Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Hi,

n00b vraag hier voor de aanpassing van een videokaart van de PC van mijn zoon.

Hij heeft de ALTERNATE Thunderstorm AMD LE R7 3700X Pc-systeem met Gigabyte X570 UD als moederbord.

We hebben nu een MSI geforce rtx 4070 super ventus 2x videokaart gekocht. Deze heeft een meegeleverde kabel:
1 kant gaat in de videokaart
2 aansluitingen aan de andere kant is voor de voeding (lijkt mij).

Zijn PC heeft echter maar 1 kabel voor de voeding.

Ik heb een paar vragen:
- kan ik ergens achterhalen wat voor voeding ik nu heb?
- ik zie dat de recommended PSU 650w is. Welke voeding raden jullie dan aan? Heeft deze dan automatisch 2 kabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op de voeding zelf staat netjes welk model en type het is.

Mogelijk is de kabel gewoon aanwezig als het een modulaire voeding is. Mocht ie echt maar 1 keer 6 of 8 pins hebben is het niet aan te raden met verloopjes te gaan werken. Eerst even uitzoeken welk model je hebt en of het dus misschien gewoon kan. Afhankelijk van het model zijn er hier genoeg mensen die je kunnen vertellen wat er mogelijk is en of je misschien een andere voeding moet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
maak desnoods een paar foto's van de computer en de betreffende onderdelen, ik had al even op google gezocht maar kan vrij weinig daadwerkelijke specs vinden van de computer in kwestie.

zelf heb ik weinig ervaring met Alternate prebuilds aangezien ik altijd zelf bouw, maar ik heb gehoord (via via) dat vaak dingen zoals de kabels van een modulaire voeding niet altijd worden meegeleverd met de prebuild. (disclaimer: dit is wat ik heb gehoord, of het waar is of niet zal ik niet kunnen zeggen, dus neem het met een korreltje zout of 2)

[ Voor 4% gewijzigd door energydrank op 02-03-2024 18:32 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Jullie zijn helden. Andere kant van de behuizing kan er ook af (duh!).

Gigabyte B700H. Ik ga verder puzzelen. Thanks voor zover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Alternate wil nog wel eens een low end Sharkoon in hun systemen stoppen. Welk merk en type voeding zit in het systeem?

Edit: Oh, een Gigabyte B700H. Vervangen dat ding. Is een low end voeding met groepsregulatie, mist een rits aan beveiligingen en heeft een enorm slechte spanningsregeling. Daar wil je geen recente videokaart op aansluiten. uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition

[ Voor 77% gewijzigd door Uszka op 02-03-2024 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:17
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:10:
Hi,

n00b vraag hier voor de aanpassing van een videokaart van de PC van mijn zoon.

Hij heeft de ALTERNATE Thunderstorm AMD LE R7 3700X Pc-systeem met Gigabyte X570 UD als moederbord.

We hebben nu een MSI geforce rtx 4070 super ventus 2x videokaart gekocht. Deze heeft een meegeleverde kabel:
1 kant gaat in de videokaart
2 aansluitingen aan de andere kant is voor de voeding (lijkt mij).

Zijn PC heeft echter maar 1 kabel voor de voeding.

Ik heb een paar vragen:
- kan ik ergens achterhalen wat voor voeding ik nu heb?
- ik zie dat de recommended PSU 650w is. Welke voeding raden jullie dan aan? Heeft deze dan automatisch 2 kabels?
Er gaat 1 aansluiting vanuit de videokaart (in dit geval de 12 pin power connector die Nvidia geïntroduceerd heeft) met een meegeleverde adapter naar 2x PCI-E 6+2 pins en deze gaan naar je voeding.

Het kan zijn dat alternate maar 1 PCI-E kabel in de voeding heeft gestoken omdat de vorige videokaart er maar 1 nodig had. Vaak leveren ze wel de bijbehorende accessoires bij, daar zou dan nog een andere kabel in moeten zitten. Althans, bij elke enigszins moderne voeding zitten er minimaal 2 PCI-E kabels bij.

Verder eens met het voeding verhaal. Slechte voedingen zijn een tikkende tijdbom. Vroeg of laat geven die de geest. In het verleden, toen ik er nog werkzaam was, gebruikte alternate MS-tech voedingen in hun systemen. Altijd ellende. Die verving ik bij terugkomst altijd voor fatsoenlijke modellen. Wat hier in zit weet ik niet maar als het die gigabyte is dan zou ik overwegen een andere voeding erin te hangen.

Let dan wel op dat je absoluut niet de kabels van de oude voeding gebruikt. Dan is het einde computer. Dus alleen maar de kabels gebruiken die daadwerkelijk bij de voeding horen.

[ Voor 18% gewijzigd door FrankoNL op 02-03-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Ik heb het inderdaad aan de praat gekregen met jullie tips. De extra kabels had ik inderdaad nog liggen. Hartelijk dank daarvoor.

Ook ga ik serieus kijken om deze voeding te vervangen. Bedankt voor de suggestie van het alternatief.
Pagina: 1