Beste Apple MacBooks Laptop Best Buy Guide

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 08:48

:murb:

@murb.nl

Topicstarter
@PiweD

In het verleden wel vaker afgevraagd waarom er bijna nooit MacBooks in de best buy guides voor laptops kwamen, maar eigenlijk vielen ze bijna altijd buiten de budget categorieën.

Ik ben zelf een Mac gebruiker, maar steeds meer met tegenzin. Enerzijds is de hardware goed (stil, mooie schermen, lange batterijduur, goede trackpad), anderzijds ben ik het steeds meer zat om in die beschermde wereld te zitten.

Ik wil best €1500-€2500 uitgeven aan een laptop van een ander merk als deze dezelfde kwaliteit heeft (en waar ik dan gewoon een nette Linux distro op zou kunnen draaien :))

Het kiezen van de juiste MacBook is een kwestie van minimaal 16gb, minimaal xGB HDD en sorteren op prijs en dan nog even in de details duiken bij twijfel.

Zou het niet logischer zijn om een high end laptop segment te hebben, zoals ook bij telefoons gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:52

Wouda

^C^C^C^C^C

De MacBook Pro M3 kan net als de MacBook Airs slechts één extern beeldscherm aansturen.
Dit klopt niet. Afhankelijk van de configuratie kun je maximaal twee schermen gebruiken.
Zie https://support.apple.com/en-gb/101571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:03

MazeWing

The plot thickens...

Het heeft wel een heel hoog "Nu.nl - welke laptop is het beste" gehalte...

De aanname om 14" te pakken als je veel reist, een M3pro is wel een goed alternatief maar komt niet eens voor in de testen, etc.

Ik kan nu niet zeggen dat de nieuwe BBG kwalitatief beter zijn geworden. Het is meer een opsomming van specs met een verhaaltje eromheen geschreven.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
@:murb: Er komt inderdaad een laptop best buy guide voor high-end laptops, maar daar moeten we nog wat meer laptops voor testen en daarnaast moeten de bestaande buyguides ook up to date blijven, dus die moeten we ook in de gaten houden.

@Wouda Als je een M3 max hebt kun je zelfs vier displays aansturen, maar bij de gewone m3 houdt het op bij een extern beeldscherm.

@MazeWing Ben het met je eens dat de huidige opzet van de LBBG korter is geworden, maar dat geeft wel de mogelijkheid om vaker te updaten, in plaats van eens in de twee maanden een artikel te publiceren. De M3 Pro zit ik achteraan.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@murb.nl

Topicstarter
@PiweD mijn idee was dus eigenlijk om gewoon deze best buy guide te schrappen. We hebben toch ook geen iPhone en iPad best buy guide? Of welke Dell Laptop is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55
Volgens mij is er vaak wel voor de iphone zijn eigen plek in de telefoon guides hoor. En dat vind ik ook logisch, want met een ander OS is het ook echt wel een andere categorie dan alle andere Android telefoons. En zo natuurlijk ook met de laptops.

[ Voor 3% gewijzigd door Hielko op 04-03-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@murb.nl

Topicstarter
Het wordt apart uitgelicht, wat inderdaad prima is voor de reden die je noemt, maar het niet iOS alternatief in dezelfde prijsklasse staat er naast... Best Buy Guide: Beste high-end smartphones

Ik zou graag reviews zien van andere laptops in de price ranges van Apple laptops. En dan in die context evt Apple laptops zien. Bijna altijd zijn de laptops < €1000 (soms kan een MB Air nog net worden aanbevolen of als alternatief worden getoond) of het zijn game laptops.
Pagina: 1