Hulp bij keuze e-bike (riem, krachtige motor, degelijk)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mijn vriendin en ik zijn bezig met de aanschaf van een e-bike, en na veel onderzoek, sta ik op het punt mijn keuze te maken. Altijd goed om hier nog even te checken natuurlijk :)

Voor mijn vriendin is het makkelijk: die wil een mamafiets en er moet een mandje voor kunnen, dus het aantal mogelijkheden is beperkt. Ze is bij de Gazelle Bloom-serie uitgekomen. Degelijk merk, accu in (nouja, op) frame en een krachtige motor op de C380 versie van Shimano.

Voor mijzelf ben ik er nog niet helemaal uit. Ik wil sowieso een model met riem-aandrijving, vering en een stevige motor. Ik neig naar de Gazelle Chamonix C5 HMS (betere prijs) of de Gazelle Grenoble C5 HMS (duurder, maar wel krachtigere motor).

Ik ga hem gebruiken voor wekelijkse ritjes naar de gym, af en toe ritjes naar de stad (10-12km) en met mooi weer langere ritjes met m'n vriendin. Het is allemaal (zo goed als) vlak dus de grootste uitdaging wordt tegenwind. Toch lijkt een krachtigere motor me wel prettig want als ik dan toch een elektrische fiets koop ben ik niet van plan inspanning te leveren. Anders stap ik namelijk wel op mijn racefiets :) Ik heb de Shimano 60nm motor al geprobeerd en die leek me eigenlijk wel krachtig zat. Maar toch, de Grenoble C5 heeft voor een paar honderd euro meer een iets comfortabeler stuur, een koplamp die minder fragiel lijkt, en een krachtigere motor.

Ik heb ook nog naar Cube gekeken, met name de Supreme Hybrid serie. Die zijn erg interessant, alleen momenteel niet goed verkrijgbaar bij mij in de buurt (het noorden van het land). En ik wil ze toch vantevoren even kunnen testen.

Nog een alternatief is de Brinckers Brisbane GT MCT Belt. Nadeel is dat ik die hier in de buurt alleen met lage instap zie, en de Bafang-motor vind ik ook geen pluspunt (wel erg krachtig, maar Bosch staat beter bekend op het gebied van betrouwbaarheid).

De nieuwe Veloretti's lijken me ook erg mooi en met goede specs, maar zitten wederom niet hier in de buurt. En gezien de problemen die worden gemeld, ga ik liever voor een degelijk, bekend merk zoals Gazelle.

Andere interessante modellen zijn veelal duurder, en ik vind het eigenlijk al wel duur zat :P

Kortom, ik denk dat het de Chamonix of de Grenoble moet worden. De Grenoble heb ik overigens zelf al, als non-elektrisch, en daar ben ik erg tevreden over.

Mijn vraag hier is voornamelijk of ik iets over het hoofd zie. Ik ga de Chamonix en Grenoble nog testen, en de Brinckers waarschijnlijk ook, maar als er iemand nog andere ideeën heeft, dan hoor ik ze graag :)

Beste antwoord (via RoD op 05-03-2024 19:03)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik lees even mee omdat ik rond hetzelfde budget shop van max ~€3500 en toevallig inderdaad niet tevreden ben met de leverkwaliteit van een Veloretti Ace 2 (gaat retour). Er zijn behoorlijk wat opties in deze prijsklasse.

Ben zelf fan van Bosch middenmotoren gepaard met een Enviolo Automatiq zodat je écht zonder inspanning kan fietsen :P Stella heeft vaak een matig imago, maar de Morena Premium biedt wel veel specs voor het geld: https://www.stella.nl/p/morena-premium-mdb-fi-black . Bosch CX motor, Gates CDX riem, Enviolo Automatiq en voor +€200 een 625 Wh accu (eindprijs €3199). Ik ga donderdag eentje proefrijden. Er is ook een duurder Pro model met Bosch BES3 + Kiox 300 scherm.

