Kopie van https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78313194 in [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie:
Als ik een whois lookup doe zie ik gewoon Odido en NL:
Kan iemand een blik werpen op de code die de landcode genereert?
DIt zie ik op tweakers.net. Meer Odido klanten hier last van? Weet iemand waar/hoe tweakers het land checkt?Beste bezoeker,
Tweakers beperkt preventief de functionaliteit van de site voor bepaalde landen om het platform zoveel mogelijk tegen spam, oplichting en misbruik te beschermen.
Jouw IP-adres (85.146.12.XXX), herleid tot landcode ZZ, valt helaas onder deze beperking en is daardoor uitgesloten van het plaatsen van reacties op Tweakers.
Als je inlogt kunnen we bepalen of dit ook daadwerkelijk voor jouw account geldt.
We begrijpen dat hierdoor in sommige gevallen onterechte blokkades worden opgelegd. Daarom bieden we de mogelijkheid om persoonlijke uitzonderingen te maken. Is dit bij jou het geval? Laat het ons weten door te mailen naar gathering@tweakers.net.
Vermeld in die mail je gebruikersnaam en IP-adres, dan helpen we je graag verder.
Als ik een whois lookup doe zie ik gewoon Odido en NL:
Waarschijnlijk niet relevant; Debian met firefox achter een MT router met Odido FTTH.user@probook:~$ whois 85.146.12.0/24
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See https://apps.db.ripe.net/docs/HTML-Terms-And-Conditions
% Note: this output has been filtered.
% To receive output for a database update, use the "-B" flag.
% Information related to '85.144.0.0 - 85.146.191.255'
% Abuse contact for '85.144.0.0 - 85.146.191.255' is 'abuse@odido.nl'
inetnum: 85.144.0.0 - 85.146.191.255
netname: NL-JAGUAR-20041006
country: NL
org: ORG-PJB2-RIPE
admin-c: PJNR1-RIPE
tech-c: PJNR1-RIPE
status: ALLOCATED PA
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-by: nl-jaguar-1-mnt
created: 2016-12-09T13:38:31Z
last-modified: 2016-12-09T13:38:31Z
source: RIPE
ertc.
Kan iemand een blik werpen op de code die de landcode genereert?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell