Toon posts:

Aanschaf nieuwe versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb pas 2 Infinity reference 51MK II gekocht >:) . komt leuk geluid uit :9~ .Heb nu nog een sony minisetje(met md speler) is al wel een verbetering ten opzichte van de originele boxen(die zogen echt hard). maar om meer uit die infinity's te halen wil ik binnenkort(lees: als ik genoeg gespaard heb) een nieuwe versterker gaan kopen. ik weet nog niet of ik een stereo, of een 5.1 versterker zal gaan kopen. met het oog op de toekomst denk ik dat het verstandig is om voor 5.1 te gaan(voordat er gezeur losbarst van: je hebt maar 2 speakers: als ik een 5.1 versterker koop, komen er ook nog wel meer speakers bij) na een versterker komt er dan, in geval van 5.1 nog een dvd speler bij, en anders gewoon cd. een voordeel van een dvd speler, is wel dat hij(in sommige gevallen, voor mij dan een voorwaarde mp3 cd's kan spelen) nou is mijn vraag: is het verstandig om voor een 5.1 versterker te gaan, en dan een dvd speler met mp3 support te kopen, of gewoon stereo met een cd speler??
het budget voor de versterker zal ongeveer...(denk denk) 700-800 gulden zijn.
alvast bedankt

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/HomeProducts/HomeProductDetails/0,1422,612,00.html
dit is wel een mooie versterker voor 900,- bij staffhorst in utrecht, waarschijnlijk ergens anders ook wel goedkoper te koop. ik ga zelf a.s. maandag de D710S kopen
en het is idd verstandig om nu toch te beginnen met 2 boxxen en dan later nog 2 (wel het zelfde merk kopen)
en een center+subwoofer
succes met het zoeken naar een versterker,
ben benieuwd welke jij gaat kopen

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
uit jouw reactie begrijp ik dus dat het verstandig is om voor 5.1 te gaan?? lijkt me zelf ook wel... moet nog even wachten tot mijn salaris(hmmm klinkt raar als 15 jarige >:) :9~ )is gestort, gaat nog wel een tijdje overheen.
ps die pioneer ziet er wel heel wreed uit zeg >:) :9~ !!!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:31
Mooie boxen, ik heb ze zelf ook! Ik heb er zelf een Onkyo TX-SV636 versterker bij, samen met een Onkyo CD-speler. Ik draai veel trance en de bassen zijn zeer zuiver en bij bepaalde nummers "voel" je de lage tonen alleen (je hoort ze niet), Ook het hoge en midden bereik is heel mooi. Uiteraard is mijn type versterker niet meer te koop, maar Onkyo versterkers komen meestal zeer goed uit de tests.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het niet te vergelijken is met bv. een Marantz versterker oid.

Ik heb het hele zootje 2 jaar geleden in Amersfoort gekocht. En toendertijd was ik maar f 1800,- kwijt (versterker alleen al kostte indertijd plusminus f 1600,-). Misschien een ideetje???

Verwijderd

Mooie stereo reciever van harman.kardon f 1000,--
de hk3370.

Je hebt ook wel in voor +- het zelfde bedrag een
dolpy reciever. Kijk maar eens op www.harmankardon.com

Verwijderd

Het is in iedergeval zeker geen slecht id om een paar honder meer uit te geven voor dat soort spul ;)

Heb zelf sinds kort de hk3370 en is een super krachtige
versterker voor dat geld heb de dolby reievers ook gehoord en daarmee is het hbet zelfde ;)

*kon ze vorige bericht niet editten :?

• pyravex

pyravex

weet iemand nog een online shop waar je goedkoop
de Pioneer VXS D710S kan kopen??
ik zoek een online shop

Verwijderd

Topicstarter
ik voeg hier nog even aan toe dat het komt te staan op mijn kamer(4 bij 3.5meter). wat op zicht best wel een kleine ruimte is(vind ik zelf). ik vind duizend gulden wel te veel, want bedenk wel dat ik ook nog een dvd of cd speler erbij moet kopen(later pas, maar ik wil mezelf dus voor die versterker niet in de schulden steken). vind de harman kardon receivers wel een mooi design hebben, over het geluid ervan kan ik niks zeggen. ik vind zelf dat versterers/receivers van NAD er mooi uitzien, maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn. omdat mijn pa een NAD versterker heeft kan ik er wel over zeggen dat er een leuk stuk geluid uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
ik voeg hier ook nog aan toe, dat ik voor zover mogelijk graag een receiver en cd/dvd speler met het zelfde design wil hebben. dus van hetzelfde merk(voor zover mogelijk) is niet per se noodzakelijk maar het oog wil ook wat.....