Had je deze fiets ook meegenomen in je zoektocht? Of ben je redelijk gericht op Gazelle nu? Ben benieuwd naar je testbevindingen!

Edit: de Kalkhoff suggestie van @janvanduschoten hierboven is ook wel interessant. Zeer degelijk merk en geleverd met Bosch CX BES3 motor, Gates CDX belt en 625Wh accu.

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 05-03-2024 15:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04 10:22
In welke prijsrange zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Rond de 3500. Ik kwam trouwens recent nog de Pegasus Ravenna EVO NV Belt 2023 tegen. Die is nu afgeprijsd en is qua specs net even wat beter dan de Gazelle Grenoble C5. Dus de Pegasus staat nu op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

RoD schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:53:
Ik ga hem gebruiken voor wekelijkse ritjes naar de gym, af en toe ritjes naar de stad (10-12km) en met mooi weer langere ritjes met m'n vriendin. Het is allemaal (zo goed als) vlak dus de grootste uitdaging wordt tegenwind. Toch lijkt een krachtigere motor me wel prettig want als ik dan toch een elektrische fiets koop ben ik niet van plan inspanning te leveren.
Wil je graag zo hard mogelijk optrekken? Harder dan 25 km/h gaat je e-bike toch niet, dus wat is het nut van veel vermogen? Op standje turbo duwt ie je toch wel door de wind heen en aangezien je een racefiets hebt begrijp je ook hoe schakelen werkt dus waar is de meerwaarde tov 40 nm of zelfs 25?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
bombadil schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:17:
[...]

Wil je graag zo hard mogelijk optrekken? Harder dan 25 km/h gaat je e-bike toch niet, dus wat is het nut van veel vermogen? Op standje turbo duwt ie je toch wel door de wind heen en aangezien je een racefiets hebt begrijp je ook hoe schakelen werkt dus waar is de meerwaarde tov 40 nm of zelfs 25?
Ik heb een 60nm Shimano vergeleken met een 75nm Bosch en met tegenwind fiets je met de Bosch gemakkelijker naar de 25km. Met de Shimano moet je nog wel wat kracht op de trappers zetten, zeg maar. 40nm Shimano heb ik ook geprobeerd en dat was ook weer een stukje minder kracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Had je al eens gekeken naar een Kalkhoff fiets?
Ook een 75 Nm motor van Bosch (BES3 systeem), riem, 625 WH accu.

https://www.fietsvoordeel...cite-blx-2024-zwart-heren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oy88jsfjWr3xSZSaLgLPai0EIxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u7ILz3OQVFJpbaeg2DRuWI1Z.png?f=fotoalbum_large

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:37
Ik heb de chamonix C5 op standje max ga je makkelijk door de wind heen.
Ook makkelijk via een app op 32 km/h te zetten en weer terug.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik lees even mee omdat ik rond hetzelfde budget shop van max ~€3500 en toevallig inderdaad niet tevreden ben met de leverkwaliteit van een Veloretti Ace 2 (gaat retour). Er zijn behoorlijk wat opties in deze prijsklasse.

Ben zelf fan van Bosch middenmotoren gepaard met een Enviolo Automatiq zodat je écht zonder inspanning kan fietsen :P Stella heeft vaak een matig imago, maar de Morena Premium biedt wel veel specs voor het geld: https://www.stella.nl/p/morena-premium-mdb-fi-black . Bosch CX motor, Gates CDX riem, Enviolo Automatiq en voor +€200 een 625 Wh accu (eindprijs €3199). Ik ga donderdag eentje proefrijden. Er is ook een duurder Pro model met Bosch BES3 + Kiox 300 scherm.

Had je deze fiets ook meegenomen in je zoektocht? Of ben je redelijk gericht op Gazelle nu? Ben benieuwd naar je testbevindingen!

