Zover ik weet en gewend ben moet je altijd een verbinding hebben bij een nieuwe installatie, maar gek genoeg kon ik nu bij m'n Galaxy na een reset de optie overslaan kiezen zonder melding en ook alle Samsung apps werden niet geïnstalleerd (trouwens niet erg). Een toevallige glitch of komt dit vaker voor. Echt nog nooit eerder gehad namelijk en dacht dat dit een standaard security check/procedure is.
Vraag
Alle reacties
Nee, hoor. Met de Android-apparaten die ik gehad heb kun je altijd de WiFi-keuze overslaan en gewoon het apparaat installeren. Wel moet je af en toe even zoeken naar het onopvallende knopje om door te gaan.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hm, ok. Vaag. Echt nog nooit gehad, ik werd altijd geforceerd met een melding "er is een verbinding vereist bla bla" als ik op de knop overslaan klikte.
Omdat dat hun verdienmodel is; Ze verkopen het apparaat als transportmiddel van hun services. Die laatste verkopen ze je nog veel liever omdat die meer, en terugkerend geld opleveren.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Alleen als het apparaat nog aan iemands Google account hangt kan je dit niet (regulier) omzeilen. Dan heb je namelijk te maken met Factory Reset Protection van Google.
Als de telefoon nieuw is, of goed is gewist en verwijderd uit een account, kan je gewoon zonder internet allerlei stappen skippen, waardoor je de telefoon daarna verder gewoon kan gebruiken.
Als de telefoon nieuw is, of goed is gewist en verwijderd uit een account, kan je gewoon zonder internet allerlei stappen skippen, waardoor je de telefoon daarna verder gewoon kan gebruiken.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Mja, dit weekend heeft m'n vriendin een S24+ gekocht bij MM. Toestel helemaal nieuw met seal uiteraard en ik kon echt met geen mogelijkheid de installatie skippen zonder Wi-Fi/Simkaart.MsG schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:03:
Alleen als het apparaat nog aan iemands Google account hangt kan je dit niet (regulier) omzeilen. Dan heb je namelijk te maken met Factory Reset Protection van Google.
Mja, misschien is dat een Samsung-ding (zie Room42 in "Android installatie zonder internet?"). Die heb ik al een tijd niet meer afgenomen om precies die ervaring.
Met standaard Android kun je zeker een account en/of internet skippen.
Ja nja geen idee. Ik was al blij dat na installatie ook alles zowat stock was zonder Samsung meuk apps. Eigenlijk veel fijner natuurlijk. Die download ik dan wel zelf zoals de calculator. 
Op de S24 waar wel internet vereist was stond alles weer vol overbodige apps en bloatware uiteraard.
Op de S24 waar wel internet vereist was stond alles weer vol overbodige apps en bloatware uiteraard.
[ Voor 25% gewijzigd door W84 op 03-03-2024 21:10 ]
Pagina: 1