Verwijderd

Topicstarter
^^^^kick^^^^
niemand die mij advies kan geven :( ?

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Niemand snapt wat je wil denk ik, ik snap ook geen (#*&# wat je nou precies wil....

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een nieuwe receiver, en nou was naast mijn vraag: joh welke is goed en welke bevelen jullie aan, ook nog de vraag: zal ik voor stereo of 5.1 gaan
dus even op een rijtje gezet >:)
-ik wil een nieuwe receiver kopen, zal ik voor stereo gaan of voor 5.1
-en als de bocenstaande vraag beantwoord is, welke zou dan een goede keus zijn?
hopelijk is het nu duidelijk. budget=700,800 gulden

• hervaz
Het is natuurlijk persoonlijk maar ik vind stereo veel mooier, voor 800 piek koop je een middelmatige 5.1 bak maar een mooie stereo. Tevens vind ik 5.1 een beetje een hype, er komen hier wel eens mensen over de vloer en die zeuren dat mijn stereo opstelling wel aardig is maar ik toch eens 5.1 moet kopen! ;(

Voor stereo versterkers kan ik je dan de merken NAD,Rotel,Teac,Sony ES,Sherwood,Cambridge aanraden, mocht je meer interesse hebben in stereo kan ik altijd nog ffies wat pics en ervaringen posten....

Verwijderd

Topicstarter
mijn pa heeft een NAD versterker, en ik heb pas mijn infinity's daar is aangesloten om is te luisteren hoe dat klonk, en klonk idd erg mooi. ik zit 5.1 te overwegen, omdat het naar mijn idee toch de toekomst heeft, en ik wil liever niet over een jaar of 2 weer een nieuwe versterker halen, en alsnog een dvd speler kopen, omdat dat weer de nodige extra kosten met zich meebrengt....

• hervaz
Wat denk je nou zeg, dat over 2 jaar stereo is uitgestorven? lol :)

Verwijderd

Topicstarter
uhm nee, maar als je nu de positie van dvd ziet ten opzichte van 2 jaar geleden, wat kan je dan concluderen? juist, dat dvd sterk terrein aan het winnen is. en dvd over een stereo versterker, tja dan doe je jezelf wel tekort denk ik...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14

DarkSide

theres no place like ::1

Stereo is voor muziek liefhebbers.
5.1 is voor film liefhebbers.
Er zijn live DVD's die opgenomen zijn in 5.1 die best goed klinken. En het is best genieten.
CD's klinken beter op een goede stereo versterker.
DVD-audio en Super Audio CD (de opvolger van de cd) kunnen meerdere kanalen aan. Toch zal muziek voornamelijk op 2 speakers gespeeld worden denk ik.
Wat heb ik? Ik heb een AV versterker, en hoop door wat meer geld uit te geven daarvoor toch nog een redelijk stereo versterker over te houden.
Vraag is wat ben jij.
kijk je veel fims op DVD.
Of gaat het echt alleen om muziek?

Feit blijft wel dat je voor hetzelfde geld een betere stereo versterker hebt dan een AV versterker.
Maar dan is de vraag weer wat zijn je eisen.
Voor dat geld vindt ik heb je niet echt veel.
Misschien een paar honderd er bij en een leuke yamaha kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 20:36 schreef DarkSide het volgende:
Stereo is voor muziek liefhebbers.
5.1 is voor film liefhebbers.
Er zijn live DVD's die opgenomen zijn in 5.1 die best goed klinken. En het is best genieten.
CD's klinken beter op een goede stereo versterker.
DVD-audio en Super Audio CD (de opvolger van de cd) kunnen meerdere kanalen aan. Toch zal muziek voornamelijk op 2 speakers gespeeld worden denk ik.
Wat heb ik? Ik heb een AV versterker, en hoop door wat meer geld uit te geven daarvoor toch nog een redelijk stereo versterker over te houden.
Vraag is wat ben jij.
kijk je veel fims op DVD.
Of gaat het echt alleen om muziek?
ik kijk nu nog geen films op dvd, omdat ik nog geen dvd speler heb(hmmmz dat klinkt logisch :P kijk wel films op video :r )
Feit blijft wel dat je voor hetzelfde geld een betere stereo versterker hebt dan een AV versterker.
Maar dan is de vraag weer wat zijn je eisen.
Voor dat geld vindt ik heb je niet echt veel.
Misschien een paar honderd er bij en een leuke yamaha kopen.
weet jij wel wat een rib uit mijn lijf die 800 gulden is, als arme 15 jarige scholier!? want naast audio kopen zijn er ook nog meisjes die ook veel geld kosten(uhhhmm, lees mijn eigen uitspraak en nee, ik heb het niet over hoeren :D ) en mijn inkomsten zijn ook redelijk beperkt...