Edit: de Kalkhoff suggestie van @janvanduschoten hierboven is ook wel interessant. Zeer degelijk merk en geleverd met Bosch CX BES3 motor, Gates CDX belt en 625Wh accu.

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 05-03-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
Voor mij is het momenteel ook oriënteren. Ik kwam de Haibike 10 tegen, in dezelfde prijsrange. Voor mij is het belangrijk dat de fiets bergop ook voldoende kracht heeft om mij boven te krijgen.

[ Voor 74% gewijzigd door Walker1974 op 05-03-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
janvanduschoten schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:32:
Had je al eens gekeken naar een Kalkhoff fiets?
Ook een 75 Nm motor van Bosch (BES3 systeem), riem, 625 WH accu.

https://www.fietsvoordeel...cite-blx-2024-zwart-heren

[Afbeelding]
Die doet ook alles wat ik wil, inderdaad. Als ik het zo even op een rijtje zet is hij 50 euro goedkoper dan de Pegasus Ravenna, maar heeft dan als nadeel dat er maar 5 versnellingen zijn, iets minder krachtige motor, en (dit is de belangrijkste) een minder scherm (Intuvia 100 vs Kiox 300). Die Kiox 300 vind ik een voordeel omdat je daarmee navigeren wat voor tochtjes wel eens handig kan zijn. Voor die kleine meerprijs vind ik dan de Pegasus een betere deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
stin00 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:58:

Ben zelf fan van Bosch middenmotoren gepaard met een Enviolo Automatiq zodat je écht zonder inspanning kan fietsen :P Stella heeft vaak een matig imago, maar de Morena Premium biedt wel veel specs voor het geld: https://www.stella.nl/p/morena-premium-mdb-fi-black . Bosch CX motor, Gates CDX riem, Enviolo Automatiq en voor +€200 een 625 Wh accu (eindprijs €3199). Ik ga donderdag eentje proefrijden.

Nee, ik ben niet zo gericht meer op Gazelle. Nu staat de Pegasus Ravenna EVO NV Belt 2023 op nummer 1. Iets betere specs dan de Gazelle voor weinig meer geld. Vooral het Kiox-scherm vind ik interessant + traploos schakelen (5 versnellingen vind ik wel wat weinig alhoewel het geen groot nadeel is). Gisteren proefgereden.

Ik heb kort naar Stella gekeken, maar vond er toen niets interessants bij zitten. Ik zal deze wel over het hoofd hebben gezien, want dit is wel een hele interessante optie. Heeft de krachtige Bosch motor en alle andere belangrijke dingen. En ook nog het Kiox scherm. Pluspunt is ook nog de mooi weggewerkte kabels.

Ik denk dat ik deze ook maar even moet proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:10
@RoD is dit je eerste e-bike?
Ik rij een aantal jaren op zo'n ding.
Ik heb 7 versnellingen.
99.99% van de tijd gebruik ik de hoogste versnelling.
Schakelen om sneller op te trekken bij het stoplicht, vind ik onzin.
2-3 seconden wachten en je zit ook op 20+ kmpu
Alleen als ik de accu onverhoopt leeg rij EN ik ben nog niet thuis DAN gebruik ik de versnellingen pas :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GarBaGe schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:32:
@RoD is dit je eerste e-bike?
Ik rij een aantal jaren op zo'n ding.
Ik heb 7 versnellingen.
99.99% van de tijd gebruik ik de hoogste versnelling.
Schakelen om sneller op te trekken bij het stoplicht, vind ik onzin.
2-3 seconden wachten en je zit ook op 20+ kmpu
Alleen als ik de accu onverhoopt leeg rij EN ik ben nog niet thuis DAN gebruik ik de versnellingen pas :)
Ja, is ook wel zo. Ik merkte bij het testen ook dat ik hem vooral in de hoogste ondersteuningsstand wilde zetten en dan gewoon wegrij in een hoge versnelling, zonder echt te schakelen. Dus eigenlijk is het een non-argument, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
-

[ Voor 100% gewijzigd door Walker1974 op 05-03-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:44
Ik weet niet hoe verknocht je bent aan de riem. Maar mocht een ketting ter overweging bestaan, vanuit eigen perspectief in ieder geval positieve ervaring met zowel Bergamont als Cannondale.

