Shop met lokale winkels wilt art. niet online retour nemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:30
Hallo,

Mijn titel is wat afgekort omdat anders het probleem niet goed vermeld wordt. Ik heb een jaar geleden een muis gekocht bij *knip* Winkel . En deze willen mijn muis online niet retour nemen, na heel veel mailwisselingen en daarbij ook aangegeven dat ik om deze reden online de muis heb gekocht om niet langs te gaan, kost mij immers geld en tijd. Ook heb ik al een klacht neergelegd bij thuiswinkelwaarborg want ik dacht dat dit niet mocht.
Welke artikelen en argument kan ik nog gebruiken zodat ze het online aannemen.

Aan het laatste bericht kan ik merken dat ze ook klaar zijn met mij omdat ze het online gedeelte helemaal negeren.
Beste Daniel,

Helaas kunnen wij dit niet online voor je oplossen.
Gelieve om in een van onze vestigingen langs te komen.
Dan lossen we het daar voor je op.
Heb je verder nog vragen? Ik help je graag.

Met vriendelijke groet,

...
Met wat kan ik nog komen om dit toch online opgelost te krijgen.

Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2024 15:24 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 00:11
Welke reden geven ze op dat ze je muis niet retour nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
IceFox schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:33:
Welke reden geven ze op dat ze je muis niet retour nemen?
Beste Daniel,

Helaas is het niet mogelijk om het te versturen aangezien het niet meer om een reparatie gaat. Dit moet echt in een van onze vestigingen verholpen worden.
Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
...
Geen reden, gewoon kom maar langs eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met zo weinig informatie is niets te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Daniel. schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:29:
Mijn titel is wat afgekort omdat anders het probleem niet goed vermeld wordt. Ik heb een jaar geleden een muis gekocht bij knip (is bij deze wel van belang voor het noemen omdat ze nou eenmaal online en lokale winkels hebben). En deze willen mijn muis online niet retour nemen...
Je bent in ieder geval niet de enige met dat probleem:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Nielson schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:39:
[...]
Je bent in ieder geval niet de enige met dat probleem: knip
Dat gaat om dit probleem.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dus je broer gaat shopreviews plaatsen voor jouw aankopen? Dat lijkt meer op de schandpaal aanpak.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
gambieter schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:42:
Dus je broer gaat shopreviews plaatsen voor jouw aankopen? Dat lijkt meer op de schandpaal aanpak.
Zijn muis op mijn account gekocht, geen probleem lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 00:11
Daniel. schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:38:
[...]

[...]

Geen reden, gewoon kom maar langs eigenlijk.
Samen met die review van je broer heb ik een beetje het idee dat we hier niet het volledige verhaal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-05 17:13
Tja je gelijk halen en natuurlijk krijgen zijn twee verschillende dingen, wil je je gelijk halen zou je het nog via een advocaat kunnen proberen, of zelf even een aangetekende brief versturen, en anders naar de rechter. Maar is het jou dit waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
IceFox schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Samen met die review van je broer heb ik een beetje het idee dat we hier niet het volledige verhaal krijgen.
Kort samengevat, je koopt je muis online, gaat na één jaar stuk en ze verplichten je om langs te komen.

Eerste bericht nadat ik een serviceverzoek had gemaakt.
Serviceopdracht MMxxxxxxxxxx
Ik dacht dat ik via de mail een PostNL verzendlabel zou krijgen, maar ik krijg helemaal niets in de mail. Ook krijg ik niet in de mail dat ik dit garantieverzoek heb aangemaakt. Ik zou graag een verzendlabel ontvangen zoals omschreven in de omschrijving bij het proces dat je die krijgt.

Met vriendelijke groet,

Daniël
Bericht wat ik daarop terugkreeg:
Beste Daniel,

Helaas is het niet mogelijk om het te versturen aangezien het niet meer om een reparatie gaat. Dit moet echt in een van onze vestigingen verholpen worden.
Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
...
En sindsdien heen en weer geping van ik wil niet langskomen, je moet langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Opsturen

Als je toch een product wilt opsturen ter reparatie, dien je dit zelf te organiseren. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons reparatiecentrum aankomt en ook de kosten voor verzending draagt.
Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het terugsturen van je product, raden we je aan om:

- het product goed te verpakken,
- het product verzekerd te verzenden,
- alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven.

Zend het product onder vermelding van het bestelnummer en artikelnummer met bijgevoegd een duidelijke klachtomschrijving naar:

MediaMarkt Online Nederland
Pearyweg 1
4462 GT Goes
Bij het eerste kopje, "Mijn product is defect, wat nu?" geven ze nog aan dat ze een verzendlabel leveren.
Bij het tweede kopje, "Hoe kan ik mijn product ter reparatie aanbieden?" , is het eigen verantwoordelijkheid.

*knip* Link winkel

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Het gaat om garantie en geen reparatie. Dat ze hem repareren is prima maar het valt onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 21:12

edeboeck

mie noow noooothing ...