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 18:07 schreef pyravex het volgende:
http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/HomeProducts/HomeProductDetails/0,1422,612,00.html
dit is wel een mooie versterker voor 900,- bij staffhorst in utrecht, waarschijnlijk ergens anders ook wel goedkoper te koop. ik ga zelf a.s. maandag de D710S kopen
en het is idd verstandig om nu toch te beginnen met 2 boxxen en dan later nog 2 (wel het zelfde merk kopen)
en een center+subwoofer
succes met het zoeken naar een versterker,
ben benieuwd welke jij gaat kopen
Ik heb deze vandaag samen met de bijbehorende speakers en de DVD speler gekocht voor maar Fl 2.250,-. Na het luisteren was ik echt meteen verkocht het geluid was super. :9~ Helaas was het niet op voorraad en moet ik een week wachten. :( Maar ik kreeg wel een gratis DVD erbij :)

• DarkSide

DarkSide

Tja tis of het een of het ander.
Nee serieus, kijk gewoon rond naar aanbiedingen.
Dan kom je wel ongeveer op jouw budget uit voor een leuke AV versterker.
YAMAHA RXV 420 BV dacht dat die rond de 900 was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 20:47 schreef Henkules het volgende:

[..]

Ik heb deze vandaag samen met de bijbehorende speakers en de DVD speler gekocht voor maar Fl 2.250,-. Na het luisteren was ik echt meteen verkocht het geluid was super. :9~ Helaas was het niet op voorraad en moet ik een week wachten. :( Maar ik kreeg wel een gratis DVD erbij :)
dat is heel fijn voor je maar wat voegt dat aan mijn zoektocht naar een antwoord toe???

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 20:52 schreef DarkSide het volgende:
Tja tis of het een of het ander.
Nee serieus, kijk gewoon rond naar aanbiedingen.
Dan kom je wel ongeveer op jouw budget uit voor een leuke AV versterker.
YAMAHA RXV 420 BV dacht dat die rond de 900 was.
ik hou ook al een oogje in het zeil wat betreft aanbiedingen. maar voordat ik beter rond wil gaan kijken wil ik eerst voor mezelf duidelijk hebben of ik een 5.1 of stereo receiver wil. een voordeel van 5.1 is dat je er nog mee kan uitbreiden(extra speakers, sacd enz) en dat kan met stereo niet...

Verwijderd

ehm wat is 5.1 nou weer ... is dat anders dan dolby surround of dolby pro logic?

• DarkSide

DarkSide

Dat is digitale surround.
6 kananlen. 5 speakers en een sub.
verdere info check this: [topic=85720/1/25]

• pyravex

pyravex

Op zondag 09 september 2001 20:47 schreef Henkules het volgende:

[..]

welke heb je gekocht? die 510 of de 710S??
en waar heb je um gekocht en voor hoeveel???

Verwijderd

Topicstarter
^^^^kick^^^^^
iemand die me kan helpen :? :? :? :?

• hervaz
Vanavond niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
ben er nog steeds niet uit wat ik nou moet kopen, en heb nu wel een hoop geduld getoond :Z :Z bijna elke tweaker heeft wel een installatie dus iedereen zou me toch wel advies kunnen geven??? of in ieder geval een paar dan >:)

Verwijderd

Topicstarter
heb trouwens pas mijn oog laten vallen op de harman kardon HD 3470, weet iemand of dat wat is?
een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/HK3470.jpg
ziet er lekker uit vind ik. weet iemand hoe duur zo'n geintje ongeveer kost en heeft iemand er ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
sjonge is er toch wel iemand die me hiermee verder kan helpen?? :'(

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52

koboy

Heb een idee voor een icon

Op maandag 17 september 2001 10:38 schreef wiebe het volgende:
sjonge is er toch wel iemand die me hiermee verder kan helpen?? :'(
Tis dat je het zo vriendelijk vraagt.