Eventuele keuze met ook wat meer sportieve zit, afhankelijk van wat de persoonlijke voorkeur is in deze.

Zo rijd ik zelf dagelijks op dit moment met mijn Cannondale Tesoro Neo X naar volle tevredenheid. Prima fiets. Geen belt. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik zelf het ketting onderhoud eigenlijk nooit zo'n groot probleem. Dus hoewel ik zeker voordelen voor een belt zie, vind ik het zelf nooit echt doorslaggevend.

Ook ten aanzien van het display was dit voor mij soortgelijk. Een Kiox 300 bijvoorbeeld heeft zeker voordelen. Maar tegelijkertijd is navigatie natuurlijk ook eenvoudig te vervangen door bijvoorbeeld een Garmin. Zeker aangezien je aangeeft een racefiets te hebben, ga ik er ergens een beetje vanuit dat je de Garmin toch al hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je kunt een Intuvia 100 vrij eenvoudig vervangen door een Kiox 300 of Kiox 500. Dat zou geen dealbreaker moeten zijn.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik ben eruit. Net voor sluitingstijd nog bij Stella langsgeweest omdat hun actie van gratis 200 euro aan accessoires vandaag afliep. Dat was dus een gratis accu upgrade.

Het is de door @stin00 voorgestelde Stella Morena Premium geworden. Net proefgereden en alles ziet er gewoon goed uit, nette lasnaden ook. Specs zijn top voor het geld. Heb nu 3000 euro betaald inclusief de accu-upgrade naar 625Wh.

En automatisch schakelen is toch wel prettig, heb ik gemerkt. Je stelt een trapfrequentie in en voor de rest heb je er geen om kijken meer naar :)

Enige nadeel van de Stella ten opzichte van de andere modellen met Kiox is dat dit het scherm van de vorige generatie is. Maar behalve dat het bedieningspaneel in de nieuwe versie wat meer flashy is, en het schermpje (mogelijk?) een wat hogere resolutie heeft, heb ik geen verschil kunnen zien. Belangrijkste is dat je deze ook gewoon kan koppelen en routes mee kan maken in de Bosch app.

Kortom, ik ben eruit. Volgende week wordt ie geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
janvanduschoten schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:09:
Je kunt een Intuvia 100 vrij eenvoudig vervangen door een Kiox 300 of Kiox 500. Dat zou geen dealbreaker moeten zijn.
Daar heb ik naar gekeken, maar dat levert sowieso weer een aardige meerprijs op. Ik heb overigens niet gezien of dat gewoon een kwestie van schermpje vervangen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-04 12:43
Daar ga je veel plezier van hebben , ik heb de Stella Morena MDB Premium FI als het eind april is 2 jaar en nu 5500 km helemaal probleemloos gefietst. We zijn er mee in Bayern en Oostenrijk geweest en het fietst werkelijk fantastisch. Bij 4800 km toen we terug kwamen uit Zuid Duitsland hebben we 'm een beurt laten doen bij Stella Roermond. Toen zijn de remblokjes vervangen. Ook een topservice met goede aardige monteurs en verkopers daar! Ik ben er super content over. Een geweldige fiets met prachtige afwerking .Kabels gaan direct bij stuur het frame in. Dat hebben veel merken pas later gekregen of niet eens verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yxXRW2r0/Stella2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GeorgeBfast schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:54:
Daar ga je veel plezier van hebben , ik heb de Stella Morena MDB Premium FI als het eind april is 2 jaar en nu 5500 km helemaal probleemloos gefietst. We zijn er mee in Bayern en Oostenrijk geweest en het fietst werkelijk fantastisch. Bij 4800 km toen we terug kwamen uit Zuid Duitsland hebben we 'm een beurt laten doen bij Stella Roermond. Toen zijn de remblokjes vervangen. Ook een topservice met goede aardige monteurs en verkopers daar! Ik ben er super content over. Een geweldige fiets met prachtige afwerking .Kabels gaan direct bij stuur het frame in. Dat hebben veel merken pas later gekregen of niet eens verkrijgbaar.

