Uitgeschakelde EVBox laadpaal heractiveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Het bedrijf waar ik voor werk is ongeveer twee jaar geleden in een pand getrokken dat wordt verhuurd door een bedrijf dat vrijwel alle gebouwen in de omgeving heeft gemoderniseerd. Daar horen uiteraard laadpalen bij die de verhuurder op zijn beurt weer heeft uitbesteed aan GroenEco/Robocharge. Dat was aan het begin perfect, want dat betekende dat we tegen een redelijk tarief (~30ct/kWh) konden opladen. Echter is de uitbater van de laadpalen het afgelopen jaar begonnen met het verhogen van hun tarieven waardoor we inmiddels al aan de 84ct/kWh zitten. Mijn werkgever geeft elk kwartaal weer een stroomprijs door aan GroenEco en die is het afgelopen jaar nauwelijks veranderd, dus de stijging komt vrijwel geheel voort uit een verhoogde marge.

Nu wil het zo zijn dat er ook nog oude laadpalen op het terrein staan die door de vorige eigenaar zijn geplaatst en afgesloten bij de verkoop. Dit zijn de typische EVBox laadpalen (afbeelding ter voorbeeld). Deze aansluiting heb ik teruggevonden en kan zo weer worden aangesloten, maar nu komt de vraag: is het eenvoudig om deze palen weer in gebruik te nemen? Uiteraard moet er een systeem komen dat de werknemers de werkgever betalen voor het stroomgebruik, maar dan zonder de enorme winstmarges die op de nieuwe palen worden gehanteerd. Online zie ik dat EVBox zelf een service aanbiedt om de betalingen te regelen (Everon), maar ik heb geen idee of we deze palen daar zomaar op kunnen aansluiten.

Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat en of het überhaupt mogelijk is? Eventueel sleutelen aan de palen is geen probleem (bij mijzelf en collegas is er voldoende kennis van zowel vermogens- als micro-elektronica).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkQ3SV8JjmBKirqfBhcpr4Y72ig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7fdblQ5pT08BXqQjykcoH9uK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je er al eens een opengemaakt om te zien wie de echte fabrikant van die palen is? Dat maakt misschien het zoeken makkelijker.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Bij mijn weten is EVBox ook daadwerkelijk de fabrikant. Aan de buitenkant zitten alleen stickers van het bedrijf dat tot een paar jaar geleden in dit gebouw zat, maar ik herken het model als de EVBox ik heb afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:37
Ik heb zelf een op marktplaats gekocht die 2 jaar op de plank lag. Bij evbox een account aangemaakt, box opengemaakt voor de registratie gegevens en de stations ingevoerd. Werkt nog steeds dus weet niet of je een probleem hebt .. denk dat ze gewoon werken.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb je ook toevallig gekeken bij de verdeelkast (Groepenkast) waar de kabels binnen komen van het pand.
Wellicht dat daar het vorige bedrijf naam nog op staat die het in beheer had.

Of vermoedelijk beheerd door Joelz of andere maatschappij.
*Ofwel een systeem voor bedrijven/Complexen zodat gebruikers met een RFID kaart gebruik van kunnen maken. (Joelz doet metingen op afstand voor electra/gas ect.)

Bijvoorbeeld:
https://www.joulz.nl/nl/l...anbod-zakelijke-laadpalen
*Het kan zo zijn na vertrek vorige bedrijf dat het te veel geld koste en levensduur had bereikt van de palen dat ze bleven staan.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revisto123
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-06 16:34
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 29-11-2024 14:06 . Reden: Spam ]

Pagina: 1