Eerst even een samenvatting van de opdracht en aannames:
- Reciever, ongeveer 800 piekies
- Zo te horen ben je geen hifi-freak. 5.1 lijkt mij dan (gezien de verwachtte economische levensduur) wat voor jou.

Voor 800 gulden kan je een 5.1 versterker kopen, en best wel een leuke. Zelfs een kwaliteitsmerk is mogelijk, als je bereid bent op wat features in te leveren.
Zo heb je bijvoorbeeld voor 850 gulden bij Stassen een Yamaha RXV-420. Voor mij persoonlijk komt deze net iets te kort (geen 96KHz/24bit DAC, geen SVHS video in), maar het is best een leuk ding.

Ga lekker eens kijken (op een rustig tijdstip, en dit is geen aanzetten tot spijbelen B-) ) in de plaatselijke beter gesorteerde hifi winkel. Kijk goed naar de prijzen, mogelijkheden, en luister ook wat. Slaap er dan nog een paar nachtjes over, en beslis dan wat (en waar) je koopt.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Je moet kijken naar een 5.1 receiver. Dat is vooral leuk bij dvd. Het geluid is geweldig wanneer je een dvd kijkt. Het stereo geluid van een versterker in 2channel mode is zeker goed. Wanneer je topklasse wil kost het je veel te veel, voor iets wat je niet altijd hoort.
Naast je versterker een dvd-speler is dan een must. Een losse cd-speler bij is zeker makkelijk. Want dvd-spelers hebben meestal niet de functies van een cd speler. En cd-spelers kosten tegenwoordig een prikkie.
Als je surround-speakers wilt moet je eens kijken naar
jbl scs 75, met sub. Die kan je dan gebruiken voor de film en je infinity voor de muziek/stereo.

Succes is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
heb nu mijn oog op deze laten vallen:
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/img_e_avr_sr4200_lrg.gif
iemand hier ervaring mee???
volgens mij moet dit ongveer rond de 1000 gulden kosten, dat moet wel haalbaar zijn voor mij( ff flink werken en minder smsen :7 :7 :7 )
weet iemand of dit wat is?
ben dan van plan daarna een dvd speler te kopen, en daarna rear speakers maar dat duurt nog wel een tijdje maar bedenk wel: een scholier heeft een beperkt budget!
heb nu nog mijn infinity's op een sony minisetje aangesloten(niet lachen) en als ik dan een cd in een dvd speler afspeel aangesloten op de genoemde versterker klinkt dat toch wel beter als een gaar minisetje??

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zondag 09 september 2001 20:33 schreef wiebe het volgende:
uhm nee, maar als je nu de positie van dvd ziet ten opzichte van 2 jaar geleden, wat kan je dan concluderen? juist, dat dvd sterk terrein aan het winnen is. en dvd over een stereo versterker, tja dan doe je jezelf wel tekort denk ik...
Waarom niet beide? Ik persoonlijk vind muziek in stereo toch wel mooier dan in 5.1.

Bovendien (nu spreek ik even persoonlijk!!) zou ik voor muziek hele andere speakers willen dan voor film. Ik ben niet zo'n hele filmkijker, maar ik vind 5.1 wel leuk. Dus een verzameling kleinere boxen voor de filmset (8 grote speakers in een kamer is zelfs mij teveel van het goede).
En dan twee toppertjes voor muziek. en die mogen van mij dan ook wel hun eigen versterker(s :) ) hebben.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 19 september 2001 22:14 schreef Lampje het volgende:

[..]

Waarom niet beide? Ik persoonlijk vind muziek in stereo toch wel mooier dan in 5.1.

