Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeinum
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-03 07:29
Sinds een aantal jaren wonen wij in een huis met zonnepanelen en een GoodWe omvormer. In het begin heb ik wel geprobeerd om verbinden met de wifi op de omvormer maar dat lukte niet. De laatste tijd bezig met het slimmer maken van ons huis en ik wil graag de omvormer in Home Assistent kunnen uitlezen.

Nogmaals diverse pogingen ondernomen maar zonder resultaat. Het standaard wachtwoord voor de “Solar-Wifi” werkt niet (12345678).

Ook niet na diverse:
- Wifi reloads
- Wifi resets
- herstart van de omvormer

Zijn er andere “standaard” wachtwoorden of slimme tips/trucs die ik nog zou kunnen proberen? Of kan ik de omvormer op een andere manier uitlezen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookieblue
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-05 15:20
Je hebt ook al geprobeerd met de "PV Master" of "SolarGo" apps? Andere manieren zijn meerdere topics hier over op Tweakers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeinum
Allemaal al geprobeerd, zonder soelaas helaas.

Ik vermoed dat ik zo ongeveer alle standaard oplossingen al, eerdere keren en in verschillende combinaties, geprobeerd heb 🤔

Anders wordt het denk ik tijd om de usb poort maar te gebruiken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Al eens met een hotspot op 1-2 telefoons geprobeerd? Het kan natuurlijk ook aan je wifi in huis liggen: een door de Goodwe niet ondersteund wifi-kanaal (kanaal 13 bijv. op 2,4Ghz), of WPA3 beveiliging.

Niet goed gelezen, het verbinden met de omvormer lukt je dus al niet. Wifi-module stuk? Misschien een vervanger regelen via Goodwe.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 02-03-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeinum
Ik krijg inderdaad geen verbinding met de omvormer zelf. Zend wel een SSID uit krijg ook netjes de inlog maar standaard wachtwoord werkt dus niet. Nu zou het natuurlijk een defect kunnen zijn, alleen zou ik dan ook geen SSID verwachten. Zou ik ergens een test kunnen trigger en of status opvragen in omvormer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:44
Dit al geprobeerd?

https://www.platendt.nl/v...ieuw-koppelen-met-de-wifi

En heeft je wifi zowel 2.4 als 5 Ghz op één SSID? Sommige apparaten kunnen daar niet mee omgaan. Even een apart 2.4 Ghz signaal aanpassen en opnieuw testen?

[ Voor 43% gewijzigd door Miersel op 02-03-2024 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeinum
Ja, zoals aangegeven, al geprobeerd. Zonder soelaas. Ik krijg geen enkele verbinding met de solar-wifi om de boel in te stellen.

Ik zie een “Solar-Wifi” SSID, probeer te verb8nden, wachtwoord 12345678 (zoals elke tutorial en handleiding aangeeft na een wifi reload). Geen verbinding, verkeerd wachtwoord.

Getest met iPhone, iPad, MacBook, iMac, Windows, Linux en elke combinatie die ik hier heb. Allemaal met hetzelfde resultaat. Naast de omvormer gestaan, in de tuin, op de oprit, in de kamer met de verschillende combinaties ook niks.

Eigen wifi en netwerk tijdelijk maar uitgezet om te kijken of er signaal storing oid was, nog steeds hetzelfde.

Ik begin nu toch een probleem met de WIFI module te vermoeden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:29

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@mdeinum Als de omvormer na een "reload" op het display keurig bevestigt
dat de af fabrieksinstellingen geladen zijn, maar in het vervolg geen verbinding met de WiFi-stick
met "12345678" mogelijk is - dan zou ik idd. een probleem met de WiFi-stick of de verbinding met de omvormer vermoeden.
Misschien helpt het de WiFi-stick even te verwijderen en weer opnieuw in te steken?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeinum
Dat zou een optie zijn al er een stick in zou zitten. De WiFi lijkt geïntegreerd in de omvormer en om nou de boel uit elkaar te schroeven vind ik ook wel weer wat :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWTO4Rfcc27RRThE2IWqq8sax3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ZBinSOYp7rl20N7p83anIzy.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1