aangegeven wil ik het product aanbieden voor iedereen hier op Tweakers, incl alle bouwtekeningen.
Willen jullie meedenken over de elektronica die ik nodig heb? (credits will be given). Ik heb zelf echt nauwelijks elektronica ervaring, dus vergeef mij ;-). Maar... zijn de onderdelen voor dit doel geschikt qua kwaliteit? Mis ik onderdelen? Is deze opzet veilig (e.g. doorbranden, wat als een kind erop gaat staan?)
Ik open deze post omdat ik graag samen met jullie een opensource product zou willen ontwikkelen, waarbij de tekeningen en het ontwerp voor iedereen toegankelijk is en een positieve bijdrage geeft aan de verduurzaming van onze wereld.
De SpeedDryer:
Onlangs zag ik op TV een ronddraaiend wasrek, de SpeedDryer, die ervoor zorgt dat:- Je was binnen 2 uur droog is,
- Ook je delicate was snel droogt,
- En dit voor slechts € 0,05 aan stroom, ipv € 2,5-3,5 voor een droger
- Je was altijd net zo snel droogt als wast, dus nooit een te vol wasrek
:gifsicle():strip_exif()/f/image/ELRw2SgPAE4CfjvU3Grh8y3j.gif?f=user_large)
DIY droogplateau, het ontwerp
Ik wil zelf een draaiend plateau opensource ontwikkelen, van 30 x 30 cm, waar ik dit wasrek op kan zetten / klikken. Zie onderstaande tekeningen.:strip_exif()/f/image/rpOvqQhQOF4dJf2UqBnyCS3C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bt4l0cPsPVjt5H0MPWTDgkOy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aMamFAtn3VTgZGuzpjyGwIJ8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mBeCZ9GUo5SKvHs4Kexfkpi1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/waB6g4DXsL1kRC12neHo2MKK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oRmwZUEEem4ggTdLJwl908YZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Elektronica
Mijn vraag is echter, aangezien ik zelf te weinig elektronica ervaring heb, zouden jullie als community mee willen denken en adviseren over de elektronica die ik nodig heb.Enkele uitgangspunten:
- Het wasrek zou maximaal 20 keer per minuut moeten ronddraaien (idem als SpeedDryer).
- De as is 8mm (lijkt mij sterk zat)
- De tandwieloverbrenging zorgt voor een max draaisnelheid van 50 / 3 = 16,7 TPM
- De as zit in de bodem in een kogellager
- Als adapter neem ik een standaard 12V adapter
Wat ik zelf al heb gevonden / shoppinglist
Motor (12V - 50 TPM) | Amazon link |
Tandwieloverbrenging motor op as (60-20) | Amazon link |
Draai Ring (Lazy Suzan 300mm) | Amazon link |
Timer (als beveiliging zodat hij na 2 uur uit gaat) | Amazon link |
Aan/uit knop en variabele snelheid | Amazon link |
Zoals aangegeven wil ik het product aanbieden voor iedereen hier op Tweakers, incl alle bouwtekeningen.
Willen jullie meedenken over de elektronica die ik nodig heb? (credits will be given). Ik heb zelf echt nauwelijks elektronica ervaring, dus vergeef mij ;-). Maar... zijn de onderdelen voor dit doel geschikt qua kwaliteit? Mis ik onderdelen? Is deze opzet veilig (e.g. doorbranden, wat als een kind erop gaat staan?)