Bovendien (nu spreek ik even persoonlijk!!) zou ik voor muziek hele andere speakers willen dan voor film. Ik ben niet zo'n hele filmkijker, maar ik vind 5.1 wel leuk. Dus een verzameling kleinere boxen voor de filmset (8 grote speakers in een kamer is zelfs mij teveel van het goede).
En dan twee toppertjes voor muziek. en die mogen van mij dan ook wel hun eigen versterker(s :) ) hebben.
Ik denk niet dat Wiebe's budget zover uitgerekt kan worden.

Die Marantz ziet er goed uit. Is eigenlijk altijd wel goed, samen met Yamaha, Denon, Harman Kardon en Onkyo (duur).
Ik zou je willen aanraden om de volgende uitverkoop in de gaten te houden en dan toe te slaan. Zo heb ik mijn Yamaha RXV595a-RDS ooit van 1399 voor 999 gekocht.
Voor een DVD hoef je tegenwoordig ook niet zo heel veel meer uit te trekken. Pioneer DV444, Philips 712/722 zijn nu f 800, maar worden ook minder in de uitverkoop. In Duitsland kan je zelfs regelmatig voor DM 499 terecht voor de kwaliteitsmerken. Ik heb mijn JBL rears+center ook van 399 voor f249 gekocht deze zomer. Gewoon geduld oefenen en de sites in de gaten houden:
www.raf.nl www.areadvd.de www.mediacheckpoint.de

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 20:31 schreef wiebe het volgende:
heb nu mijn oog op deze laten vallen:
[afbeelding]
iemand hier ervaring mee???
volgens mij moet dit ongveer rond de 1000 gulden kosten, dat moet wel haalbaar zijn voor mij( ff flink werken en minder smsen :7 :7 :7 )
weet iemand of dit wat is?
ben dan van plan daarna een dvd speler te kopen, en daarna rear speakers maar dat duurt nog wel een tijdje maar bedenk wel: een scholier heeft een beperkt budget!
heb nu nog mijn infinity's op een sony minisetje aangesloten(niet lachen) en als ik dan een cd in een dvd speler afspeel aangesloten op de genoemde versterker klinkt dat toch wel beter als een gaar minisetje??
Marantz maakt versterkers welke juist ook door musici gewaardeerd worden. Dat zegt wel iets over de kwaliteit.

Mijn advies is overigens eerst luidsprekers naar smaak te kiezen en dan pas een daarbij passende versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 23:45 schreef victorvo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Wiebe's budget zover uitgerekt kan worden.

Die Marantz ziet er goed uit. Is eigenlijk altijd wel goed, samen met Yamaha, Denon, Harman Kardon en Onkyo (duur).
Ik zou je willen aanraden om de volgende uitverkoop in de gaten te houden en dan toe te slaan. Zo heb ik mijn Yamaha RXV595a-RDS ooit van 1399 voor 999 gekocht.
Voor een DVD hoef je tegenwoordig ook niet zo heel veel meer uit te trekken. Pioneer DV444, Philips 712/722 zijn nu f 800, maar worden ook minder in de uitverkoop. In Duitsland kan je zelfs regelmatig voor DM 499 terecht voor de kwaliteitsmerken. Ik heb mijn JBL rears+center ook van 399 voor f249 gekocht deze zomer. Gewoon geduld oefenen en de sites in de gaten houden:
www.raf.nl www.areadvd.de www.mediacheckpoint.de
dank, hier heb ik wat aan :7 :7 ik zal het in de gaten houden. heb ook al een paar What-hifi's in huis gehaald, en ff doorgeplozen >:) in een what hifi staat ook een onkyo surround receiver voor 400 pond, als ik thuis ben zal ik wel ff de specs posten, ziet nu op school( >:) )
En dan twee toppertjes voor muziek. en die mogen van mij dan ook wel hun eigen versterker(s ) hebben
dit is inderdaad nu nog niet haalbaar, misschien dat als ik later een hoop geld heb kan dit wel, maar dit is nu zeker niet aan de orde.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 00:00 schreef 480 het volgende:

[..]

Marantz maakt versterkers welke juist ook door musici gewaardeerd worden. Dat zegt wel iets over de kwaliteit.

Mijn advies is overigens eerst luidsprekers naar smaak te kiezen en dan pas een daarbij passende versterker.
hmmmmmz als je ook het begin had gelezen had je gezien dat ik reeds al speakers heb, het zijn de infinity reference 51 MK II :7 :9~
Pagina: 1