Toon posts:

isa modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier een oude pc (486), daar zit in oude 33k6 modem in. (Tornado FM288h) Nu gaat het installeren prima, geen enkel probleem. Maar tijdens de installatie kan ik alleen kiezen uit de poorten Com 2 of Lpt1. Het is een interne modem.. Nu heb ik hrdwarematig mbv dipswitch achterop de kaart COm 4 ingesteld. De modem verwijdert (softwarematig) en opnieuw geinstalleerd. -> Zelfde probleem, kan nog steeds alleen uit com 2 of lpt1 kiezen. Dus ik in de bios com 2 disabelen en modem verwijdert en opnieuw installeren. En zelfs dan nog kan ik alleen uit de 2 bovenstaande poorten kiezen... Ik heb de search afgestroopt naar oplossingen.. Maar geen van de genoemde oplossingen werkte..

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

waarom install je em niet gewoon op com2 dan ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
heb je in windows zelf wel meer dan 2 poorten ??, zo niet, dan ff com poorten toevoegen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Com2 is toch seriele muispoort..

En hoe voeg ik een poort toe? (in win98se)

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Start > Instellingen > Nieuwe Hardware, na het zoeken dat ie niks kan vinden ZELF opgeven dat er een POORT bij geinstalleerd moet worden. IRQ e.d. ff zelf handmatig instellen. (die van de modem).

? weet jij wat.

Verwijderd

Tornado FM288h...

sorry, maar dit is toch echt een 28k8 modem.

:)

Verwijderd

Topicstarter
details.... Maar nu is het laatste probleem dat het systeem vastloopt tijdens het zoeken naar nieuwe hardware.. OkOK Nieuwe verse installatie van windows... Maar dat voorkom ik liever. Nu hoorde ik ook iets over in de bios iets veranderen met: 2e8 en 2f8..?

Nouja.. anders format c: en opnieuw proberen

Verwijderd

Topicstarter
FF voor de search:
Het probleem was dat je tijdens de installatie van de modem alleen uit com 2 of ltp1 kan kiezen. Vanzelfsprekend kies je com 2. MAar als je kijkt in je apparaatbeheer staan daar waarschijnlijk alleen com 1 em lpt1. De oplossing: een extra com poort installeren en de modem opnieuw installeren, er staan dan 2 com 2 poorten. Kies dan de juiste :) .. Wel ff aan denken met isa kaarten, met de jumpers op de kaart wel de juiste com poort instellen.

Verwijderd

Com2 en 4 gebruiken dezelfde IRQ maar met verschillende geheugenadresjes (net als com1 en 3 trouwens). Com4 schijnt weleens problemen op te leveren met ouwe S3 videokaarten.

Ik zou voor alle zekerheid je on-board COM poorten uit zetten en alleen je modem (met zijn eigen COM poort op de kaart dus) installeren.
Pagina: 1