Van Intel naar AMD PC build +/- 2000~2500 eur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 16:17

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor werk gebruik ik hem; PHPstorm, alle pakketten van Adobe maar dat trekt deze makkelijk. Ik wil er straks ook GTA VI op spelen als ik dat mag overleven ;) Veder speel ik AoE HD en wellicht nog andere RPG games in de toekomst.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Bedrag maakt mij niet zoveel uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat om een nieuwe build.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede GPU die lang meegaat, gebruik nu een 1080 die ik al heel lang heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, zolang het met elkaar maar stabiel is. Heb altijd op Intel gedraaid maar sta open voor AMD als ik mij inlees lijkt mij dit op dit moment de betere keuze.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een stil systeem.

Ga je overklokken?
Standaars is prima.

Wat verwacht je van ons?
Willen jullie meekijken naar mijn opzet en mij behoeden voor miskoop. Met miskoop bedoel ik qua build en niet qua kosten. Als er een B merk goedkoper is met dezelfde specs dan heb ik liever een A merk dat langer meegaat / goede reviews heeft.

Mijn lijstje:

wenslijst: 2024 pc

Heb gezocht hoe ik dit in een mooie tabel kan delen zoals anderen maar ik weet niet hoe. Als iemand dit mij kan vertellen pas ik dit topic nog even aan.

Iedereen die moeite doet alvast bedankt!

Zenda likes some milk every now and then..

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onder de tabel zit een "Genereer RML" knop, code die daaruit komt kopieren.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:09
Deze CPU koeler past niet in dat (inmiddels slecht leverbare) kastje, hij is te hoog. Als je dit kastje wilt zou ik neigen naar een waterkoeler, er passen alleen wat magere luchtkoelers in. Ook is deze videokaart is te lang voor deze kast.

Je zou de Cooler Master MasterBox NR200P MAX (Incl. 850W PSU & ingebouwde 280mm AiO) kunnen overwegen, die komt met koeling en voeding. En als videokaart de Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT.

Verder kies je overal high end componenten, neem dan ook 64GB RAM. Of neem alles een slag goedkoper, wat je nu hebt is behoorlijk overkill voor je wensen.

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 03-03-2024 10:32 ]

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:54
Een ATX moederbord past niet in een ITX behuizing.
Voor Adobe is Intel sneller, maar voor gaming heb je voldoende aan een 7800X3D en is een 7950X3D niet sneller.
Als ik de foto's bekijk dan geef ik je weinig kans dat je de Corsair bracket in een ITX CM behuizing kunt gebruiken. Ik zou een videokaart kiezen met een tri-slot bevestiging en goede ondersteuningsbeugel.
Om te weten welke videokaart je nodig hebt is het belangrijk om te weten op welke monitor je gaat spelen.

Goedkoper alternatief voor de 990 Pro is de Crucial T500.
Sneller memory: https://tweakers.net/pric...-6000j3038f16gx2-fx5.html
De Dark Rock Pro 4 is inmiddels opgevolgd door de Pro 5.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:08
Waarom een Mini-ITX kast? Door zo'n kleine behuizing wordt je enorm beperkt in de keuze van onderdelen.

• g v g
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 14:39
Hey,

jouw build lijkt wel heel erg op de mijne. Op de RGB kleur effecten na,...
Je vind mijn finale build onderaan https://gathering.tweaker...message/78332856#78332856

mvg, Geert
Pagina: 1