Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snott
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zoek een?
Nieuwe tablet.

Wat is je budget?
Geen budget.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet zal voornamelijk binnenshuis gebruikt worden voor mediaconsumptie: enerzijds YouTube en video's op de tablet zelf, anderzijds video's "streamen" naar mijn tv (nog een ouder model dus zal ook via HDMI moeten vrees ik). Bestaan er goede apps die goed overweg kunnen met ondertitels, zoals VLC? Het is daarom zeer belangrijk dat ik op een makkelijke en consistente wijze mediabestanden vanaf een Windows pc kan overzetten op de tablet, om daarna de tablet te gebruiken om aan de tv te koppelen.

Voor de rest wens ik een vlotte algemene ervaring zonder veel bugs of haperingen. Ik denk bv. aan office apps, meetings (Teams, Zoom, Discord, ...), surfen.

Opties voor een goed "case" toetsenbord zijn ook gewenst, om bv. snel wat officetaken uit te voeren/e-mails te typen i.p.v. een laptop op te starten.

E-books lezen is misschien ook interessant al denk ik dat je daarvoor best een dedicated e-reader gebruikt voor het specifiek scherm.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben voornamelijk naar iPads aan het kijken, daar ik hoor dat iPadOS over het algemeen de beste tabletervaring biedt (betere optimalisatie van apps, minder bugs dan Android tablets). Ik denk dat een Air ideaal zou zijn wat betreft de iPads, maar ik vind het wel zuur dat deze maar tot 60Hz refreshrate gaan... Dat zou ik toch jammer vinden anno 2024. Ik weet ook niet of de nieuwe Air die deze maand aangekondigd zou gaan worden daar verandering in zal brengen.

Voor de rest heb ik weet van de Samsung tablets, maar niet onmiddellijk welk model in aanmerking zou komen. Ik denk dat de Samsungs het beste Android alternatief bieden? Al weet ik niet of deze prijsgewijs nog een (grote) voorsprong hebben op iPads. Verder ben ik bang voor de algemene vlotte tabletervaring op Android tablets. Is het nog zo dat iPads dat gewoon beter doen?

Ik heb een Pixel 8 Pro en een Windows 11 laptop dus ik ben niet gebonden aan het Apple ecosysteem.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Samsung Tab S9 serie is gewoon goed voor wat jij wil. Die is er ook in verschillende maten. Ook met toetsenbord en 7 jaar support.
VLC media player is er ook gewoon voor Android.

iPad was lang de go to voor tablets (en daardoor ook veel apps goed geschikt), en is ook weinig mis mee, ipados kan zelfs multi tasken tegenwoordig. Echter het OS blijft nog gesloten, al probeert de EU dat open te breken, en doet Apple vervolgens WebApps voor EU inwoners laten breken in bèta 17.4, al wordt dat waarschijnlijk weer teruggedraaid alsnog na druk voor weer een onderzoek tegen Apple door de EU.

De Office apps die jij gebruikt werken ook op zowel Samsung als Apple. Mocht je zakelijk dit gebruiken, kan een werkprofiel op Android zodat de werkgever geen idee heeft wat je er verder op doet. Op iPad kan dat (nog?) niet.

Mijn advies, ga naar de MediaMarkt/andere winkel en bekijk/voel beide, en maak dan je keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door swhnld op 02-03-2024 21:15 ]