[Afbeelding]
Goed om te horen d:)b Ik krijg hem morgen dus ik ben heel benieuwd.

Eens mbt kabels, veel merken hebben dit niet netjes weggewerkt, zelfs niet bij hun duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
En heb je hem vandaag gekregen je Morena Premium FI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GeorgeBfast schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:54:
En heb je hem vandaag gekregen je Morena Premium FI ?
Yep, en al een eerste ritje gemaakt :) Hij rijdt super fijn en voelt degelijk aan. Denk dat het een goede keuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Oke mooi , ik ben er ook super blij mee en heb hem eind april 2 jaar . Nu 5500 KM en voelt en ziet nog uit als nieuw. Echt geweldige fiets. Ik lees altijd negativiteit over Stella maar ze hebben echt wel fietsen er bij met een erg luxe afwerking en afgemonteerd met toponderdelen. Mijn vrouw krijgt morgen haar nieuwe Stella Tiérra Pro MDB FI. Deze fiets is nog iets luxer en voorzien van Powertube 750 Accu , Bosch Smart systeem en ABS op de Schijfremmen. Verder ook geen zichtbare lasnaden. Ze had een mooie Livorno Premium MDB FI en deze was ook prachtig afgewerkt. Maar wij gaan vaak fietsen met een ander stel welke ook Performance CX 85NM motoren hebben en zij de enige was met 65 NM . Twee jaar terug bewust niet voor de Morena gekozen omdat de instap vrij hoog is met de dubbele stang in het damesframe. Maar nu toch wel spijt dat ze niet zo'n sterke motor had omdat we geregeld Zuid Limburg , Eiffel of Ardennen fietsen. Nu heb ik haar fiets netjes kunnen verkopen en een mooi nieuwe Stella kunnen kopen met ook een CX motor en Enviolo Automatic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GeorgeBfast schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:30:
Oke mooi , ik ben er ook super blij mee en heb hem eind april 2 jaar . Nu 5500 KM en voelt en ziet nog uit als nieuw. Echt geweldige fiets. Ik lees altijd negativiteit over Stella maar ze hebben echt wel fietsen er bij met een erg luxe afwerking en afgemonteerd met toponderdelen. Mijn vrouw krijgt morgen haar nieuwe Stella Tiérra Pro MDB FI. Deze fiets is nog iets luxer en voorzien van Powertube 750 Accu , Bosch Smart systeem en ABS op de Schijfremmen. Verder ook geen zichtbare lasnaden. Ze had een mooie Livorno Premium MDB FI en deze was ook prachtig afgewerkt. Maar wij gaan vaak fietsen met een ander stel welke ook Performance CX 85NM motoren hebben en zij de enige was met 65 NM . Twee jaar terug bewust niet voor de Morena gekozen omdat de instap vrij hoog is met de dubbele stang in het damesframe. Maar nu toch wel spijt dat ze niet zo'n sterke motor had omdat we geregeld Zuid Limburg , Eiffel of Ardennen fietsen. Nu heb ik haar fiets netjes kunnen verkopen en een mooi nieuwe Stella kunnen kopen met ook een CX motor en Enviolo Automatic.
Interessant. Mijn vriendin krijgt ook een ebike maar die wilde per se een mamafiets, en dan is de keuze beperkt. Zij krijgt een Shimano 60nm motor. Als ik jouw post goed begrijp ga je dat dus in de heuvels wel merken.

