43" slaapkamer tv: TCL vs Sharp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-07 23:17
Ik zoek een?
Slaapkamer tv ter vervanging van de huidige 'domme' 40" Samsung. Het formaat is prima, dus ik zoek bij voorkeur in de "43 tot maximaal 48" schermen.

Wat is je budget?
Omdat het maar een slaapkamer tv is hou ik het budget beperkt: rond de 300€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het staat op de slaapkamer en dient om in slaap te vallen met één of andere docu.
Google/Android TV is een must owv beschikbaarheid van apps; Netflix, Telenet TV, VRT Max en Youtube (Smarttube eigenlijk). Alle andere smart-tv platformen zijn uitgesloten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Via Telenet kan ik als klant een TCL 43P735 kopen voor 269€
Via Bol kom ik op een Sharp 43GL4260E voor 309€, waarvan ik de prijs nog kan drukken tot 284€ met bons.

Welke vragen heb je hier nog over?
Over de Sharp zijn op Bol.com veel positieve reviews van kopers te vinden.
Over de TCL kom ik hier en daar op internet wel iets tegen, maar beperkt.

TCL is een grote naam in de tv wereld en Sharp ken ik al van kindsbeen, maar ik heb geen idee meer waarvoor het tegenwoordig staat. Laat staan dat ik wist dat ze nog TV's maakten.

Het merk maakt me niet zoveel uit, ik krijg het niet warm of koud bij het horen van de naam 'Sharp' of 'TCL'. Beiden zijn Google/Android TV's, Edge-lit, zelfde prijsklasse,... ik heb geen idee op basis van welke factoren ik de keuze op deze of gene zou moeten laten vallen :)

Iemand die hier iets kan bijdragen? Dank bij voorbaat...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:31
Als je echt zo zweert bij GoogleTV dan zou ik vanwege de performance en updates kiezen voor een externe GoogleTV dongel. Gewoon achter de TV en je ziet er niets van. Dan heb je meer keuze in merken of je kunt een tweedehands kopen. Bij zo'n ingebouwde van een budget merk loop je na 3 jaar toch achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-07 23:17
Sendak239 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:48:
Als je echt zo zweert bij GoogleTV dan zou ik vanwege de performance en updates kiezen voor een externe GoogleTV dongel. Gewoon achter de TV en je ziet er niets van. Dan heb je meer keuze in merken of je kunt een tweedehands kopen. Bij zo'n ingebouwde van een budget merk loop je na 3 jaar toch achter.
Momenteel hang er een Xiaomi Mi tv stick achter, maar ik wil naar 1 AB en dan zie ik nog wel hoelang het platform ondersteuning krijgt. Tegen de tijd dat de apps die ik gebruik niet meer op de versie van Google/Android TV draaien zijn we toch al heel wat jaren verder. Dan kan ik nog altijd naar een dongle gaan.

Ook is er nog het feit dat de huidige TV geen bluetooth heeft, wat vervelend is als ik nog verder TV wil kijken en mijn vrouw al gaat slapen. Wat altijd het geval is eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:04
De genoemde TCL is imo een betere/ zekerdere keuze.

Low end Sharp TV's worden uitbesteed, het is dus niet Sharp Aquos die deze TV's technisch ontwerpt.