Aardlek klapt er soms uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meneerdeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 12:55

meneerdeman

Mister The Man

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stukje advies. Ik heb serie verlichting (in de tuin) welke zo nu en dan mijn aardlek eruit laat klappen.

Ik moet natuurlijk op zoek naar de oorzaak, maar ben daar fysiek op dit moment niet toe in staat. Nu vraag ik me af: Bestaat er iets wat de losse string lampen afkapt op het moment dat het “mis gaat” ipv de aardlek? Het is een losse stekker.

Laatste keer klapte ie ‘s nachts en was de vriezer ook uit wat niet heel fijn is.

Nogmaals ik weet dat de oorzaak moet worden gevonden, maar moet gewoon een periode overbruggen nu (of de lichten uit laten wat niet de voorkeur heeft)

Beste antwoord (via meneerdeman op 02-03-2024 16:35)

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:00
Om te zorgen dat de lampen uitschakelen zonder wat anders mee te nemen zin er 2 oplossingen.

1: Achter een nog gevoeliger aardlek bij het stopcontact. (Duur en niet 100% zeker dat het altijd gaat zoals jij wilt, en ze vallen nog vaker uit)
2: Op een eigen groep achter een eigen aardlek (werkt wel, maar nog duurder)

Ik zou ze gewoon uit laten tot je er aan toe komt.

Alle reacties

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:47
Je kunt een stekkerblok kopen met een aardlek erin voor de korte termijn: https://stekkerblokkensho...ardlekschakelaar-rcd.html

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-01 14:52

Acties:
  • Beste antwoord

• Groningerkoek
Om te zorgen dat de lampen uitschakelen zonder wat anders mee te nemen zin er 2 oplossingen.

1: Achter een nog gevoeliger aardlek bij het stopcontact. (Duur en niet 100% zeker dat het altijd gaat zoals jij wilt, en ze vallen nog vaker uit)
2: Op een eigen groep achter een eigen aardlek (werkt wel, maar nog duurder)

Ik zou ze gewoon uit laten tot je er aan toe komt.

• Groningerkoek
dehardstyler schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:33:
Je kunt een stekkerblok kopen met een aardlek erin voor de korte termijn: https://stekkerblokkensho...ardlekschakelaar-rcd.html
Maar de kans dat deze aardlek alleen aanspringt en niet de aardlek met dezelfde waarde in de meterkast waar nog meer apparatuur achter hangt is wel erg klein. Zou dit zeker niet doen, zonde van het geld. Dit kan alleen werken als de groep zelf geen eigen 30mA aardlek heeft maar achter een 300mA aardlek hangt (en zelfs dan is succes niet gegarandeerd)

[ Voor 13% gewijzigd door Groningerkoek op 02-03-2024 10:39 ]