Nu verwacht ik niet dat we vaak in de heuvels gaan fietsen, maar toch.

Gisteren nog een uitgebreid rondje gefietst met de Stella. Enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken is dat ik toch liever iets meer rechtop gezeten had, zoals bij de Gazelle die ik eerst op het oog had. Maargoed je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Je kunt het stuur iets rechter zetten. Morena is nu eenmaal een sportieve fiets. Als dat niet genoeg is kun je ander stuur overwegen. Maar dat doet afbreuk aan sportief uiterlijk van de Morena.

De nieuwe fiets voor mijn vrouw:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/D00CKnBx/20240313-153644.jpgafbeelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GeorgeBfast schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:39:
Je kunt het stuur iets rechter zetten. Morena is nu eenmaal een sportieve fiets. Als dat niet genoeg is kun je ander stuur overwegen. Maar dat doet afbreuk aan sportief uiterlijk van de Morena.

De nieuwe fiets voor mijn vrouw:

[Afbeelding]afbeelding
Ik heb hem iets rechter gezet ja. Ik merk wel dat het stuur niet helemaal omhoog kan, want de kabel die in de Kiox gaat is iets te kort. Beetje slordig. Misschien iets wat ze bij de Stella winkel nog kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
En hoe bevalt de Stella Morena FI je nu na enkele weken? Al een beetje gewend aan de sportieve zithouding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GeorgeBfast schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:18:
En hoe bevalt de Stella Morena FI je nu na enkele weken? Al een beetje gewend aan de sportieve zithouding?
Ja, het is me gelukt wat te prutsen met de bekabeling en het stuur omhoog te zetten, op z'n maximale stand. Dan zit je alsnog redelijk sportief, maar toch ook comfortabel. Ik wil er alleen nog andere handvaten op zetten.

Verder is het een heerlijke fiets. Zeker met de krachtige motor die in combinatie met de automatische versnelling heel lekker accelereert, en ook tegen de wind in goed z'n werk doet. Vorige week op een open stuk fietspad met de wind strak tegen goed kunnen zien dat je dan met een minder krachtige motor nog wel een beetje je best moet doen, terwijl ik er fluitend met 25km/h langs fiets :)

Met de 625Wh-accu geeft ie ook een geweldige range. Als het windstil is haal ik zo'n 90km. Met de wind stevig tegen daalt dat behoorlijk, maar haal ik alsnog 50km. En het is nou niet zo dat ik voor m'n lol lange stukken ga fietsen met zo'n wind, dat zullen alleen kortere, noodzakelijke ritjes zijn. Kortom, de range is gewoon super voor wat ik nodig heb.

Voor de prijs waarvoor ik hem gekregen heb, 3000 euro, wmb echt een hele goeie deal geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Je hebt een topfiets voor een topdeal dat weet ik zeker. Ik heb de mijne over enkele dagen 2 jaar en 5700 probleemloze kilometers. Er wordt vaak wat negatief gedaan over Stella maar ze hebben gewoon wel enkele topfietsen voor een scherpe prijs en ze zijn ook nog een fraai afgewerkt wat betreft bekabeling en lasnaden.
Die Enviolo Automatiq in combinatie met Bosch CX is gewoon geweldig , op iedere kruising of bij stoplicht flits je weg. Maximale range welke ik in zomer haal in tour is kleine 100 km . We zijn vanuit Luxemburg eens naar huis gefietst in de zomer van 2022 en toen 2 dagen lang kleine 100 km gefietst en laatste dag 68 km . In de winter bij koud weer ligt de range 25 tot 30% lager. Ook al 2 keer vanuit Budel naar Aken gefietst , ook 100 km . Ik ben er erg content over. De sportieve zit hoort bij het type fiets , een Gazelle Ultimate heeft ook zo'n sportieve zithouding in tegenstelling tot de de Gazelle Grenoble. Ik denk ook een kwestie van wennen.
Pagina: 1