Het is me niet duidelijk wat je wil: wil je dat ze het product retour (zoals in "aankoopbedrag terug") nemen of wil je een vervanging/herstelling onder garantie?
quote: Citaat uit hun bericht
Helaas is het niet mogelijk om het te versturen aangezien het niet meer om een reparatie gaat.
Ben je zeker dat je geen "gewone" herstelling hebt aangevraagd? Ik ken hun online formulieren niet, maar stel dat je een herstelling ipv garantie aangevraagd zou hebben, levert dat misschien een misverstand op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb conform het SF Beleid de naam van de winkel uit de TS en uit een aantal reacties verwijderd. De link naar de website (en de shopreviews) heb ik in mo-tags gezet.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:34

Blokker_1999

Full steam ahead

Het begint met duidelijk te zijn natuurlijk. In de OP wordt de term retour gebruikt, later worden termen als herstelling en garantie gebruikt. Begin misschien eens met het probleem uit te leggen en wat je wenst te doen en te bereiken.

Een retour is namelijk gebruikelijk als je binnen de bezichtigingstermijn gebruik maakt van je recht om van de aankoop af te zien. In sommige gevallen is het ook mogelijk om de koop te ontbinden. Maar voor dat van een ontbinding zelfs maar sprake kan zijn moet de verkoper wel de kans krijgen om ervoor te zorgen dat je opnieuw een conform product hebt.

Je kan natuurlijk ook proberen om het proces bij de verkoper opnieuw op te starten, het product opnieuw voor garantie aan te bieden en nogmaals proberen om een verzendlabel te bekomen, iets wat volgens hen mogelijk moet zijn vanuit hun portaal.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
“Beste winkel, u geeft aan dat u het probleem alleen in een vestiging kunt verhelpen. Naar welke vestiging mag ik het product opsturen en ter attentie van wie?

Met vriendelijke groet,
*knip* Hinten naar naam winkel is niet de bedoeling. .”

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Daniel. schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:20:
Het gaat om garantie en geen reparatie. Dat ze hem repareren is prima maar het valt onder garantie.
Maar dan heeft het ook helemaal niks met 'retour nemen' te maken, zoals je begint. En je bent steeds wel erg kort (door de bocht) van stof. Misschien helpt het om de klantenservice eens te bellen en gewoon rustig in een gesprek tot een overeenkomst te komen. En dan niet gaan toeteren en blazen, gewoon een rustig, zakelijk gesprek waarin je jouw probleem uitlegt en bezwaren tegen het geopperde voorstel om langs te komen. Het zijn net mensen, daar aan de andere kant van de telefoon.

Overigens ook aan de andere kant van de balie, is mijn ervaring. Bovenstaande tip werkt ook prima in de winkel. Met wederzijds respect krijg je veel gedaan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
Je wil niet langsgaan omdat het je tijd en (en dus?) geld kost? Maar kost dit niet meer tijd? Heen en weer mailen, een topic aanmaken op tweakers, negatieve reviews plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Room42 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:28:
Misschien helpt het om de klantenservice eens te bellen en gewoon rustig in een gesprek tot een overeenkomst te komen.
Dan helpt het wel om te weten waar je recht op hebt, en ook waar je geen recht op hebt.

Het is al gezegd, maar even voor het overzicht:
  • Je hebt geen recht op "retour".
  • Je hebt geen recht op direct je geld terug, tenzij de winkel dat zelf aangeeft (in een gesprek of via bijvoorbeeld algemene voorwaarden).
  • Je hebt wel recht op een garantieafhandeling. De webwinkel kan je product vervangen door een nieuwe, of je product repareren. Dit moet kosteloos en zonder overlast gaan, dus hiervoor mag je een gratis retourlabel verwachten of iets vergelijkbaars (zoals een koerier).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Daniel. schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:29:
[...] kost mij immers geld en tijd.
morritz34 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:16:
Je wil niet langsgaan omdat het je tijd en (en dus?) geld kost? Maar kost dit niet meer tijd? Heen en weer mailen, een topic aanmaken op Tweakers, negatieve reviews plaatsen.
Jij (ver)draait zijn woorden (om). Waarom doe je dat? :F Het kost hem geld én tijd. Reiskosten wel eens van gehoord? :w Sowieso snap ik niet wat je met deze vraag wilt bereiken. Waar wil je TS voor uitmaken of wat wil je hem adviseren? Help me je begrijpen.

Voor de duidelijkheid; in de review geeft zijn broer aan dat ze in het buitengebied wonen. Dus de *winkel* zal niet om de hoek zijn. Het is, mijns inziens, dus een valide punt om niet naar de winkel te willen als een post(NL)-punt veel dichterbij is.

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 02-03-2024 19:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• morritz34
Room42 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:23:
[...]

[...]

Jij (ver)draait zijn woorden (om). Waarom doe je dat? :F Het kost hem geld én tijd. Reiskosten wel eens van gehoord? :w Sowieso snap ik niet wat je met deze vraag wilt bereiken. Waar wil je TS voor uitmaken of wat wil je hem adviseren? Help me je begrijpen.
De enige die woorden omdraait ben jij momenteel. En insinueren dat ik hem ergens voor wil uitmaken? En ja van reiskosten heb ik wel eens gehoord. Vooropgesteld vind ik jouw reactie vrij eigenaardig maar zal het niet op de man spelen.

