Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 13:21
Wij hebben nu 5 jaar een uponor smatrix systeem voor de naregeling v/d vloerverwarming

In 5 jaar is het volgende al stuk:

Binnen garantie:
1 thermische aandrijving
1defecte thermostaat (display wordt zwart, bekend euvel)

Buiten garantie
2 thermostaten (wederom defecte displays, wel binnen garantie hersteld)
1 smatrix wave (recent)

De producten worden verkocht tegen woekerprijzen. Zo zijn de thermostaten nu al 120 euro...
Was 6 jaar terug +/- 60 euro.

Ik begin mij serieus zorgen te maken over de kwaliteit van het systeem en maakt mij nog grotere zorgen over de vervangingswaarde van toekomstige defecte onderdelen.

Als dit zo door gaat zit er namelijk niets anders op dan alles er maar uit te halen omdat het onderhoud te duur wordt.

Zijn er tweakers met soortgelijke ervaringen of wellicht tweakers bij wie de apparatuur wel naar behoren werkt?

Online kan ik alleen maar dit vinden met hoofdzakelijk ontevreden Deense klanten, er wordt verwezen naar defecte displays en ook iemand die meldt dat dit merk wordt afgeraden door installateurs.

https://dk.trustpilot.com/review/uponor.dk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:18
Tja bij mijn zoektocht naar thermostaten.. het zijn allemaal grote prijzen (in Nederland).
Niks raars hier.

Je kunt je altijd nog beroepen op non-conformiteit als dit euvel bekend is, dan maakt het minder uit hoe lang de garantie is (voor zoveel geld mag je wel verwachten dat je een fatsoenlijk LCD scherm in je product krijgt).

[ Voor 16% gewijzigd door grasmanek94 op 04-03-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06
Even in het algemeen, hoe vaak verander je nu werkelijk de temperaturen via die displays? En dus anders gezegd zou je niet beter af zijn met normale knoppen waarbij de flow goed is ingeregeld naar mate de vraag voor die ruimte.
Vloer verwarming is dusdanig traag dat ik mij altijd afvraag hoeveel nut het heeft, zeker bij een warmtebron die niet continu warmte levert

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 13:21
The-Source schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:07:
Even in het algemeen, hoe vaak verander je nu werkelijk de temperaturen via die displays? En dus anders gezegd zou je niet beter af zijn met normale knoppen waarbij de flow goed is ingeregeld naar mate de vraag voor die ruimte.
Vloer verwarming is dusdanig traag dat ik mij altijd afvraag hoeveel nut het heeft, zeker bij een warmtebron die niet continu warmte levert
Dat verander je dus bijna nooit, klopt als een bus. Tijdens de energie crisis heb ik de thermostaten wel wat verlaagd. Het is wel zo dat de centrale thermostaat in een ruimte zit met veel glas, de temperatuur wordt daardoor erg beïnvloed door de zon, oftewel als de zon schijnt wordt de woonkamer snel warm en stopt de warmtepomp met verwarmen. In een overgangsseizoen zoals nu is aanpassen soms wel handig.

De thermostaten met defect scherm heb ik netjes teruggekregen ook buiten de garantie.

Uponor kan ik in ieder geval van harte afraden. Zit zelf aan +/- 50 elektronische onderdelen die nu tussen de 60-400 euro kosten en veel sneller in prijs stijgen dan de inflatie. En dan is het systeem ook nog eens ontworpen zodat je er als particulier niet uitkomt om het in zelf te stellen of onderdelen te vervangen, de installateur moet ook altijd een hulplijn bellen: de onderaannemer die het spul geadviseerd heeft.Die kan ik zelf ook bellen, maar ze staan je niet te woord en verwijzen naar de eigen installateur. Onderhoud als verdienmodel.

[ Voor 3% gewijzigd door friketje1 op 04-03-2024 18:18 ]