Waarom ik de vraag stel is vrij eenvoudig; als je aangeeft geen tijd te hebben een product retour te komen brengen maar vervolgens wel veel tijd steekt in communicatie, een wellus/nietus spelletje, mensen op een forum vragen gaat stellen etc. kun je je afvragen of je die tijd dan niet had kunnen besteden aan het terugbrengen.

Het leek mij een vrij normale en duidelijke vraag, maar blijkbaar niet. Ik hoop dat jij hem nu ook begrijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
morritz34 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:31:
[...]

Het leek mij een vrij normale en duidelijke vraag, maar blijkbaar niet. Ik hoop dat jij hem nu ook begrijpt.
Ik las jouw reactie als een van de vele sarcastische trolls/flaims, vandaar mij reactie. Na hem opnieuw te lezen is jouw vraagstelling oprechter dan hoe ik hem las, excuses. Omdat uit de review blijkt dat ze, waarschijnlijk, niet dichtbij de winkel wonen, begrijp ik het standpunt van de TS wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 02-03-2024 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
Room42 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:56:
[...]

Ik las jouw reactie als een van de vele sarcastische trolls/flaims, vandaar mij reactie, excuses. Omdat uit de review blijkt dat ze, waarschijnlijk, niet dichtbij de winkel wonen, begrijp ik het standpunt van de TS wel.
Nee het was een serieuze vraag. En ik heb op mijn beurt de review niet inhoudelijk gelezen.

OT: Ik weet nog wel in het verleden als ik online iets bij deze winkel had besteld dat ik het juist niet naar de fysieke winkel kon brengen omdat dit los stond van de online webshop. Dit is dus blijkbaar veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
morritz34 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:59:
[...]

Nee het was een serieuze vraag. En ik heb op mijn beurt de review niet inhoudelijk gelezen. Dus excuses voor de wat scherpe reactie

OT: Ik weet nog wel in het verleden als ik online iets bij deze winkel had besteld dat ik het juist niet naar de fysieke winkel kon brengen omdat dit los stond van de online webshop. Dit is dus blijkbaar veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50
'wil', niet 'wilt' en 'garantie', niet 'retour'.

Juridisch: de garantie moet in de basis op de zelfde manier geleverd worden als waarop het product geleverd is. Opsturen naar een vestiging van de winkel is al een aardig idee, maar dan zit je al meteen met de kosten van het verzenden die ze ongetwijfeld niet willen vergoeden.

Dus stel ze in gebreke (dat wil zeggen dat je ze een redelijke termijn geeft om alsnog de garantieverplichting uit te voeren) en geef daarbij aan dat wanneer ze in verzuim geraken, je het herstel zelf zult laten uitvoeren en de kosten op de winkel zult verhalen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:47
*knip* Laten we dit soort dingen maar niet aanbevelen.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboom
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-08-2024
*knip* Troll

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 03-03-2024 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:25
morritz34 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:16:
Je wil niet langsgaan omdat het je tijd en (en dus?) geld kost? Maar kost dit niet meer tijd? Heen en weer mailen, een topic aanmaken op tweakers, negatieve reviews plaatsen.
Hangt er vanaf. Als jij 5 dagen in de week voor de werk in de trein/bus zit voor 30 minuten heb je genoeg tijd dat je kan bellen/mailen topic maken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:06
Ik denk dat het allemaal een communicatieprobleem is. Als ik op de website van de verkoper kijk bieden ze ook aan op het defect op te kunnen sturen naar hun logistiek centrum. Heeft de ts het niet per abuis aangemeld voor een retour onder wkoa om zo zijn geld terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
loki504 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:32:
[...]

Hangt er vanaf. Als jij 5 dagen in de week voor de werk in de trein/bus zit voor 30 minuten heb je genoeg tijd dat je kan bellen/mailen topic maken etc.
Daarom vraag ik het ook i.p.v. aannames te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Mijn ervaring is dat de scheiding van online aankopen en in de winkel aankopen gebruikelijk is bij veel ketens die zowel een website winkel hebben alsook fysieke winkels.
Gewoon accepteren dat het nou eenmaal zo is en verder niet meer over druk maken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JukeboxBill schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:52:
Mijn ervaring is dat de scheiding van online aankopen en in de winkel aankopen gebruikelijk is bij veel ketens die zowel een website winkel hebben alsook fysieke winkels.
Gewoon accepteren dat het nou eenmaal zo is en verder niet meer over druk maken.
Topic ook gelezen? :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:52:
De muis is online gekocht. Al hebben ze een fysieke winkel op de zuidpool, online kopen is online garantie afhandelen.

En wat is nu echt ‘online’? Er wordt alsnog een fysiek product opgestuurd en gerepareerd.
Pagina: 1